1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chivu naar AS Roma

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 8 jul 2003.

1. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mja tis wel lastig, maar ik denk niet dat Bergkamp gaat komen. Het is niet zo dat hij nodig is ofzo... En ja Litmanen, is veel geblesseerd, maar hij heeft nog een seizoen gekregen. Zou vreemd beleid zijn als ze nu iemand als zíjn vervanger halen :confused:. Goede wissels en een brede selectie achter de spitsen hebben we genoeg, volgens mij moet je nu echt gaan kijken naar versterkingen voor andere posities...

2. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Jep..

Mn favoriete speler, Roy Makaay, moet vertrekken bij Depor...
    Bayern heeft het hoogst geboden : 18 Miljoen...

Ik vind dat erg weinig voor een speler die het mooiste doelpunt van de CL heeft gescoord, de gouden schoen heeft gewonnen, IN Duitsland tegen Bayern een hattrick heeft gescoord, en 28 doelpunten in de spaanse competitie heeft gescoord....

3. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mja tis wel vreemd :p

18 miljoen voor een speler van 22 jaar, verdediger, niet echt ervaren voor grote competitie.

18 miljoen voor een speler, spits, Europees topscorer, speelt al jaren in Europese topcompetitie.

Beetje omgekeerde wereld :) Misschien heeft Ajax nog ergens een miljoentje extra liggen? :p

Trouwens toen Makaay nog bij Vites speelde wilde Ajax hem toch ook al? En psv...Toen ging ie naar Spanje... Zallie wel niet nú naar AJax willen :cool:

4. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Hahah jup, Makaay speelde bij Vitesse, maar ik was 7.. dus ik volgde de off season/tranferperiodes niet echt :)

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ja, van gaal wilde makaay heeel graag naar ajax halen, is in die tijd zelfs 2 maal bij makaay thuis op visite geweest om over een overgang te praten.
    is helaas nooit doorgegaan...

volgens mij heeft ajax toen gabrich gehaald, de sptis die nooit omviel, en dat hebben we geweten...

6. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Dat chivu weg gaat was te verw88, jammer maar ik denk niet dat opvolging een probleem is aangezien er toch aardig wat mogelijkheden zijn. Wat mij opvalt is dat niemand het heeft over Sjaak Wolfs_O_ die met pensioen gaat, vervang die maar eens!

Bergkamp is nutteloos voor Ajax, zoals al eerder gezegd, talent genoeg. Stam of Frank de Boer zijn van harte welkom en Litmanen heeft gewoon z'n beste tijd gehad en mag van mij weg.

De beste oplossing voor de vervanging van Chivu? Ik heb hem gevonden: Een voetballende trainer --> Ronald Koeman:D , dan heb je Litmanen helemaal niet meer nodig, ervaring genoeg en een betere centrale verdediger is moelijk te vinden, en............kopen hoeft niet;) . (En aan dat buikje valt te werken.)

7. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Transfer van Chivu op losse schroeven

Het is nog uiterst onzeker of de transfer van Ajax-speler Chivu naar AS Roma door gaat. De wereld-voetbalbond FIFA heeft de transfer geblokkeerd. De Italiaanse club is namelijk nog geld verschuldigd aan Sporting Cristal, een club uit Peru. Het bedrag van 450.000 dollar had voor negentien juni betaald moeten zijn. Maar dat heeft de club nog niet gedaan.

Het geld was voor de transger van de Peruaanse spits Gustavo Enrique Vassallo Ferrari die van de Peruaanse club naar het Franse Nice vertrok. In een deal was afgesproken dat de Italiaanse club het bedrag zou overmaken aan Sporting Cristal.

De transfer van Chivu is nu stilgelegd, tot AS Roma de transfer van Ferrari heeft afgerond. De transfer van Chivu was met achttien miljoen euro de grootste uit de geschiedenis van Ajax.

AS Roma wilde nog niet reageren, maar liet weten later vandaag nog met een statement te komen.

----------------------------------------------------------------------------
    'Frank de Boer kiest voor geld van Galatasaray'

Frank de Boer speelt de komende twee jaar voor Galatasaray, zo meldt de website van de Turkse club. Voorzitter Özhan Canaydýn vertelt 'verheugd te zijn dat de aanvoerder van Barcelona de geel-rode selectie komt versterken'.
    Donderdagmorgen elf uur bereikte Galatasaray in Amsterdam een overeenkomst met De Boer, die gisteren voor het eerst sprak met de club. Als ook de financiële afspraken met een bankgarantie worden afgedekt, tekent de Nederlandse recordinternational bij Çim Bom.

Woensdag vertelde De Boer nog dat hij Ajax een 'interessantie optie vond' en dat hij bij Galatasaray 'heel veel geld kon gaan verdienen'. De 33-jarige centrale verdediger koos uiteindelijk voor de lucratieve aanbieding van de Turken. In Istanboel kan hij bovendien een contract voor twee jaar aangaan terwijl Ajax hem een eenjarige verbintenis wilde voorleggen.

Galatasary haalde eerder al Hakan Sükür terug en is ook in gesprek met Feyenoord-spits Pierre van Hooijdonk. De club eindigde afgelopen seizoen op de tweede plaats in de Turkse competitie en plaatste zich daarmee voor de voorronde van de Champions League

--------------------------------

2 Dompertjes in één voor Ajax

Frank de Hoer, die zijn hoeruh status weer waarmaakt door voor het grote geld te gaan op zijn leeftijd....

18 Miljoen kan Ajax op dit moment ook naar vissen..

Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  8. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    :eek: Vreemde ontwikkelingen.. als dit waar is, die Turken schreeuwen wel vaker wat. Maar Roma komt heus wel met dat geld over de balk. Als ze 18 miljoen hebben voor Chivu kunnen ze die halve ook nog wel betalen...

Mm benieuwd hoe dit uitpakt. De Boer hoeft zich, als hij naar Galatasaray gaat, in ieder geval niet meer te melden in Nederland...

9. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Fifa-beslissing heeft geen invloed op transfer Chivu

Amsterdam, 10 juli 2003
    De Fifa heeft Ajax bevestigd dat een eerder door de Fifa genomen beslissing, op grond waarvan AS Roma geen internationale transfers mag doen, geen invloed heeft op de transfer van Cristian Chivu van Ajax naar AS Roma.

De Fifa verwacht dat het verbod binnen enkele dagen zal worden opgeheven. Bovendien geldt zo lang het verbod van kracht is dat het slechts gevolgen heeft voor het tijdstip waarop Chivu speelgerechtigd kan worden voor AS Roma. De geldigheid van de overeenstemming over de transfer wordt door het verbod niet aangetast, aldus de Fifa.

Ajax.nl

-------------------------

'Bayern stap dichter bij inlijven Makaay'

10/7/2003 13:27

Bayern München lijkt weer een stapje dichter bij het aantrekken van Roy Makaay te zijn gekomen. Gisteren reisden Bayern-vice-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge en -manager Uli Hoeness voor het eerst naar Spanje om te onderhandelen met Deportivo La Coruña-voorzitter Augusto Lendoiro.
    Volgens de Duitse krant Bild verlieten Rummenigge en Hoeness woensdag in allerijl het trainingskamp van Bayern in Leipzig om met Lendoiro in Madrid over de transfer van Makaay te praten. Tot dusverre had de Bayern-leiding alleen nog onderhandeld met Makaays zaakwaarnemer Rob Jansen.

Rummenigge sprak tegenover Bild over het bod dat Bayern onlangs uitgebracht op Makaay. 'Dat ligt lager dan vijftien miljoen euro', aldus Kalle. 'Alleen wil Lendoiro op dit moment minstens 25 miljoen euro voor Makaay ontvangen. Deportivo is een trotse club en wil geen gezichtsverlies lijden.'

Toch houdt Rummenigge hoop op een snelle afwikkeling van de transfer. Die hoop is vooral gebaseerd op het ogenschijnlijk afhaken van Valencia, dat inmiddels een akkoord heeft bereikt met Real Mallorca-aanvaller Samuel Eto'o. Ook Barcelona heeft al lang niets meer van zich laten horen in de strijd om Makaay en lijkt geen serieuze kandidaat meer te zijn.

Rummenigge: 'Met Makaay zijn we er al lang uit, nu nog met Deportivo. Wij willen onder geen enkele voorwaarde een hoger bod uitbrengen. Als ons eerste bod niet genoeg is, dan zal de transfer afketsen. Maar we blijven rustig. Handelen in paniek kost alleen maar meer geld. Ik vertrouw erop dat het goed komt.'

Lendoiro bevestigde woensdag voor het eerst dat Makaay de Galiciërs definitief gaat verlaten. Tot dusverre had de preses zich telkens op de vlakte gehouden over een verkoop van Makaay

-----------------------------

Makaaay mag niet naar een kut ploeg als Bayern ...:'-(

----------------------------

Rennes: 'Bod Ajax ronduit onvoldoende'

10/7/2003 14:27

Ajax is er met Stade Rennes over de overgang van Julien Escudé voorlopig nog niet uit. Volgens Pierre Dréossi, de technisch directeur van de club, liggen beide partijen nog ver uit elkaar. 'Ronduit onvoldoende', liet Dréossi donderdag over het bod van Ajax tegenover persbureau AFP weten.
    Bedragen wilde Dréossi niet noemen, maar hij vertelde wel dat er meerdere aanbiedingen voor de verdediger bij de club binnen waren gekomen. De technisch directeur zei te verwachten dat de door Ajax gewenste opvolger van Cristian Chivu zich vrijdag 'gewoon' voor de training in Rennes meldt.

--------------------

HET GAAT NIET GOED......

10. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Dat de boer naar turkije gaat is niet zeker, hij heeft zelf nog niks bevestigd hoor.

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Dat doet hij bewust, dit zal 'm niet in dank worden afgenomen..

En als de officiële website het bekend maakt, en de voorzitter een uitspraak doet, kun je je conclusies trekken ...

12. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Ajax en Internazionale in principe akkoord over transfer Andy van der Meyde

Amsterdam, 10 juli 2003
    Ajax en Internazionale hebben een principe-overeenkomst bereikt over de transfer van Andy van der Meyde. Ajax wacht nog op een getekende bankgarantie van Inter om de overgang te finaliseren. Inter en Andy van der Meyde hebben nog geen overeenstemming bereikt, maar club en speler zijn wel al met elkaar in gesprek. Over de financiële condities van het contract doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen.

bron: Ajax.nl

13. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Jup, dus toch, eerder werd gemeld dat Inter een rechts buiten had aangetrokken, die senegalees Fadiga..
    En dat daardoor Andy vd Meyde niet in de picture kwam, maar dat blijkt dus niet zo te zijn ...

14. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Andy zit kennelijk liever op de bank bij Inter dan in de basis bij Ajax. Ah well... Je kan er maar beter niet om treuren, beter kijken naar wat je overhoudt. Ik zie voor volgend jaar de volgende opstelling wel zitten:

Lobont (Stekelenburg)

Trabelsi (Yakubu) - Pasanen (De Jong) - Bergdolmo (Escudé) - Maxwell (van Damme)

Sneijder (Litmanen) - Galasek (Yakubu) - Pienaar (Litmanen) - vd Vaart (vd Gun)

Sonck (Boukhari) - Zlatan (vd Gun)
    Kan je toch wel iets leuks van maken... Alleen achterin.. Centraal is zwakker natuurlijk nu Chivu weg is en links zie ik liever Maxwell op het middenveld, lekker moedig ventje, maar van Damme en O'Brien missen het om CL niveau aan te kunnen. Misschien een goede linksback ergens?

15. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Gerbooooooo!

O'Brien is een VASTE waarde in de achterhoede..
    En het is mijn favoriete verdediger van Ajax..

Zoals je boven ziet, gaat het met Escudé's komst ook MOEIZAAM..
    Dus het is afwachten..

Boukhari kan niet als pure spits fungeren ...

Maar goed :

Boschker

Trabelsi -> Pasanen -> ? (Heitinga back up, kan centraal)-> O'Brien

Pienaar -> Galasek -> vd Vaart -> Maxwell

Sonck -> Zlatan

16. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mja je hebt misschien gelijk over Escude en Boukhari, maar wie moet ik daar anders als vervanging neerzetten? Wamberto? :)

O'Brien, ik weet het niet... Hele toffe gozer lijkt het me en hij kan ook goed voetballen, maar vooral dit Champions League seizoen heb ik me groen en geel geergerd aan zijn slechte inpassing en zenuwachtige gedrag. Misschien ging ik er ook steeds meer op letten, maar de keren dat hij meespeelde was hij de zwakste schakel van Ajax. Moeilijke is dat we geen echte andere optie hebben naast v Damme en Maxwell die ik dus liever op het middenveld zie.

17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm ja dat is wel zo..
    Maar O'Brien heeft ook erg weinig gespeeld vorig seizoen..
    Ik kan me geen fouten herinneren, op één wedstrijd na :eek:
    Hij heeft maar 5 keer in de CL gespeeld...

Naast Boukhari zou je vd Gun daar kunnen neerzetten :cool:

18. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    O'Brein moet op links dat is echt een hele goede verdediger joh. Of anders gewoon 3-5-2 toch??

Deel Deze Pagina