1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeepsop, 17 apr 2009.

1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Staat ook achterin de examenbundel. Daar staan de punten ook.

2. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    mn docent heeft ze voor ons gekopieerd en daardoor hebben we niet de normering |:-

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Even wat rust na 3 uur geleerd te hebben, zometeen nog maar een samenvatting GS lezen en dan vanavond maar een examen Nederlands maken, alleen de vragen dan, samenvatting zelf gaat altijd goed.

Maandag heb ik Nederlands, dinsdag filosofie en woensdag geschiedenis. Daarna maar even wiskunde en aardrijkskunde stampen. Eco kan ik onvoldoende halen, dat zit toch in mijn vrije deel.

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wel lelijk, ik heb in de eerste 3 dagen al 4 examens!!!
    NL, WA, FR en GS...
    en wiskunde kan ik niet, NL sta ik 5,5 en GS is super veel leer werk, ben ik nu mee bezig..

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Net een 7.1 gehaald voor NL-examen 2001-I. Veel domme fouten, maar ik heb er wel vertrouwen in. 3.9 is namelijk genoeg!

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier die goed is in M&O?

Opgave 13, examen 2007-I (VWO):

Aangezien de aanschaf van een bietenrooimachine een individuele landbouwer te kostbaar is, schakelen landbouwers tijdens de bietencampagne een loonwerkersbedrijf in. Loonwerkersbedrijf Mulder bezit een bietenrooimachine, die in 2003 is aangeschaft voor 362.000,-. De normale bezetting van deze machine bedraagt 600 uren per jaar. Het machine uurtarief is 75 (10 dekking variabel, 65 dekking constant). Mulder calculeert op basis van het aantal te rooien hectaren en gaat er vanuit, dat één hectare bieten gerooid wordt in een half uur.

Over 2006, de volgende nacalculatorische gegevensbekend:
    530 ingezette machine-uren
    1100 hectare bieten gerooid
    42 000 constante machinekosten

13. Bereken over 2006 het efficiencyverschil op machine-uren in euro. Geef aan voordelig/nadelig verschil.

Formule voor effiencyverschil = (Standaardhoeveelheid - werkelijke hoeveelheid) x Standaardprijs.

Peace of cake leek mij ----> (600 - 530) x 75 op uren of (1200-1100) x 75 op gerooide bieten. Beide zijn fout: antwoordmodel zegt (1100/2 - 530) x 75. Is het doel van het effiencyverschil niet om voor- en nacalculatorische gegevens te vergelijken en zo de efficienty van de onderneming kunnen zien? 1100 (aantal gerooide bieten) is een nacalculatorisch gegeven, net zoals 530. Ik snap er geen zak van, iemand anders wel?

7. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een handige link met theorie of iets dergelijks voor NL van morgen?

Zoals alinea functie en dat soort dingen.

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Je kan op www.havovwo.nl het examen van 2008 of 2007 maken.
    2008 is die Scharrelwild tekst die je waarschijnlijk al hebt gedaan.
    Maar om nou een hele tekst te maken de dag voordat je dat nog een keer gaat doen..

Is dat VWO Danger..?

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  9. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij dat je niet de machine bezetting in beschouwing moet nemen maar de vooraf aangenomen hoeveelheid uren die nodig zijn om 1100 bieten te rooien. Aangezien men er vanuit gaat dat er per half uur 1ha biet wordt gerooid verwacht men nu dat de standaard hoeveelheid uren 1100/2 dus 550 zal zijn. Hiervan haal je de gebruikte hoeveelheid uren vanaf en dan weet je de efficiency. Toch O-)

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  10. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net natuurkunde1 VWO 2006-II zitten maken, even snel er doorheen terwijl ik ook aan het internetten was, en een 8 gehaald met de normering die 1,1 was indertijd, en dat is met allemaal dikke blunders nog ook :D.
    De komende dagen ga ik nog wat extra smenvattingen maken voor in mijn rekenmachine, en dan moet het wel goed gaan :)
    Biologie12 heb ik niks voor gedaan, die ga ik gewoon zonder iets te maken doen en daarna wel voor de herkansing, ik had gewoon geen tijd om die er nog naast te leren, terwijl ik ook al voor scheikunde en latijn bezig ben.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Van t weekend heel Republiek geleerd, dat ken ik nu wel.
    Morgen nederlands examen, dan smiddags nog heel Ten Oorlog doen en dinsdag ook. Moet wel lukken toch in 1,5 dag? :+
    Wat doen jullie voor nederlands voor morgen? ik maak vanavond een examen uit 2007. Meer kan je toch niet echt doen?

12. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb een aantal samenvattingen gemaakt, de theorie bestudeerd en een heel examen gemaakt. Dat moet genoeg zijn, hoop ik.

13. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wordt toch zooo gek van de republiek....

in het begin gaat het goed met de landbouw. toen super goed, maar toch niet zo goed als toen.daarna ging het even kut, maar toch niet zo kut als vroeger, en toch ook niet zo goed als toen. Maar daarna ging het super super goed omdat spanje bitchede, maar daarna weer minder. maar toch wel beter als daarvoor.

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Republiek vind ik dus echt ea-sy.
    @ Zeepsop, examen over Ten Oorlog? 2007 ofzo? Ik denk dat ik die even doorblader, heb niet zoveel tijd meer. :+

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik had examens gemaakt van Nederlands. Ik moet ook nog even goed geschiedenis doen, ik vind dat gedoe van de Republiek zo saai. Ten oorlog is niet zo moeilijk :)

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Al twijfel ik wel aan de haalbaarheid om Ten Oorlog binnen 1.5 dag goed te kunnen leren. Het is opzich genoeg tijd om het verhaal te lezen en te begrijpen maar volgens mij ben je het dan wel gelijk zat en schieten de jaartallen en de afwerking er doorheen :+.

Mjamja, het is gewoon een vage onduidelijke opgave. Want de vooraf verwachte standaardhoeveelheid zou 600 uur (Normale productie) x 2 (1h 0,5 uur) = 1200 zijn. 1100 is een nacalculatorisch gegeven en in feite is de 1100/2 dus ook een gerealiseerd/werkelijk resultaat en dus geen SH. Mja, het zal wel, laat ik hem maar verdringen.

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Morgen Nederlands en M&O. M&O niet zo goed geleerd maar sta er gemiddeld goed voor dus hoop het te redden. Daarna alleen nog wiskunde en engels :) Ik ben morgen op de helft :+

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.124
    Ik had op de (herkansing) toets van de Republiek een 6,3 en de toets van Ten Oorlog! een 5,6. En daar tussenin had ik een 7,7. Ik weet niet wat ik kan verwachten :'-(

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Net de eerste tekst van Nederlands 2008 gemaakt, 20 van de 32 punten.. ik ben blij :)

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind dynamiek en stagnatie ook zo verschrikkelijk geschreven, alles door elkaar. Per kopje beginnen ze opnieuw.

Deel Deze Pagina