1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Comics [US]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kareem, 25 okt 2007.

  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien ben ik hier de enige die ze leest maar dat zal wel blijken als dit topic geen replies krijgt. Ik heb het trouwens over de Amerikaanse comics, niet de vertaalde uitgaven.

    Anyways het is weer donderdag dus zometeen naar de comicbook store om mn boekjes op te halen. Ziet er goed uit voor mij als ik de reviews op IGN zo lees. Daredevil 101, Thunderbolts 117, en mischien Planet Hulk: What If en de X-Men: Messiah Complex One Shot. Mijn pull list was altijd een stuk groter als nu maar heb een beetje geld problemen.

    M'n lijstje op dit moment:

    Amazing Spider-Man (maar nu ff niet, OMD verhaallijn is saai)
    Astonishing X-Men
    Avengers: Initiative
    Captain America
    Criminal
    Daredevil
    Faker
    Incredible Hulk
    World War Hulk
    Invincible
    Immortal Iron Fist
    New Warriors
    Sub-Mariner (mini)
    Thunderbolts

    Ultimate Spider-Man koop ik in trades.
    Y-The Last Man download ik. Was ermee begonnen met downloads en vond het gaar alleen maar de laatste 20 issues te kopen, het loopt binnenkort af. Mischien als het afgelopen is koop ik de hele run van Ebay ofzo.

    Dus... zijn er hier nog meer die comics lezen?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Niet meer, wel ontzettend veel gedaan.

    Heb alle web van Spiderman (enige Nederlandstalige strip die ik heb trouwens en verder

    Spawn
    X-Force
    Infinity Gauntlet en War
    Wildcats

    en nog ontzettend veel andere. Heb zeker een paar 100 comics.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgde vroeger spawn, battle chasers en nog wat anderen.

    Probeerde laatst spawn weer op te pakken, maar het is moeilijk om het gat te vullen van 120 tot aan nu.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben nog steeds lid van alle Batman comics :+ ... CBR is soms ook handig als je wat gemist hebt ;)
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben niet zon fan van DC maar Batman vind ik ook goed. Maar hou me niet bezig met wat er nu uitkomt van Batman. Ik koop af en toe ene trade van een klassiek verhaal. Koop de Dark Knight Returns trade als je die nog niet heb gelezen. Geschreven door Frank Miller. Nu ben ik bezig met A LOng Halloween geschreven foor Jeph Joeb.

    En bedoel je die gescande comics, die DCP packs. Die gebruik ik ook, ben zo eigenlijk begonnen met comics want er is zoveel dat je gewoon niet weet waar je moet beginnen. Dus had ene hoop gedownload en me daarmee georienteerd.

    Of als ik iets nieuws wil proberen dan download ik het ff.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al een x zoon thread gestart, zou wel f fkijken waar die gebloven is :p
    maare, ik doe af en toe wat halen, wat story arcs volgen. Ik volgde Civil war heel zwaar. Vond ik echt heel vet, heb ook de dood van Captain America mee gemaakt.

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=98088&highlight=Marvel

    kijk daar is ie, weet alleen niet wat ie in de Green Mile doet 8)
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Captain America is gruwelijk. Ed Brubaker (de schrijver)heeft het bijna onmogelijke gedaan. Zelfs na Cap zn dood is de titel nog steeds de beste uit de marvel stal.

    Er is een Omnibus uit van Brubakers hele run van 1 tot en met 25. Daar ben ik voor aant sparen.
     
  8. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    is de donald duck ook een comic? :p
     
  9. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb vroeger al m'n comics verkocht en ben over gegaan naar het verzamelen van Trading Cards. Maar ja, ze hebben het nog een paar keer geprobeerd, maar comictradingcards zijn nu behoorlijk dood.

    Overigens is Judge Dredd mijn favo comicheld. Vooral de serie vs Batman was vet. Die heb ik nog wel ergens.

    Verder werd ik gek van alle spinoffs. Er waren op een gegeven moment zo'n zes verschillende Spiderman comics.
     
  10. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    de jaren 90 waren inderdaad een ramp, ik neem aan dat je het daarover hebt met al die spin offs. tegenwoordig heb je nog steeds meerdere titels voor één character maar de verhaallijnen lopen niet in elkaar over. Behalve tijdens een crossover ofzo. En meestal is alleen de naam hetzelfe. Bijvoorbeeld New Avengers, Mighty Avengers en Avengers: Initiative. New gaat over de groep die tegen de super-human registratie wet is. Mighty gaat over diegene die ervooor is. En Initiative gaat over een tiener team dat getraind wordt door de overheid.

    Van spider-Man gaan ze nu ook Amazing -, Friendly Neighborhood -, en Sensational Spider-Man samenvoegen tot alleen Amazing die dan 3 keer per maand zal uitkomen.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik spaar nog steeds batman comics (dark knight is een klassieker net als The killing joke) daarnaast verzamel ik ook af en toe de dark horse comics van star wars .. maar the batman is mijn fav. serie .. The new x-men trouwens ook (lekker donker) .. heeft marvel goed gedaan

    daarnaast download ik af en toe comics ;)
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    wat download je dan zoal?

    als ik wat aanraders mag geven (vooral om dit topic in leven te houden).

    Invincible, geschreven door Robert Kirkman is simpelweg de beste superhero comic die nu loopt.

    Thunderbolts van Warren Ellis (vanaf 110) is echt gruwelijk, heel donker. Tis een team van super villains die door de overheid wordt gebruikt ongeregistreerde helden op te pakken.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Leuk dat ik je Topic erover vind over de Comic Series die je leest.

    Rond de tijden van 97 en 99 ben ik Fanatiek Comic verzamelaar geweest van diverse Series zoals Glory,Allegra,Gen 13,YoungBlood,Riptide,en zo nog vele andere..

    Helaas vond ik dat sommige Series echt achteruit gingen kwa Kwaliteit in verhalen en besloot ik ermee te stoppen.

    Jammer vond ik wel van Glory dat de Winkel in mijn buurt ze niet meer binnen kreeg en ik heb ze nu incompleet,en das wel jammer want deze Comic was echt steengoed :)

    En als je de kans krijgt zeker Checken :)
     
  14. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    van welke uitgever is dat?
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Al deze Series van mij zijn vam Image.
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben de laatste tijd weer helemaal into comics.

    Dingen die ik lees / gelezen heb de laatste tijd:

    - Watchmen (epic klassieker, als je deze niet gelezen heb moet je je gaan schamen, heeft ziekelijk veel awards gewonnen);
    - Spawn (vroeger veel gelezen, nu maandelijkse abbo en aan het inhalen online);
    - The walking dead (de serie die me terug de comics in heeft getrokken, bizar goed zombie verhaal met HELE realistische personages);
    - DMZ (super vette serie over een 2e burgeroorlog in Amerika);
    - Sandman (nog een epic klassieker, geschreven door Neil Gaiman en heeft ook ziekelijk veel awards gewonnden);

    Ik lees dus voornamelijk Vertigo en Image comics, en dan de meer volwassen series. Eigenlijk bijna geen superhelden comics, al is Watchmen wel een superhelden verhaal voor volwassenen (ik zeg niet dat spidey etc dat niet zijn, maar Watchmen gaat nog even wat dieper zeg maar).

    Edit: Watchmen wordt binnenkort ook verfilmd en het schijnt dat ze dit heel aardig gaan doen.

    Edit 2: ik zie dat Kareem shit van Kirkman leest, dat is ook de schrijver van The walking dead. Hele goede verhalen schrijft hij daar.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  17. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Was zelf vroeger een echte Spiderman freak,maar dankzij die afgerafelde films wil ik er niets meer mee te doen hebben.

    Maar dat terzij,weet je overgens of de YoungBlood serie nog doorloopt?
    Normaal volgde ik de comic van Glory,maar die zijn in dertijd bij deel 20 ofzo gekapt met hier uit te brengen.
    En ik zou eigenlijk wel willen weten of die nog doorloopt,ook Gen 13 heb ik gelezen in zowel NL en USA uitgaven.
    Leuke vermakelijke series,maar niets bijzonders te noemen.
    Tja en dan Spawn,helemaal top even de film weggedacht dan weer.
    Maar de animatie series waren zeer sterk.:thumbs:
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je erg aanraden de series van Vertigo eens te bekijken.

    Op http://www.dccomics.com/vertigo/ kan je gratis een pdf van alle eerste issues downloaden.

    Ben op het moment de Spawn animatie serie aan het binnenhalen. Erg benieuwd naar gezien ik gek ben op animatie.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Battle Chasers heb ik tot deel 9 ofzo. Daarna nergens meer te verkrijgen. Enig idee waar ze nog te vinden zijn? Vond het een geweldige serie.

    Daarnaast Spirit of the Tao, The Darkness gelezen. Maar volg ze niet echt meer. Als ik ooit eens een comic shop in loop en er staan leuke series koop ik alles in 1x. Die dunne boekjes heb je zo uit.

    De moderne versies van de marvel comics vind ik niks. Lees liever de oudere comics dan. Ook qua tekenstijl vind ik het prettiger.
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt voor de tip,net even gecheckt totaal weer wat anders haha.:)

    De Spawn animaties zijn echt erg goed te noemen,en ik heb er geen kritiek op eigenlijk.
    En vooral de tekenstijl is echt lekker,duister met manga invloeden.:thumbs:

    @Ashavan

    Yep Battle Chasers is echt topnivo van een comic,ook als je het leest voel je de hele comic gewoon tot leven komen.
    Nog niet eerder een diepgaand verhaal gelezen van zo'n soort kaliber,fantastisch gemaakt._O_

    Tekenstijlen van vroeger waren algemeen sowieso beter,nu word alles meer overdreven aan lichaamsverhoudingen en dat is vaak minder.
    Je ziet echt dat het aangeleerde stijlen zijn die erg opelkaar lijken,echt te productief inelkaar getekent howel het inktwerk en kleur vaak erg mooi gedaan is geworden.
     

Deel Deze Pagina