1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Compleet rookverbod

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 13 apr 2003.

  1. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    En kijk ook eens naar de ziektekosten. Ik zelf rook niet, drink geen alcohol, gebruik geen soft/hard drugs en ik let ook op wat ik eet dus waarom zou ik net zoveel aan ziektekosten moeten betalen als iemand die zich kapot rookt, drinkt, snuift, spuit of zich iedere dag loopt vol te vreten bij de McDonalds? Ik weet ook wel dat dit niet altijd valt te controleren, maar het slaat natuurlijk nergens op dat ik dan net zo veel moet betalen als die sukkels die hun lichaam lopen te verpesten.
     
  2. alroo8

    alroo8 Lexus

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    1
    Absoluut niet mee eens, want wat gebeurd er als jij de gevolgen van het roken ondervindt? Door deze ziektes beland jij in het ziekenhuis (Nederland is een verzorgingsstaat) waar jij als een engeltje behandelt zal worden.

    Maar wat is nu dus het geval de niet-rokers moeten deels de behandeling gaan betalen voor de wel-rokers (doormiddel van belastingen). En dus is het absoluut niet je eigen probleem, maar ook die van de niet-rokers. En dan is het punt bereikt waarop je je eigen verantwoording moet nemen en moet zeggen "het is mijn eigen schuld ik hoef niet behandelt te worden of ik betaal het zelf". Want ook jullie zijn voor een heel groot deel verantwoordelijk voor de wachtlijsten waar ook zeer veel niet-rokers onder moeten lijden :mad: , omdat de rokers zo graag aan een papiertje lopen te zuigen.
     
  3. SirMarco

    SirMarco SMW

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat wel een leuk lijsje met wat er allemaal inzit, maar dan mag je ook geen Auto meer rijden is dan ook slecht voor de gezondheid...

    Maar het ergste is toch wel dat de sigarettenfabrieken zelf sloffen sigaretten verkopen voor minder geld om het roken te stimuleren zodat er meer sigaretten verkocht worden
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, Rokers moeten meer premie betalen. Slaat inderdaad nergens op dat wij met z'n alle de behandeling van al die ******patienten moeten betalen.
     
  5. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben helemaal voor een rookverbod! Kword gek van die sigaretten... Bij mij op school.. brugklasser zitten te roken om dr bij te horen.. das toch niet normaal! En als je ergens moet wachten zitten dr altijd een stelletje n00bs te roken.. dan denk ik.. neem dan een handheld mee als je nix te doen hebt..
    Ik hoop egt dat dr in iedergeval bij disco's en theaters enct. een verbod komt
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Bij die zaken hebben anderen geen last van je. Van mijn part wordt sterke drank ook verboden. Met roken is het zo dat je verslaafd bent aan iets. Bij de andere dingen niet. Je bent verslaafd en je valt er waarschijnlijk veel andere mensen mee lastig.
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad. het is nu dus zo dat ik zelfs soms denk van nee laat ik maar niet gaan naar een Microsoft party of cafe om iets te drinken alleen omdat daar die walchelijke rookgeur altijd hangt. Ze beleten me gewoon in mijn dagelijks leven.

    Gewoon rookverbod net als in Amerika. Rook je toch dan krijg je 1000 euro boete.
     
  8. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Wat heeft het trouwens voor zin om het roken te ontmoedigen door middel van die waarschuwingen op de pakjes of de prijs te verhogen met een paar eurocenten? Het enige wat helpt is de rookfabrikanten te verbieden, maar die hebben nu eenmaal veel van die eurocentjes en daar mee dus ook ontzettend veel macht. Ik ben dus bang dat er voorlopig niets zal veranderen.

    p.s. En die rechtzaken tegen de rookfabrikanten hebben ook al geen zin, want die verhogen dan gewoon weer hun prijzen en zijn vervolgens weer uit de kosten.
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    'Inderdaad, Rokers moeten meer premie betalen. Slaat inderdaad nergens op dat wij met z'n alle de behandeling van al die ******patienten moeten betalen.'

    Ben ik het helemaal mee eens! Als ze voor mensen die roken een losse ziektekostenverzekering hebben... hoefen de 'niet-rokers' niet daar belasting aan gaan betalen en kunnen ze die (misschien wel miljoenen) aan een nuttig iets besteden!
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat het bij 100 euro per pakje wel erg moeilijk wordt voor ze, en dan ook nog een compleet verbod?. Dan zullen alleen de die-hards doorgaan, maarja die gaan we goed behandelen enzo.

    Wist je dat er een pro-rokers club is? |:-
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn werkgever wil geen uitspraak doen over een rookverbod.
    De Collega's moeten er samen uit komen.
    Maar met een afdelingschef die zelf als een ketter rookt begint
    je niets mee :mad: :mad:

    Het pand delen we nog met een ander bedrijf dat voor een paar maanden gelden is overgenomen door Eaton uit de USA
    en daar geldt nu sinds een paar weken een totale rookverbod.
    Binnen de poorten mag helemaal niet meer gerookt worden.}:]
     
  12. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een onzin is dit zeg!
    oke waarom verbieden we dan geen mobieltjeS!
    wat denk je wat die stralingen doen bij mensen?
    is dat niet ******verwekkend? heb je daar geen last van dan?
    mmmm waarom zitten jullie achter je computer? is dat niet slecht voor je?
    ik vraag me af wat jullie allemaal doen in het weekends?
    alleen maar achter de computer??
    je hoort te feesten en daar hoort drank bij of sigaretten wat je wilt maar je kan het niet gaan verbieden!
    en moeten mensen dan die veel vet eten ook meer premie betalen?
    want daar sterven jaarlijk nog meer mensen aan!
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Edit:
    Damn it, deze post kwam er niet helemaal zo uit als het de bedoeling was. Mijn antwoorden moesten eigenlijk in het zwart zijn. :{
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  14. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Poe lange reacties zeg:D, ik heb niet alles gelzen dus misschien is dit al gezegt maar ja.

    Ik vind roken zowiezo dom, je krijgt er geen kick van, is het meest verslavend ne je word er lelijker van en je stinkt er van uit je bek.
     
  15. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Wise words from a wise man. ;)
     
  16. xboxwhopper

    xboxwhopper xb0x freAk

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben helemaal met je eens :cool:
     
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Zolang de regering genoeg geld verdiend door iedere keer de accijnzen ietsjes te verhogen zal er echt niet veel veranderen ben ik bang.

    En bij een compleet verbod krijg je weer te maken met een groeiende illegale handel.

    Het zal van de rokers zelf moeten komen om er mee te stoppen, maar het vlees is nu eenmaal zwak.
     
  18. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    De regering moet die accijnzen in 1 keer verhogen met bijvoorbeeld 1000 procent. En met dat extra geld kunnen dan al die rokerspatienten worden geholpen. Dan gaat dat in ieder geval niet ten koste van de premie van de niet-rokers.

    Mijn mening: roken alleen toestaan in de buitenlucht of binnen je eigen huis. Voor de rest verbieden. Het is misschien sneu voor de rokers, maar je eigen gezondheid in gevaar brengen is al erg, maar de gezondheid van anderen in gevaar brengen is veel erger. Ik weet het niet meer zeker maar was het niet zo dat "meerokers" meer risico lopen dan echte rokers op long******.
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Aangezien al die rokers potentiele stemmers zijn zal de politiek zoiets echt niet doen.
     
  20. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien niet, maar aan de andere kant als je zo redeneert kan de politiek nooit iets doen.
     

Deel Deze Pagina