1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Charisteas naar ajax

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MarcE, 22 dec 2004.

  1. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij wisselen ze bij ajax de ene matige speler in voor een andere.
     
  2. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil zeggen dat je Bremen kan vergelijken met Real Madrid??? Een wisselspeler bij Real hoeft idd niet slecht te zijn, maar een wisselspeler bij een middelmatige Duitse club als Bremen zal geen versterking betekenen voor Ajax.
     
  3. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    @DS....ken je feiten...Werder bremen overwinterd in de CL....Ajax druipt af naar de uefa met een miserabele 4 punten....typische joodse arrogantie, weer.....Ricky Hoogendorp zou nog een versterking zijn, of je moet Babel (dat 18-jarige jongetje) alle druk/goals alleen op willen laten vangen......beetje vermoeiend al die voetbal-leken die maar hun mening spuien zonder even na te denken of dat wat ze zeggen klopt...

    Charisteas is idd geen typische Ajax-spits, maar hij is, in principe, wel wat ze nodig hebben; een fysiek en kopsterke spits met een goed gevoel voor timing/goals. in het 433 systeem waarin ze het liefst spelen is een balvaste/kopsterke spits belangrijk. evt ka dat aangevuld worden met Babel als ze in een 442 gaan spelen....
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je voorbeelden?

    Let een beetje op je woorden; "...typische joodse arrogantie..."

    Over die aanvulling heb je wel gelijk, 442 zou wel een goede oplossing kunnen zijn. Ik weet niet wat hij speelt bij Werder Bremen, maar met 2 spitsen spelen kan wel imo.
    Dit hoor ik graag. Ik begin er ook wat vertrouwen in te krijgen. Alleen hoop ik niet dat het zo gaat als Zlatan in het begin. Die werd bij iedere misser uitgejouwd, tja zo krijg je ook geen enkel zelfvertrouwen. Gelukkig is dat bij Zlatan goed afgelopen, maar het kan ook anders verlopen.

    Tja zo kun je bezig blijven:
    Makaay--> 363 wedstrijden, 172 doelpunten; 12 seizoenen. Gemiddelde van 0,47. Dan zou Charisteas het net ietsje minder doen: 0,46 in in 14 seizoenen (denkbeeldig dan he).
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  5. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Woonplaats: Arnhem :{.
     
  6. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    @ Xbox-Ace: ik sluit me volledig bij mijn voorganger aan!

    Let op je woorden.

    @X-power: Niks mis met Arnhem, laten we het maar gewoon over voetbal hebben.



    Voor de rest denk ik dat Ajax weer achter het net vist, de enige spitsen die echt zullen slagen bij Ajax komen uit de eigen opleiding (uitzonderingen daargelaten).

    Kijk naar Machlas, europees topscorer en geflopt bij Ajax, omdat hij te lief was.
    Machlas trok zijn bek niet open tegen teamgenoten, machlas had geen Ajax arrogantie.

    En zo zijn er nog veel meer.......
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  7. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja ik weet het.......en arnhem heeft trouwens veel te danken aan Ajax, veel afgekeurde ***** spelen/speelden bij Vitesse (meeste recente voorbeeld is hersi)

    ben trouwens Feyenoorder, maar dat maakt verder niets uit voor deze topic...

    ben het zeker eens met de verstandige mensen in dit topic....eerst een kans geven, dan kan je eventueel terecht iemand afbranden als dat je insteek is. het is vrij duidelijk een versterking waar Ajax, zoals het er nu naar uitziet alleen maar beter van kan worden en dat is toch de bedoeling?....
     
  8. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit gezegd dat er wat mis is met Arnhem, maar ik wilde alleen even duidelijk maken dat het waarschijnlijk om de Vitesse - Ajax relatie gaat om het maar zo te brengen.

    Ontopic: Het is inderdaad zo dat een spits wél bij een club moet passen. Ik ben ook van mening dat echt goede spitsen de spitsen zijn die overal (bij welke club dan ook) kunnen scoren. (Roy Makaay zum Beispiel :p)
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    charisteas... ik hoop dat het niet hetzelfde zal gaan als met sonck. Van hem hadden we ook hoge verwachtingen. We zien wel...
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    mja en ricky hoogendorp speelt bij een club die beter is dan werder bremen??
    joodse arrogantie.......want???? je hebt het over feiten maar hier zie ik geen feit:{
    ow en die hoogendorp is niet arroggant zeker?
    wie zegt hier nou wat zonder na te denken :confused:
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou noem je net een speler die niet bij elke club kan scoren. Roy Makaay is een spits die scoort uit passes en afvallende ballen. Hij zal nooit op zichzelf een aanval beginnen. Hij heeft aanbiedingen gekregen van superveel teams, maar ging naar Deportivo en Bayern omdat ze daar spelen op een manier die lijkt op de manier hoe hij speelt.
    Maar ik snap wat je bedoeld met goede spitsen.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  12. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja das waar, maar je moet je ook bedenken dat spitsen zelden echt de spelers zijn van de solo's. Meestal zijn het de spitsen die gewoon hun werk doen als afmaker: daarvoor is een spits nou eenmaal (grofgezegd).
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja daar heb je gelijk in. Zlatan is bijvoorbeeld iemand die soms wel eens met een solo komt, maar dan heb je er niet veel van.
    Ik weet eigenlijk helemaal niet wat Charisteas is voor een spits; Iemand die balvast is (solo's kan maken etc.), of een goalgetter (iemand die het moet hebben van voorzetten etc.).
     
  14. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk het tweede op één of andere reden.
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Sonck is op zich een hele goede aanvaller. Alleen het probleem bij hem was, dat Zlatan 1ste keus was. Sonck kreeg daardoor weinig vertrouwen van Koeman, en speelde zo nu en dan een wedstrijd. In de CL wedstrijden vond ik Sonck wel redelijk spelen (denk aan de wedstrijd tegen Brugge, hij scoorde toen 2x, is wel lang geleden maar toch). In de HCE speelde hij vervolgens vrij matig.
     
  16. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent het toch met me eens dat Bremen qua kwaliteit niet in de buurt komt van Real Madrid? En PSV gaat ook door naar de tweede ronde, ik vind PSV toch niet veel beter dan Ajax. Bremen staat 5de in de Bundesliga, nu niet bepaald een hoge positie, en de Bundesliga is ook niet echt een ongeloofelijk sterke competitie.
    Bovendien hebben we het hier over een wisselspeler! Niet over iemand die ervoor heeft gezorgt dat Bremen in de CL is gebleven.
     
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    @ elgee:

    de reden dat sonck het niet red bij ajax is precies dezelfde waarom makaay voor clubs als deportivo/bayern kiest.

    sonck en makaay zijn hetzelfde type spits, perfect te gebruiken in de counter maar niet geschikt voor het ajax spel.

    ajax wil namelijk altijd de tegenstander onder druk zetten waardoor er erg weinig ruimte is, de techniek van sonck is veel te matig voor in de kleine ruimte (let er voor de grap maar eens op hoevaak een ingespeelde bal van sonck's voet ''afspringt'') waardoor je meteen weer een counter om de oren krijgt...

    makaay zou bij ajax ook lang niet zo goed/gevaarlijk zijn als bij bayern (dit kunnen we ook elke keer zien wanneer hij weer eens bij het nederlands elftal mag meedoen)
     
  18. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, maar het heeft ook te maken met het vertrouwen dat Sonck niet kreeg van Koeman.
    Ik snap btw niet waarom hij Anastasiou opsteld, die is nog minder dan Sonck imo. Maar dat komt ook weer doordat Anastasiou een andere spits is dan dat Ajax nodig heeft.
     
  19. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hehe, eindelijk iemand die het duidelijk maakt. Bremen behoort zeker weten tot de topclubs van Duitsland. De duitse competitie is allerminst middelmatig, die behoort al helemaal tot de top van Europa. Ik snap niet dat hier iemand aan kan twijfelen.

    Respect voor Tao_Tek._O_
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  20. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    @DS daar heb je absoluut gelijk in.....het ging me er met name om dat Ajax beter zou zijn als werder, wat dus volegns de statistieken niet zo is....verder heb je gelijk eh..
    @Killaz:.....je begrijpt het echt niet eh.....erg jammer
     

Deel Deze Pagina