Ben het helemaal met je eens, heb er vandaag voor gezorgd dat 2 van mn vrienden Watchmen ook gekocht hebben. Het is gewoon een geniaal stuk fictie. Je zal ook merken dat als je hem opnieuw leest, je een heel ander verhaal ziet. Door de dingen die je nu weet, vallen cruciale details opeens veel meer op. Watchmen heeft echt ontzettend veel lagen. Bijna iedereen die ik ken, die Watchmen gelezen hebben, hebben dit minimaal 3 of 4 keer gedaan. De meeste lezen hem zelfs jaarlijks (lol).
@ Ashavan: Weet niet wat er met Battle chasers is gebeurd, maar volgens mij is de serie nooit afgemaakt.
Als ik je een comic mag aanraden zeg ik Watchmen. Zijn slechts 12 issues en die je nu prachtig gebundeld voor maar 20 euro kan kopen.
Heb zelf vandaag de eerste volume van Transmetropolitan ( Warren Ellis en Darick Robertson) gekocht op aanraden van meerdere mensen. Schijnt ontzettend grof, bruut, cynisch en grappig te zijn. Zo maar even lezen dus.
@ Maxxraptor: Ik vond trouwens Battle chasers wel leuk, maar als ik het vergelijk met diepgaande werken als Watchmen en DMZ etc weet ik wel wat ik liever heb.
Niet om BC te dissen ofzo, maar ik las dat vooral om de zeer vette tekenstijl en sci-fi / fantasy mix.
Edit: vandaag trouwens ook de special edition #1 van The walking dead gekocht. Had hem al in de 1e hardcover verzameling, maar vond het vet om de special edition los te hebben. Echt een supervette serie dit.
Laatst bewerkt: 26 okt 2008