1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Compleet rookverbod

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 13 apr 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    nee het is andersom, rokers schenden onze rechten. Wat is de prive sfeer? Ik noem een cafe en een disco niet de prive sfeer. Hier moet iedereen rekening met elkaar houden en dat betekent dat je niet egoistisch kun gaan doen wat je thuis doet.

    Een nudist mag ook niet zomaar naakt overal naar binnen lopen. Worden zijn rechten ook geschonden door hem te verbieden daarheen te gaan? Nee omdat hij in de minderheid is. Als ze een manier vinden waarop alle rook lekker in hun longen blijft vind ik het goed.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Spooky?

    Te links: Politie alleen controlerende functie geven zonder de macht om iets te doen.

    Te links: Privacy boven alles

    Te links: Criminelen hebben meer rechten dan slachtoffers

    |:- Ik heb in deze tijden liever een regering die de politie de macht geeft om daadwerkelijk dingen te doen.
     
  3. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    te is nooit goed jongens, maar ga hier nou geen politieke discussie van maken want dan denk ik aan VVD en CDA en moet ik kotsen...:)
     
  4. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Roken in openbare gelegenheden is mijn probleem niet. Het feit dat je een algemeen rookverbod wil (dat is jouw stelling) is onzinnig. Jij kan toch geen rechtertje gaan spelen over iets waar je niks over te zeggen hebt namelijk bij mensen thuis of mensen die buiten een peukie roken. Het is niet jouw taak nog recht om mensen hierop aan te vallen. Ten tweede is een verbod nog geen garantie dat er niet meer gerookt wordt.

    Daarnaast zijn je oplossingen over de openbare gelegenheden te simplistisch. Je signaleert een probleem en denkt eventjes een oplossing te vinden door meer politie-inzet.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben bang dat het wel een politieke discussie gaat worden, omdat het uiteindelijk een wet moet gaan worden om dit probleem op te lossen. Vervolgens is het de politiek welke de wet moet gaan handhaven... maar een links/rechts discussie word het niet . Een rechtsbeleid is namelijk niet direct een politiestaat

    Over de 5000 euro ... klinkt een aardige oplossing ... maar ik ga voor mijn oplossing mits toepasbaar
     
  6. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze opsomming staat los van het roken, de mijne niet. Waarom schiet je zo in de verdediging? Wat bedoel je met "deze tijden" Waar ben je bang voor?

    Ik denk niet dat meneer Zalm het me je eens zou zijn.
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    deze tijd van geweld en agressie.

    Anyway ik kan niet echt veel duidelijker worden van je standpunt :confused:. Ik heb nu dus de drempel iets lager gelegd en gezegd dat het mij nu gaat om alle ruimtes buiten je eigen huis en woning.

    Het is je misschien niet opgevallen maar buiten je eigen huis dien je rekening te houden met andere mensen.
     
  8. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf rook ik, dus als je zegt dat er een rookverbod in openbare ruimtes moet komen ben ik het helemaal met je eens!

    Als je gaat zeggen dat er een algeheel rookverbod moet komen, vind ik dat de mensen weer aan het doorslaan zijn, waar er mensen samenleven zal er altijd overlast ontstaan.
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je mag ook niet in het openbaar je cocaine inspuiten hoor..
     
  10. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    En dat gebeurt ook, dit heeft niks met regel of wetgeving te maken maar is gewoon "rokertje-pesten".

    Ik erger me bijvoorbeeld aan mensen die de walkman zo ontzettend hard hebben staan dat iedereen kan meegenieten.
    Dat is slecht voor de oren en kost dus veel geld aan het operen van gehoorbeschadigingen moeten we dat dan ook gaan verbieden.

    Ik krijg last van mijn keel als ik weer ergens in het centrum uitlaatgassen van auto's sta in te ademen, dan ga ik niet roepen om een compleet autoverbod.
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zit al op steeds meer dingen een begrenzer voor geluid. En ja walkmans kunnen jou ook irriteren maar het is niet zo dat jij erdoor geschaad wordt.

    Met auto's ben ik het met je eens, van mij mogen steden ook wel autovrij worden . Of het stimuleren van schonere brandstof maar dat gebeurd nu al veel dus volgens mij is dat niet een probleem dat we over honderd jaar nog hebben.
     
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ''Ultra kick van misschien de verkeerde rookverboddraad''

    Ik hoorde van een vriend vaag dat ze het rookverbod in de horeca's definitief gaan opheffen, is hier echte informatie over bekend of is het gelul..?

    Voor het horeca verbod was ik voor het verbod, nu ben ik er tegen..
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nou, er was laatst een eigenaar van een klein café, en die had een rechtszaak aangespannen tegen de overheid.... En die heeft hij gewonnen! Klink heeft nu gezegd dat hij het hoger beroep afwacht tot hij meer informatie gaat geven. Maar het is natuurlijk logisch als hij deze verliest, hij de wet moet gaan aanpassen. Want anders gaan er binnenkort 500 café's een rechtzaak starten en die zal de overheid allemaal verliezen :p.

    Dus wie weet wordt het afgeschaft. Dat zou ik echt de grootste blunder van de overheid vinden :lol:
     
  14. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Zou het wel relaxt vinden, al die zweetlucht nu overal!

    En was idd op nu.nl daar was café uit Breda dat een rechtzaak had gewonnen. Waarschijnlijk dat de kleine cafés nu rookvrij worden net als in Duitsland?!
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben het wel met de PVV eens in deze kwestie.. het lijkt er op dat de kleine cafés nu onder het rookverbod uit gaan komen.. maar dit is dan weer oneerlijke concurrentie voor de grotere cafés etc. ik vind dat ze dan maar het hele rookverbod af moeten schaffen of helemaal niet.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Indeed.. Want waar ligt de grens? Stel je zegt: café's kleiner dan 50m² hoeven zich niet aan het rookverbod te houden. Reken maar dat café's die 52m² zijn een rechtzaak gaan aanspannen. Of de ruimte kleiner maken oid.
    Dit bewijst gewoon dat er niet lang nagedacht is over deze wet. Allemaal veel te snel gegaan.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Het ging er volgens mij om dat de eigenaar geen personeel moet hebben ofzo. Als het een eenmanszaak betreft en er is verder geen personeel in dienst kan de wet niet verbieden dat er op die plek gerookt mag worden..

    Althans ik dacht zoiets gelezen te hebben in de krant vanochtend.

    Ik vind, allemaal weer lekker roken in de kroeg. Dat, of sigaretten compleet verbieden.. Misschien kom ik er dan vanaf :+
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    juist, cafe's zonder personeel hoeven zich er niet aan te houden. Het rookverbod ging namelijk om het recht op een rookvrije werkplek die ook in de horeca moet gelden.

    maar als er geen personeel is gaat dat volgens de rechter niet op :)
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Maar ach, zo extreem veel merk ik al niet meer van het rookverbod. Meeste plekken waar ik naartoe ga wordt gewoon weer lekker gerookt :)
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk dat rookverbod! Mijn kleren ruiken nog gewoon neutraal na het uitgaan. Soms ietwat naar bier maar dat is mijn eigen schuld. Als ik mn bed in ga (douche nooit na uitgaan, maak ik t hele huis wakker en ben vaak op) stinkt mn bed de volgende dag niet naar rook, mn kamer niet naar rook omdat me kleren daar liggen. Daarnaast is het ook nog eens goed voor mijn gezondheid. Wat mij betreft een supermaatregel. Verbieden van sigaretten ben ik absoluut tegen. Van mij mag iedereen die wil roken zolang ze er maar geen anderen mee lastig vallen. Sigaretten zijn genotsmiddelen, waarom zou je mensen deze afnemen? Het is goed dat het rookverbod op openbare plekken bestaat, anders neem je de keuzevrijheid van een niet-roker omdat deze vaak opgedrongen wordt aan rookruimtes. Ik zou het erg zwak vinden als het rookverbod wordt opgeven in kleine cafe's omdat dit grote cafe's benadeelt. Gewoon rookverbod op openbare ruimten (afgezien van buitenlucht dan) en in de horeca, grootte maakt niet uit.
     

Deel Deze Pagina