het grootste probleem is steeds weer terug te vinden in de randsteden door geheel nederland.
vergeet niet dat gemeentes ook hele wijken maar bij elkaar propt en vol stopt met mensen van alochtone afkomst.
in heel veel wijken hier in de stad kom je werkelijk geen hollander meer tegen en zit mijn bus dan ook vol met minstens 56 nationaliteiten......bestuurder inbegrepen.
lang niet al deze mensen gedragen zich als ik eerder beschreven heb ook al spreken ze vaak de taal nog slechter als een kind van 3.
het heeft niks met je afkomst te maken,niks met je kleur,niks met je sexualiteit(beuk rijd overigens liever mooie wijfen rond haha)niks met je oorbellenschoenvetersspijkerbroekofgeurvreters weet ik het allemaal.........maar alles met opvoeding en respect.
om half 1 in de nacht kom ik nog kleine kinderen op straat tegen die alles oppikken van het rond hangende schorum bij de locale shoarma/snackbar tent.
letterijk kleuters die al lang en breed op hun nest moesten liggen maar waar niet naar om wordt gekeken.
de voordeur staat in dit soort wijken toch altijd open dus ze lopen vanzelf wel naar binnen toch??.....en immers,wat er op straat gebeurd is toch niet de taak van de ouders om op te lossen.
kinderen pikken snel dingen op van hun voorbeelden en in dit geval kan ik mij geen slechter voorbeeld indenken.
wisten jullie trouwens al dat je heel hoog scoort bij je vriendjes als je ze verteld dat je al 4 keer heb vast gezeten in een jeugd inrichting.
de streken die in veel wijken worden uitgehaald lopen uiteen van kleine pesterijen zoals afbijt over je nieuwe auto gooien tot hele volksrellen als er weer zo'n rat wordt opepakt.....lang leve het mobieltje.
ik heb zelf veel marrokaanse collega's waaronder meerder goede vrienden die op de tram zitten.
zij worden door de natog's in hun nek aangekeken als ze bv ook niet gratis mee mogen in tram of bus en worden dikwijls uitgescholden voor overloper of zelfs bedreigd.
de gesprekken die wij houden op de eindpunten van zowel tram als bus liegen er nooit om en ik heb het vaak meer te doen met mijn marrokaanse gabber's dan met mijzelf
zelf ben ik er heilig van overtuigd dat deze gelegenheidmoslims bestaat uit een relatief kleine kern die steeds weer hoge ogen scoort bij soortgenoot longhonden.
maar wat is dan de remedie.......????als ik dat wist was ik nu mischien een rijk man.......en ik heb alweer een leuke versterker gezien haha.
het probleem zit bij de wortels....en dat zijn pa en ma.
voed je kinderen op,leer ze de dingen die ieder mens mee moet krijgen en kweek respect.
geef ze goed op hun lazer als ze niet naar school willen en leg het ze uit dat geen kans op de arbeidsmarkt maken zonder papieren.
de ouders die hier in te kort schieten zijn in mijn ogen ouders van lik mijn bruine poeperd en geven werkelijk geen reet om hun kroost.
helaas zijn dat dan weer dezelfde mensen waar ik busladingen vol van heb...elke rit weer...elke dag weer...elke week weer..........de volgende halte..de sociale dienst/het huis van sint nicolaas...........alle zwarte pieten uitstappen.
Laatst bewerkt: 10 jun 2003