1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Concerten Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Noodles, 13 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik koop gewoon een kaartje, kan het altijd nog wel kwijt mocht er niks komen (zoals dit jaar eigenlijk :emo:)

2. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd vind dat ook maar slap. De kaartverkoop vervroegen om hoger belasting tarief te ontduiken, daarintegen wel de ticket-prijs met (ik geloof) 15 euro verhogen.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ach, ik zie echt al enorm veel gewhine op die BTW verhoging, maar het is echt geen dealbreaker ofzo hoor...
    Mijn laatste concertkaartje was 34 euro geloof ik. Met 19% btw was het dan 39 euro geweest ofzo.

OMG DEAL BREAKER DAN GA IK NIET MEER HOOR.

4. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of je dit bedoeld als persoonlijke aanval op mij? Ik bedoelde juist dat de lowlandsorganisatie er om zat te zeiken, maar vervolgens zonder het verhoogde tarief de prijs omhoog gooit.

Denk overigens dat ik dit jaar niet naar lowlands ga, heb volgende week geen geld voor me ticket.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Eh nee ik heb het totaal niet specifiek over iemand of uberhaupt hier, maar meer wat ik in mijn omgeving hoor ;)

6. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    Woensdag naar Deftones, jeej

7. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Die BTW verhoging is zwaar klote!
    Zeker als je zoals mij naar veel underground bandjes gaat die in kleine zalen staan. Die kleine zalen gaan het echt niet meer redden, wat erg jammer is.
    En op een LL kaartje scheelt het wel wat meer dan 5 euro. Niet dat ik dan niet zou gaan, maar dat ze de voorverkoop ineens een half jaar eerder doen is vooral echt zwaar genaaid!

Dus nogmaals: vertiefd kutkabinet :b:

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Morgen naar Gorillaz in Antwerpen. Heb alleen nog geen kaartjes en hoop ik aan de deur te kunnen kopen! Spannuuund...!

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Kom nou... Ieder kabinet had moeten bezuinigen, ieder mogelijke formatie had impopulaire maatregelen moeten nemen. Op een kaartje van 10 euro ga ik door die btw echt niet minder naar kleine optredens.

Er zijn wel zorgwekkendere maatregelen dan dit.

De geruchtenmolen voor festivals zijn al goed op gang. Kings of Leon en Coldplay veelvuldig genoemd voor Pinkpop nadat ze bevestigd zijn voor RaR en RW. Helaas kan ik waarschijnlijk naar geen een van die festivals. :mad:

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Mee eens, iedereen moet wat inleveren, en het is jammer als je naar een muziekfestival wilt, maargoed, zoals Giel al zei, iedereen moet inleveren. Ik ga sowieso vrijdag gelijk kaartjes kopen :)

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Cultuur is al een kwetsbare sector. die hadden ze niet aan moeten pakken.
    Liever minder geld naar ontwikkelingshulp.

12. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat er wel overdreven gereageerd word over die btw-verhoging. Leuker zal het niet zijn, maar veel mensen doen net dat ze het niet meer kunnen betalen. Ik ben een concert liefhebber, maar ik zal niet snel meer dan €40 betalen. Indien ik dat wel zou moeten betalen dan zou het 40 * 1.13 = €45,20 worden. Veel muziek waarvan een kaartje meer dan €40 kost vind ik sowieso overpriced. Voor een kaartje van Metallica betaal je geloof ik €80 euro en dan ben je nog vrij goedkoop uit en voor U2 betaal je helemaal belachelijk veel. Misschien moeten ze daar maar eens naar kijken.

Laatst hoorde ik op het nieuws dat de organisatie van lowlands roept dat er minder vraag zal zijn, omdat de doelgroep het hardst wordt getroffen. Het is altijd gekkenhuis met de kaartverkoop en die €20 gaat echt geen roet in het eten gooien. Daarnaast zijn die consumptie prijzen helemaal achterlijk naar horen zeggen. Als je 8 biertjes over de 3 dragen minder drinkt dan heb je de 20 euro er al uit. En anders werk je (als student zijnde) 4 uurtjes meer.

Nogmaals. Leuk is het niet de btw-verhoging, maar zo erg is het allemaal niet. Daarnaast vind ik cultuur geen primaire levensbehoefte in veel gevallen, maar een luxe. En daar hoort ook het tarief van 19% bij. Alleen bij musea vind ik 6% wel volstaan.

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben het vrij eens met je verhaal alleen snap ik dat laatste niet. Wat is dan in deze het verschil met een museum?

Het probleem is voornamelijk het abrupte denk ik. Ineens worden alle kaartjes 13% duurder, dat is zelfs kut als het om een pilsje gaat. Gaat wel over.

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Precies.. Zoals ik zei, als ik het doorreken bij mijn laatste concert, ben ik 5 euro meer kwijt. Boo fucking hoo.

Het is nou eenmaal een tijd waarin we een beetje moeten bezuinigen met zn allen.

15. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Morgenavond naar Jeff Waýne's War of the Worlds! Had ik eigenlijk aan mijn vader cadeau gedaan, maar die moest voor zijn werk ineens naar Bolivia.. Ahwell, dan offer ik me wel op :) Fokking geniaal, echt enorm zin in!

16. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Musea is goed voor je algemene ontwikkeling en vind ik niet onder het kopje "luxe (19%)" passen. Het is een soort scholing en scholing vind ik geen luxe.
    Lady Gaga voegt bijvoorbeeld weinig toe aan algemene ontwikkeling en het is gewoon een luxe als je daar naar toe gaat. Hetzelfde geldt ook voor andere concerten of theater bezoeken. Hierin vind ik dat de overheid mag differentiëren.

17. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou wel naar disturbed willen maar vind de prijs een beetje te hoog.

18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Waarom is het kijken naar een schilderij wél scholing, en het luisteren naar een muziekstuk niet? Je zegt dat Lady Gaga weinig toevoegt aan algemene ontwikkeling, maar voorlopig maakt die de afgelopen jaren meer los dan alle oude schilders bij elkaar. (Uiteraard is dit een voorbeeld!) Muziek is ook kunst, of dat nou een symfonie van Mahler is, of een death-metal concert.

Je zegt ook dat theaterbezoek hieronder valt. Het bezoeken van een stuk van Shakespeare is dus geen algemene ontwikkeling?

Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Kunst is kunst, of dat nou muziek, schilderkunst, toneel of andersoortig werk is. Hierin zou de overheid dus niet mogen differentiëren IMHO. Enige differentiatie die ze zouden mogen maken is bijvoorbeeld als musea als het Holocaust-museum, dat schaar ik wel onder scholing...

No offence uiteraard! :b: <-- Koffie!

19. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Precies, 40 euro voor Disturbed en drie bands die ik niet hoef te zien is mij ook een beetje veel. Naja ik heb nu toch geen geld dus dat komt mooi uit :+

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Woooooh ben nét terug van de Gorillaz in Antwerpen!!
    Het was onwijs gaaf, en bij de deur nog kaartjes weten te kopen.
    We waren ofcourse wel duurder uit, 80 euro p. kaartje, maarja dit is een ervaring die voor altijd blijft. Wealth is in the heart and in the mind, not in the pocket.

Top!

Zo lekker pitten en dan morgen weer een reis van 4,5 uur terug.... bleegh :9

Foto's:

Laatst bewerkt: 26 nov 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina