1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dan krijg ik dit:

    maar moet ik dan dat wat achter dns staat bij dns servers invullen?
    en dan bij primary neem ik aan?
    en ik heb toen tijdje trug wat bij alternate dns neer gezet en dat krijg ik niet weg... wat moet ik daar dan invullen?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nb haal het plaatje zo ff weg ... hmm je dns klinkt niet goed ... 10.* is een interne dns naam en dat klopt niet... hoe ben je aangesloten op je router modem?

    heb je iets veranderd toen je nog geen problemen had? Reset je router eens (hard reset factory defaults)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  3. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zit met mn pc op een router die weer op de modem zit.
    naar wat ik weet is der niks veranderd toen alles goed werkt. behalve dan dat de router stuk is geweest en is vernieuwd.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm het lijkt er op dat de router niet goed is ingesteld ... wat kan je in je router menu allemaal vinden?
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    De router draait als dhcp server, dwz dat het hij ip adressen toewijst aan de 2 pc's en de xbox.
    De pc's gaan goed, maar aan de xbox wordt niets meer toegekend.
    vandaar dat we deze direct op de modem hebben aangesloten, dus de router stond buitenspel. En nog kreeg de xbox geen contact met xboxlive.
    Ook de modem draait dhcpserver.

    We kunnen geen ip adres toewijzen aan de xbox, omdat we geen dns server adres hebben van de isp.

    Dus alles in de xbox staat op auto.

    Tijdens het resetten van de modem heeft deze 5 min. van de stroom afgestaan, alle kabels eruit, zodat evetuele tabellen werden gewist.

    maar er wordt dus geen ip-adres meer toegekent aan de xbox.

    Weet jij een manier om een vast ip-adres aan de xbox te geven zonder dat je een alternate dns op moet geven?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je jouw xbox het ip adres geeft van je pc (en alle andere info geeft ... komt deze dan wel on-line)? Want je moet achter je dns server adres komen ... anders kom je niet ver.

    No DNS server addresses were received from the DHCP of PPPoE Server. Enter the DNS Server(s) provided by your ISP in the Network Settings menu. See www.xbox.com/connect for more information.
     
  7. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    We hadden van de hccnet helpdesk een dns server nummer gekregen
    Het resultaat was dat het hele internet thuis plat lag.
    Dus dat schoot niet op.

    fardo, al die waarden die naar jouw gestuurt staan (die nul waarden) vond je dat vreemd?(alvast bedankt voor al je support!)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit is vreemd ... je hebt geen connectie ... probeer eens een directe connectie met de dns namen die de helpdesk je gegeven hebt... lukt het dan wel ... heeft hcc iets veranderd?

    lees ook even deze thread door

    // een directe verbinding met HCC gaat nooit werken
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  9. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    dat hebben we gedaan, toen hadden we geen internet meer dwz de modem moest terug gezet worden naar factory default en weer opnieuw geconfigureerd.

    Wat we nu willen doen is het macadres van een vd pc's geven aan de xbox, pc afsluiten en dan kijken.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet je xbox ip adres eens in de dmz zone van je router
     
  11. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    we hebben geen ip adres van de xbox(die krijgt hij niet meer van de router/modem), en als we een ipadres toewijzen, dan hebben we een dns adres nodig.
    En die hebben we niet/of werkt niet.
     
  12. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    eej, heb jij toevallig msn?
    en nog een plekje vrij voor me, dat praat mss wat makkelijker.
    Ken vandaag niet echt meer praten, maar dan kennen we der morgen verder over gaan.

    mijn adres: xboxguy2002@hotmail.com
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem zit hem in de router ... is je alcatel speedtough 510 ook ingesteld als router? of gewoon als modem?
     
  14. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een router en ik wil een kabel kopen om naar de zolder te trekken. maar weet iemand wat voor kabel ik nodig heb en waar ik die goedkoop kan kopen?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Gewoon Normale UTP (netwerkkabel) ... is niet duur +/- 10 euro... hangt af van hoe lang de kabel moet zijn ... je kan deze gewoon halen bij de plaatselijke computer boer
     
  16. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt
     
  17. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, met UTP cat 5 kan je tot max 100 meter

    Greetz
     
  18. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

    Ik heb toch nog een vraag, die zou met instellingen van bv een router te maken kunnen hebben!!
    Allereerst wat gegevens
    ISP = Multikabel
    Abbo = XL-erate met de nieuwe snelheden (5120Kbits DL - 768Kbits UL)
    Router = Sitecom DS202 4S

    Ik heb geen enkel probleem om op Live te komen ...eigenlijk al vanaf de Xbox live launch

    Echter soms vraag ik mij af waarom je met dit soort snelheden die naar mijns inziens toch best wel goed zijn toch nog problemen hebt met hosting

    Gisteren nog een Game trachten te hosten namelijk DTM 2, en na create game kwam ik maar tot 4 cq 5 spelers, terwijl ik de vorige keer nog 9 volgens de game, en 12 ingesteld had, en dat zonder probs

    Heeft iemand hier een verklaring voor, waarom je zo slecht kunt hosten....ligt dit toch aan de instellingen van de router.

    Alles staat automatisch, en ik heb overal een 1 (bij die NT, MC etc)

    Misschien dat het hier verkeerd geplaast is, maar ik kan niets anders vinden!!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik al eerder heb gezegd moet je deze thread doorlezen niet kunnen zien of horen ... verder denk ik niet dat het probleem aan jouw kant ligt ... dus heb je ook gegevens van de andere spelers?
     
  20. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik toevallig net door te lezen

    Ik denk ook niet dat het probleem hier ligt, maar 4 spelers op basis van netwerk kwaliteiten met zulke snelheden is vaag!!!

    Thx
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina