1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeepsop, 17 apr 2009.

1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb het hele examen niet meekregen, zat alleen maar aan de Halo 3 beta :+ Maar ik mocht ook voor elk vak een 3-4 halen. Alleen geschiedenis had ik net niet gehaald (5.45) maar daar stond ik ook maar een 5.8 voor, desalniettemin was het toch kut omdat de rest van de lijst wel goed was. Verschrikkelijk vak, ondanks een hele toffe leraar en dat Nederlands Indië en die Schoolstrijd kon ik ook wel schieten. Was Vietnam dit jaar wel aan de beurt of is het alweer helemaal omgegooid?

Ik zie trouwens dat het hier ook voornamelijk E&M is :)

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb nog nooit in m'n leven geleerd voor de HAVO.. sta nu nog overal een 6+ voor met een 9 voor Engels, dat vak kan dus nog lekker onvoldoendes compenseren mocht het nodig zijn :+

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Pff is het alweer een jaar geleden..

Had er eigenlijk weinig moeite mee, vond de examens nogal overrated(vooral door media en leraren). Heb eigenlijk alleen mijn cijfers opgehaald met mijn examens :) Behalve Aardrijkskunde dan, dat was echt een klote examen.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    2 jaar terug was AK ook erg lastig. Maar wat wil je als een heel examen over grond gaat |:-

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Examens is gewoon veel stof, maar niet moeilijk.

6. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NL: 6,3
    Engels: 8,2
    Scheikunde: 6,8
    WiskundeB1: 7.5(hoop ik, miss 7,2-7,4 ofzo, kweet niet precies)
    Natuurkude: 7,2 (ofzo)
    Biologie: 6,7
    Latijn: 6,8

Dus met 4,2's en hoger kom ik erdoor, en dat haal ik met gemak dus ik maak me niet druk.
    Ik ga hoe dan ook gewoon vanaf nu tot de examens elke dag wat doen, ik wil gewoon wel leuke cijfers, als ik 7+ voor alles haal ben ik wel blij, misschien ga ik strijden om allemaal 8+ te halen, zodat al die 7's nog 8en worden, wel handig :p

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Mag ik vragen op welke school jij zit? Aangezien je in Deventer woont :) Ik zit op het Vlier.

8. eagle50

eagle50 FIFAPRO

Leuk Bevonden:
    0
    Juistem wat een menataliteit zeg supeerr ;)

9. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Iedereen hier staat er nog wel goed voor. Ik een stuk minder.
    Natuurkunde 5,9
    Wiskunde 5,5 of lager (ligt aan de herkansing die ik woensdag heb gemaakt)
    Economie 5,4
    Biologie 6,1
    Nederlands iets rond de 6 ofzo
    Engels 7,6
    Scheikunde 6,2 of iets in die buurt

Moet dus gewoon zorgen dat ik overal voldoende voor haal.:+
    En dan ben ik nog steeds niet echt begonnen. Dan maar beginnen in de meivakantie ofzo.
    Zeg ik nu...

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Al je SE gemiddeldes worden eerst volledig afgerond voordat ze voor 50% met je CE's worden meegeteld.

Ik sta dan:
    Ak: 6
    M&O: 6
    Ned: 6
    Eng: 9
    Gesch: 6
    Econ: 7
    Wis a: 6

dus moet iig 5en gaan halen voor m'n CE's :+

Misschien maar is gaan kijken hoe leren in elkaar zit 8)

11. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Echt??
    Dan ben ik de lul voor economie. Raar dat ik bij ons op school hier dan niets over heb gehoord.

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.123
    Is toch ook logisch?

Nederlands 6,5
    Duits 6,1
    Engels 6,6
    Geschiedenis 6,3
    Aardrijkskunde 6,1
    Wiskunde A 6,5
    Economie 5,9

Op zich niet echt geweldig maarja, goed genoeg voor mij :+

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Whut, dat wist ik ook niet. Worden de behaalde CE cijfers dan niet afgerond?

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Die worden ook afgerond dacht ik.. dus beide cijfers worden eerst afgerond, dan samen gedaan en dan weer afgerond.

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dan kun je dus nooit ,4 eindigen... Volgens mij kun je blijven zitten op één punt? Dat kan dan toch niet 8)

16. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Vind ik niet echt logisch hoor. Als het niet zo is dan zou ik met een 5,6 voor mijn CE slagen voor economie en als jullie gelijk hebben moet ik in een keer een 6 halen. Dat vind ik toch wel een erg groot verschil en dan voel ik me dus ook best genaait.
    En als dit zo is waarom hoor je dan altijd iedereen van: "Ik moet een 3.5 of een 4,7 halen wil ik slagen. Dat klopt dan toch niet als je SE cijfers volledig worden afgerond?

17. HayabusaDOAgamer

HayabusaDOAgamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met hoeveel onvoldoendes mag je eigenlijk maximaal het examen in? mijn broertje staat 3 vijven in HAVO 5. Nou is het wel zeer waarschijnlijk dat hij gaat zakken, maar ik zou het wel erg sneu vinden mocht hij nieteens mee doen in eerste instantie. Ik ben bang dat die jongen dan helemaal depressief word.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik vind het maar een rot systeem:

Je haalt voor je SE's gem. een 6,4.. dit wordt dus een 6
    Je haalt voor je CE ook een 6,4.. ook een 6 dus.

2x een 6,4 zou via de oude weg gewoon 12,8/2 = een 6,4.

Maar als je voor je SE's gem een 5,5 zou staan wordt dit ook een 6.
    Dan voor je CE haal je een 6,5.. wordt een 7.

Oude manier zou 5,5+6,5/2= een 6 zijn.
    Maar de nieuwe manier is: 6+7/2= een 6,5 afgerond dus een 7!

Als je het niet kan volgen: dit betekend dus dat je met 1 bagger cijfer en 1 iets beter cijfer uiteindelijk hoger uitkomt dan als het op het einde pas afgerond wordt.

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Je mag altijd examen doen. Hoe erg je ook staat. Tenminste een meisje uit mijn klas is de helft van het jaar afwezig geweest en staat ook zes tekorten of zo. Die gaat het gewoon doen om te laten zien dat ze het best kan.

20. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar was dit in ieder geval niet zo. Gewoon wat je zegt. Sta je een 5.6 voor nederlands, moet je een 5.4 halen voor je CE.
    Ik stond vorig jaar een 6.8 voor biologie. Moest dus een 4.2 halen voor het centraal examen. Ik haalde een 4.1 en stond dus een 5.
    Als alles eerst afgerond zou worden zou ik dus 6.8 dus 7 staan. 4.1 wordt en 4. 7+4=11 11/2=5.5 5.5=6

Klopt dus niet. Maar misschien is het veranderd dit jaar, dat weet ik natuurlijk niet.

Deel Deze Pagina