1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Compleet rookverbod

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 13 apr 2003.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Mastat, ik vind het zo'n stom argument over die auto's. 'Daar hoor je ook niemand over'. Enig idee hoeveel geld geïnvesteerd wordt in het zuiniger maken van motoren en het introduceren van elektrische auto's? Energielabels en shit. De hele industrie draait tegenwoordig om het 'groener' maken van producten.

    Los van het feit natuurlijk dat auto's en shit tegenwoordig gewoon nodig zijn en sigaretten totaal niet.

    Over die stelling: het boeit mij vrij weinig. Ik vind het wel relax dat mn kleren niet meer naar de rook stinken de volgende ochtend, maar ik loop nu ook met m'n maten naar buiten als hun een peukje doen. Dus beter mag het binnen weer gewoon.
     
  2. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja volgens mij zit het ook een beetje in de kop hoor. Is het nou zo erg dat je af en toe naar buiten moet om een peuk te roken en dat dit meteen een reden is om totaal niet te gaan. In de winter kan het een beetje koud zijn, maar voor de rest.. Ik hoor vaak dat mensen het fijn vinden om een biertje en een peuk tegelijkertijd in de handen te hebben, maar dat is puur psychologisch.

    Het is niet zo dat ik nooit ging, maar ik ging vrij weinig. De afzuiging in die cafés waren echt belabberd en het zag er letterlijk blauw van de rook. Als ik er lang in zit dan kan ik het merken aan m'n ademhaling en ogen. Met een goede afzuiging heb ik geen probleem met een beetje rook.

    Voor mij was een goede afzuiging verplicht een net zo goede oplossing geweest.

    Echter vind ik het niet roken in restaurants wel fijn. Ik vind het zo vies als je zit te eten en er steekt iemand naast je een peuk op.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik rook zelf niet maar vind veel feestjes door dit gezeik een stuk minder leuk. Afgelopen zaterdag Speedy J in de Simplon, staat echter 1/3 van het publiek in het rookhok (die overigens a-sociaal groot is) en 1/3 buiten...schiet niet op |:-

    en ik wil gewoon een jointje roken tijdens technofeestjes en gewoon OP de dansvloer :)
     
  4. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Stom argument? Feit blijft dat ik die smog inadem, of ze er nou wat aan doen of niet (niet dat het mij boeit, maar het is wel een grote hoeveelheid die je standaard de hele dag inademt). Als je wilt autorijden vind ik het best, maar val anderen er niet mee lastig en douw een stofzuigerslang om je uitlaat, raampje open slang naar binnen, kan je eens ruiken wat er uit een auto komt komt met je energielabels en zuinige motoren, ik geef je 10 minuten en je bent vergiftigd.

    En ik denk dat iedereen sowieso zijn kleren niet meer aantrekt een dag na het uitgaan, dus of ze naar rook stinken maakt niks uit.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    *Tekent mee voor een verbod op kerkklokken :thumbs:

    Ik vind trouwens het rookverbod wel fijn; ben zo'n af en toe als t gezellig is met een :b: roker. (oftewel neproker)
    Moet zeggen dat ik dat dus een stuk minder doe nu.
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Vriend, in de meeste landen is de hoeveelheid fijnstof de afgelopen 100 jaar gigantisch gedaald. Het maakt ook lang niet zoveel doden als de rooklucht. Sowieso is roken een GENOTSMIDDEL. En het transport van goederen is dat over het algemeen natuurlijk niet.
    Ik werk zelf in een cafe en ik vind het heerlijk dat ik ik niet de hele tijd in de rooklucht hoef te werken. Bij de verbranding van benzine komen ook veel minder schadelijke stoffen vrij dan bij het roken.
    Mensen hebben de KEUS of ze willen roken ook niet. Als jij wilt roken moet je dat zelf weten, maar zadel mensen er niet mee op die niet roken.
    BTW: Goiz, degene die individualistisch zijn de rokers. Want moeten ZIJ niet roken. Mensen mogen zichzelf best vergiftigen, maar ga andere er niet mee opzadelen.
     
  7. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Mensen hebben ook de keus of ze willen autorijden, ze kunnen ook met de trein, dan heb ik geen last meer van die smog.
    Veel verkeer dat goederen transporteert zoals bier, vlees, koek snoep chips frisdrank en bijna al het andere, ook allemaal genotsmiddelen. Door die middelen wordt de lucht ook flink vervuild, omdat ze per vrachtwagen vervoerd worden en in flinke fabrieken geproduceerd worden.
    Je zegt dat er bij verbranding van benzine minder schadelijke stoffen vrijkomen, maar 1 peuk staat niet in verhouding tot een auto die 5 minuten rijd, die auto is namelijk vele malen vervuilender.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een goede afzuiging, ben ik ook voor hoor. Ook ik kan het soms vervelend vinden als een ruimte blauw staan van de rook. Daarbij ben ik er voor om het rookverbod in restaurants te handhaven, maar niet in een café. Alleen lastig bij bijvoorbeeld cafés waar je ook een broodje of tosti kan kopen.

    Haha, voor de milieuvervuiling hoef je het roken inderdaad niet te laten. 8)
     
  9. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar een café waar je wat simpel eten kan bestellen en is in eerste instantie altijd nog een café. Een restaurant is waar je uitgebreid kan eten :) en daarnaast eventueel kan drinken.
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhm, waar rijdt de trein op? Op water? Denk je nou echt zelf dat een trein niet vervuild? De stroom word vaak opgewekt door een kolencentrale, en die is nog vervuilender dan heel veel auto's bij elkaar. En vaak heb je geen keus dan om met de auto te gaan, of je moet voor altijd binnen blijven.
    Hebben die vrachtwagens een direct gevolg op mijn gezondheid? NEE.
    Heeft rook van een sigaret een direct gevolg op mijn gezondheid? JA.
    Jij, mijnheer, kan niet rationeel denken en probeert echt alle soort argumenten aan te halen waardoor je maar jouw sigaretje kan opsteken.
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    En wat denk je van al die auto's in de file. Als de helft nu eens de trein zou pakken zou dit heel veel schelen want tenslotte verbruikt een halfvolle trein evenveel energie als een volle. Zouden er geen file's zijn zou er ook minder co2 uitstaat zijn aangezien je dan bijv. een half uur in de auto zit ipv 3 kwartier. Die auto's hebben dan wel geen directe gevolgen op je gezondheid maar over 10-tallen jaren (in het uiterst geval:+) zal er nog maar de helft van het aantal land zijn van wat we nu hebben door het smelten van de ijskappen. En dan wordt er niet meer gezeurd als iemand naast je een sigaret opsteekt.


    Het gaat toch trouwens over het rookverbod, niet over uitlaatgassen van auto's :cool:?!
     
  12. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Daarom zei ik ook dat het helemaal niet relevant is.

    Heb je er wel eens aan gedacht waarom mensen de auto pakken en niet de trein?

    Omdat: de auto goedkoper is. Het OV niet altijd even betrouwbaar is. En ook de meeste treinen als er files staan ook vol zitten en er natuurlijk niet overal treinen/bussen ergens heen rijden.
    Er zijn veel verschillende formules of een trein of een auto vervuilender is. En op dit moment scheelt de hoeveelheid vervuiling tussen auto's en treinen nauwelijks.
    Er komen ook veel schadelijke stoffen vrij met roken, die ook voor het milieu schadelijk zijn. En wat denk je van de sigaretten peuken die in de natuur blijven liggen?
    Deze discussie is zinloos, omdat veel rokers niet goed rationeel kunnen denken, want als ze dat wel zouden kunnen, dan zouden ze niet roken. :+
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En dus kan Boertje PSV niet rationeel denken? Omdat jullie het niet met elkaar eens zijn? :x
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Begrijpend lezen is niet je beste vak?
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Auto is zeker niet goedkoper, zeker in de spits waar meestal maar 1 iemand in een auto zit om 8 uur 's ochtends naar zijn werk. Oke, meestal rijden er geen treinen regelrecht naar het werk maar er zijn wel veel mensen die in de stad werken en in elke stad zit wel een station. En hoezo zijn die peuken op de grond schadelijk? Tabak is een plantsoort en ook niet schadelijk. En het vloei wat er omheen zit komt van de bomen dus een peuk is zo weg geteerd en zeker niet schadelijk voor het milieu, hooguit dat het er gewoon niet netjes uitziet al die peuken op straat. En volgens mij is die filter ook van natuurlijke middelen gemaakt. Jezus, als ik het zo lees snap ik niet waarom het ongezond is 8)..
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  16. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja als je gewoon een goedkope 2e hands auto koopt is het echt wel goedkoper dan een OV. Moest laatst van Winterswijk naar Amsterdam. Een retourtje kostte me 36 euro!! Dat is wel ff wat anders dan die 2 euro die ik moest lappen voor de ene kant van Singapore naar de andere kant met de MRT... Of die 22 cent dat een bus in Taiwan kost. Dit zijn ook niet de minste economieën...
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    http://www.snm.nl/page.php?pageID=46&itemID=1448&editieID=1438 _0/


    en btw: de auto is absoluut goedkoper.
     
  18. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is echt appels met peren vergelijken. Daar ben je met 500 euro multimiljonair. En de kosten van een auto doet er niet toe wat die file's in de spits daar staat voor 80% aan lease-auto's dus hebben ze zelf geen reet aan betaald. Gaat om de bezine en als ik hier vanuit Heeze naar Eindhoven (ca. 15 km) met de auto zou gaan ben ik (auto rijdt 1 op 7) dikke 4 euro kwijt. En dan nog parkeer geld voor 5 euro. Maar een retourtje kost 4.20. Maargoed zullen het maar weer op rookverbod houden want dadelijk komen we op het songfestival uit wat natuurlijk niemand hier wilt:cool:.

    Oke wist ik niet;). Jij hebt je punt.

    Maar over dat de auto goedkoper is ben ik het zeker niet eens.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  19. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    500 euro multimiljonair, gast ben je ooit in het buitenland geweest? Taiwan en Singapore zijn 2 van de rijkste landen in Azië...

    GDP:
    Taiwan: $31,900
    Singapore: $52,000
    Nederland: $40,300

    worldfactbook
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  20. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Als jij Singapore een land noemt weet ik niet wie hier nou nooit in het buitenland geweest is:9. Nee maar ik bedoel maar te zeggen dat daar het loon in Azie veel lager ligt dan hier. Daar werken ze voor 2 euro per uur in een Nike fabriek.
     

Deel Deze Pagina