1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    AK ook toch?

2. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oefenexamen wiskunde net gemaakt en loop alleen vast op een formule die ik niet in de GRM krijg, gaan meerdere vragen over en kost best veel punten anders.

Wiskunde A 1,2 2006 Tijdvak II vraag 17

Ik gebruik een heleboel haakjes of niet maar kon der niet uit :confused:
    Iemand?

3. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ff voor je gekeken en mij lukt ie in één keer.
    Y1 = 200X/(44X^2+1)-0,07X+23
    Y2 = 30

Calc intersect en tada!

4. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm niet vergeten dat je ook al punten krijgt voor de vergelijking die je dan opsteld.

Dus je begint met:

200*a
    ____ -0,07a+23 = 30
    (44*a²+1)

Dan heb je al 1 vd 3 scorepunten

Daarna dit:

GR:
    Y1: ((200*X)/((44*X²)+1)) - 0,07X + 23
    Y2: 30
    Calc Intersect: uitkomst

Dan heb je 2 vd 3 scorepunten

Uitkomst afgerond op 2 decimalen

Dan heb je 3 vd 3 scorepunten

Kom je er dan uit?

Is de volgende vraag nou ook zo simpel of..? Dat is toch gewoon in de GR calc max doen?

Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  5. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Raar, grafiek blijft bij mij dalend die ik krijg en heb het precies hetzelfde ingevoerd als wat jullie geven. Had ik ook al geprobeerd maar hij blijft een rare grafiek geven.

Nu is ie gelukt, begon heel even aan mijn GRM te twijfelen maar gelukkig. Bedankt allebei voor de hulp.

6. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm dan is het verder moeilijk om nog uit te leggen, sowieso zijn fratsen met de GR altijd zwaar irritant. Als iets bij mij na een paar minuten raar blijft, doe ik altijd even reset all setings, en probeer alles nog één keer opnieuw.

Op je CE moet je verder niet te lang blijven hangen bij zoiets, dan kom je misschien door een dom klein foutje in tijdsnood.

Weet iemand trouwens hoe het zit met dingen die je wel en niet in je GR mag zetten? Wat voor programma's, formules etc. mogen er in je GR staan?

7. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer solver eens.

En @ hierboven.
    Kijk even anders of je rekenmachine wel op DEG staat.
    Moet je even bij set up checken

edit:
    @ Biba

In feite niks, het is natuurlijk gewoon fraude.
    Alleen wordt er tot op heden nooit op gecontroleerd geloof ik.
    Pluizen ze heel leuk die wisforta's en binas boekjes door... hehe je zou het gewoon in je GR kunnen zetten. Maar ik loop liever het risico niet. En waarom zou je het uberhaubt doen als je die twee boekjes hebt die ik net noemd?

8. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag alles in je GRM hebben staan, alleen bij de vakken waarbij je een mag hebben natuurlijk. Het geheugen wordt ook niet gewist. het is alleen niet echt aan te raden omdat je dan veel gaat zoeken in je GRM en veel tijd kwijt raakt. En daarbij examenvragen zijn eigenlijk nooit letterlijk theorie.

9. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe staat je window? misschien een kleinere Xmax / Ymax instellen.
    En die grafiek is ook afnemend dalend dus dat klopt...

/edit: ow lees ik je post niet goed sorry het was al gelukt :)

10. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus? WTF...
    Nou dan zal ik het misschien nog overwegen bij economie... Wat een bullshit zeg.

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Brengt me toch aan het twijfelen. Ik heb alleen wiskunde A1,2 en ECO1,2, daarbij mag je verder alleen een formulekaart gebruiken. Voor Economie is het echt wel handig als je voor de zekerheid alle formules in je GR hebt staan...

12. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar die formules van economie zijn toch een peuleschil? Zeker als je bedenkt dat het CE makkelijker is dan de stof per tentamen. Je moet gewoon de meest algemene formules weten dus elasticiteiten etc. Tenminste dat lijkt mij..

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, het zijn allemaal best simpele formules, maar het zijn er misschien in totaal meer dan 30 ofzo. Het kan toch handig zijn om dat als zekerheid er bij te hebben, dat als je even twijfelt je altijd even terug kan kijken in je GR. Ik bel het LAKS wel op, die weten precies hoe dat allemaal zit.

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Economie kent ook theorie;).

15. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet zo dat je de formulers erbij krijgt in je bijlage? Dit was bij MnO wel zo tenminste. Veel theorie is trouwens logica (al dat gedoe over wisselkoerswerkingen etc.)

Hoe gaan jullie je trouwens voorbereiden op Nls?

Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Nederlands doe ik eigenlijk niet echt iets aan voorbereiding. Tekstverklaren kan ik op zich wel, en een tekst schrijven moet ook wel lukken.

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga alleen wat signaalwoorden doornemen waarschijnlijk met de bijbehorende verbanden.

18. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Hey, als ik naar www.examenbundel.nl ga, dan krijg ik een foutmelding te zien;
    Iemand die dit ook heeft, of weet wat ik moet doen?

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    hier doet ie het ook niet

20. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik had bij mijn examens elke formule en heel veel begrippen in mijn GR staan, heeft af en toe zeker geholpen. Als je weet waar wat staat heb je het zo gevonden en bovendien onthoud je het ook wel redelijk wanneer je het in je GR aan het zetten bent (kutwerk).

Deel Deze Pagina