1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Criminaliteit Van Marrokanen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mischa, 7 jun 2003.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik geloof dat ondertussen wel duidelijk is hoe de meerderheid over deze bevolkingsgroep denkt.
    Laat dat merken als je stemgerechtigd bent of zodra je het bent dan kan er hopelijk eens wat aangedaan worden.
    Dit is nog steeds onze turf en dat moeten we zo houden.
    Gedraag je met respect hier en je bent welkom en anders zout je maar op.
     
  2. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wat ik een keer heb meegemaakt ik liep gewoon over straat ...opeens komt er zo n marokaantje naar me toe (11 ofzo) loop tie ineens ''JE MOEDER'''te roepen tegen mij dus ik zeg wat is er met mn moeder...zegt ie t nog een keer even later liep ik verder komt dat zelfde ventje met zn oom ofzo zegt ie dat ik hem geslagen heb.

    Echt vaag joh die vent helemaal boos...ik bleef gewoon volhouden dat ik nix gedaan had en toen ben ik weggelopen.
     
  3. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een oud trukje, het is de bedoeling dat je wat zegt tegen dat ventje en dan opeens zijn daar een paar oudere maatjes die het kleine jongetje komen redden.
    Ze lokken gewoon een confrontatie uit en gebruiken het om eens lekker te vervelen.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik ben zelf echt 100% kaas, zie er niet echt dreigend uit ofzo, gewoon normale lengte, blauwe ogen en blond haar....gewoon standaard kaas, weet je!?
    Maar als ik in Utrecht, Amsterdam etc ben, en ik zit bij de Mac, de KFC of de Burger King, en ik zit daar met mijn vriendin (chinees) dan heb ik echt BIJNA nooit last van marokanen hoor. Als iemand me aankijkt dan kijk ik gewoon op een normale manier terug, niet gaan staren ofzo, maar ook niet blij gaan lachen of zwaaien ofzo, gewoon normaal...ik straal niet echt vooroordelen of angst of whatever uit.
    Vorige keer zat ik bij de KFC, en zat zo'n zwerver vlak bij ons taveltje een kopje koffie te doen, en beetje tegen mij en mijn girl te lullen (nederlandse zwerver van rond de 30 ofzo) en komen 2 marokaanse gasten aan, zien dat het een zwerver is, komen meteen op die gast aanlopen en......'mr., wilt u wat te eten!?'
    Gewoon chill, weet je!?
    Ik heb dus 1x gehad dat een marokaan (in een groepje van :cool: wat naar mij en mijn GF riep, en ik vloog die gozer bijna aan (werd tegengehouden door mijn GF), maar op mijn voetbal club zaten ook kazen die soms iets doms zeiden...
    Maar binnenkort ga ik OF in Utrecht naar school, OF in Rotterdam Zuid aan het werk, dus wie weet ben ik over een half jaar net zo pessimistisch, negatief en generaliserend als velen hier ;)
     
  5. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    YO ik heb zelf 14 jaar in leiden gewoont.
    En ik kan je vertellen dat er daar onwijs veel overlast is van marokkanen en al dat andere schorriemorrie wat daar zit.
    Ze denken bijna altijd dat ze Tha man zijn en gedragen zich nooit als echte gasten.
    Want dat zijn ze per slot van rekening en slechte gasten gooi je deruit.
    ZERO TOLERANCE.
     
  6. Pim Pandoer

    Pim Pandoer Classic Gamer

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een hele domme vraag van mij misschien maarehh...

    Wat komen Marokkanen hier eigenlijk doen in Nederland??
    Ik bedoel; het zijn geen vluchtelingen, er is geen oorlog, geen hongersnood of iets dergelijks.
    Discussie over aanpassen, criminaliteit en integratie is eigenlijk volkomen zinloos als je over mijn vraag nadenkt.
    Men komt hier omdat de economische vooruitzichten en de vrijheden vele malen beter zijn dan in Marokko zal het antwoord wel zijn. Met onze verslechterende economie en explosieve werkloosheid hoop ik dat er dan ook maar gauw een eind gaat komen aan die zinloze import van mensen naar dit kleine volle landje. (wie vraagt daar eigenlijk om???)
    En zou het dan teveel gevraagd zijn aan deze mensen die het geluk hebben hier toch te zijn om gewoon normaal mee te doen en niet de boel te lopen verzieken?????

    Wat mij betreft; gewoon meedoen je aan de regels houden, of anders wegwezen.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    De meeste marokaanse jongeren, zijn hier geboren, omdat hun vader hieheen is gekomen als gastarbeider. WIJ hebben die mensen gevraagd en dat is de reden waarom WIJ nu weer een rijk westers land zijn (o.a.)

    Die kinderen worden hier dus geboren, gaan naar basisscholen en hebben vanaf hun jeugd al te maken met vooroordelen zoals 'kleine crimineeltjes' en 'het heeft een kleurtje dus het is dom'. Zelfs mijn chineze vriendin, die gewoon hier in Nederland is geboren etc. ondervindt nog zeer vaak dat vooroordeel dat ze slecht in Nederlands ofzo zou zijn, of dat ze niet goed begrepen wordt omdat die kazen er te veel achter gaan zoeken..
    Maar goed, die marokanan hebbn dus al een label zodra ze hier geboren zijn, van;'heeft een kleurtje dus deugt niet'.
    Vaak als ze op een lagere school zitten, dan worden ze een beetje buitengesloten door de blanke kinderen, dus is het logisch dat dat op latere leeftijd problemen geeft met de 'intergratie', want de mening van die marokaanse jongens is al gevormd tijdens hun jeugd, waarbij ze dus gescott of gepest door kazen werden...
    Dat is ook de reden waarom ze later meestal naarelkaar toetrekken; ze heben vaak de zelfde soort dingen meegemaakt in hun jeugd en vinden dit, en de nederlandse inwoners (niet allemaal, maar een gedeelte ervan) gewoon KUT.

    Als iedereen je toch al als een rotzooitrapper of crimineel behandelts, zelfs als je niets gedaan hebt, dan kun je net zo goed wel iets doen, zo werkt het tenminste in de menselijke psyche. Helemaal als justitie en politie zo massaal faalt.

    De oplossing zit hem in A; de marokaanse jeugd meer bij de westerse samenleving betrekken, zodat ze zich een onderdeel van ONZE cultuur voelen, en niet alleen onderdeel van een sub-cultuur (de marokaanse/allochtone gemeenschap in Nederland), e ten tweede moet er gewoon zwaardere straffen uitgedeeld wodren, zodat het een afschrikwekkend effect heeft, en vrienden elkaar sneller durfen ompraten van 'als je dat doet, krijg je veel problemen, man, doe het maar niet'
    Verder is het gewoon van supergroot belang dat er op babsisscholen etc. goed op gelet wordt dat ook kids van buitenlandse afkomst niet buitengesloten of gepest worden (daar zou zowiezo al op gelet moeten worden, maar vele scholen/leerlaren laten dit blijkbaar achterwege...)
    Je hebt nu een hele buslading yugoslavische kids in nederland, tgv de burgeroorlog die daar was, en als die kids dus ook steeds buitengesloten werden etc op school, dan kun je over 5 a 10 jaar een groot 'yugoslavische jeugd crimineel' onderwerp verwachten in de media en 2de kamer.
    Nou zal hetw aarschijnlijk wel meevallen daarmee, aangezien aan Yugoslaven niet zo duidelijk te zien is dat ze buitenlanders zijn, dus mayeb zal dat allemaal nog wel meevallen...
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja punt A is goed.. zeker maar het werkt 2 kanten op. Ik heb vroeger met een marokaan gewerkt.. Echt een top gast.. Maar hij verdomde het om zijn kind naar een school te laten gaan waar veel blanken waren, zijn kind moest naar een v.n. marrokaanse school omdat ie anders te westers werd.
    Niet alleen moeten nederlanders bereidt zijn om de marokaanse jeugd meer in de westerse samenleving te betrekken maar de marokaanse ouders moeten dat ook zijn. En helaas heb ik nogal vaak gemerkt dat het daar ook nogal aan schort
     
  9. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    A hatrickrulez, waar in Leiden heb je gewoont, ik heb niet zozeer last van ze, ja af en toe van die kleine kattekwaadberbertjes, maar das normaal op die leeftijd. Ik heb in de Horsten gewoond en das nou niet een omgeving die echt mensvriendelijk is, maar had van alle bevolkingsgroepen evenveel last, die (niet alle) Nederlanders die alles op straat gooiden en allles in ons tuin flikkerden vanaf de balkon. Ja die marrokanen met die kinderen.

    En woon nu in Zuid-West, en das ook niet zo een superfijne buurt als je iemand verkeerd aankijkt, maar ik ken de meeste van de jongens, en ja mij doen ze niets, ik heb ze ook nooit iets fout zien doen.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En hier is nu net het probleem.. de meeste marokanen kennen de meeste nederlanders niet en andersom.. En beide partijen willen niet tot elkaar komen.
    Ik moet wel zeggen dat als ik een marokaanse jongen (of nederlander of.. of..) niet "ken" dat het hem nog steeds geen recht geeft om mij te gaan lopen irriteren.
     
  11. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat is standaard.
    Niemand heeft het recht om iemand whenever dan ook te gaan lopen irriteren...

    En over dat kind dat niet naar een blanke school mocht van zn pa..
    Dat begrijp ik, hij zou het buitenbeentje zijn, je moet je toch wel thuis kunnen voelen op de school waarop je je voorbereid op de maatschappij ?
    Dus tja, ik zit gelukkig op een school met verschillende culturen..
    Iets teveel Marrokanen, die het voor elkaar opnemen als het misgaat, maar van mij mogen er nog meer marrokaanse dames komen *)
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee zeker niet maar sommige mensen schijnen zichzelf toch dat recht gegeven te hebben..

    Nee het ging er niet om dat ie de enige was.. En trouwens zoveel alleen blanke scholen kan je ook niet vinden in amsterdam (bedoel ik overigens niet rot) het ging hem er echt om dat zijn kind, zoontje in dit geval dan te westers zou worden. Hij was bang dat hij dan niet marrokaans genoeg zou zijn. Super kortzichtig natuurlijk en op die manier worden wel de barrieres die er al zijn alleen maar hoog gehouden.

    Een enkele cultuur school is nooit goed vind ik. Want dat bereidt je juist niet goed voor op de maatschappij. (dit geef jij volgens mij ook al een beetje aan).

    Tja het voor elkaar opnemen ken ik ook nog wel van school.. lastig voor mij alleen was dat ik daar nooit onder de indruk van was :) Maar op zich mogen wel meer mensen het voor elkaar opnemen jammer alleen dat dat niet cultuur overschrijdend is.
     
  13. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Oowwhh ;), tja, dat vind ik nergens op slaan, dat zijn zoon anders "te westers" zou worden ...
    En hoezo "te westers"?
    We leven in een welvarend land, modern land, natuurlijk heeft dat invloed op de jeugd...:)

    Wheh, ik kan me er aan irriteren, omdat gasten die weten dat ze back up hebben er misbruik van gaan maken..maar ja :)
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat vond ik dus ook.. Ik heb toen ook best vaak dat soort dingen besproken met hem.. Kreeg alleen wel de indruk dat hij echt niet de enige was die zo dacht..

    irritant is het zeker.. Dat je ruzie zoekt of krijgt ok maar los het dan alleen op.. Maar ja ineens sta je dan voor een man of 5 en ik loop niet weg.. Overigens is dat me niet alleen met marrokanen gebeurt hoor.. Skinheads hebben daar ook een handje van en aangezien ik ook wel eens met die gasten overhoop heb gelegen.....
     
  15. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan geef je diegene met de grootste bek een stomp voor z'n harses !
    Reken maar dat de rest dan afdruipt.
     
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Waar slaat dit nou weer op !! |:- Dit is juist wat voorkomen moet worden, je denkt alleen maar aan vechten, je kan ook praten. Waarom toch alles met je vuisten op lossen...:confused:
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    whahah praten.........denk je dat die lievertjes die in het zwembad jouw zusje aan het neuken zijn (voorbeeldje hoor) zin hebben in een prettig gesprek.
     
  18. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Nederland ze naar Nederland, haalt dan hadden ze er gewoon moeten op rekenen dat die Marokanen dan zouden blijven i.p.v. de Marokanen de schuld te geven. Het is toch logisch dat ze hier willen blijven. En voor degene die tegen de gastarbeiders zijn, nou als jullie in zo'n arm land zouden leven zou je ook naar een rijker land willen, maar jullie hebben echt geen inlevingsgevoel. En het kabinet dat hier voor zorgde was niet links maar rechts.
     
  19. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Als vluchteling mag/KAN je nederland helemaal niet binnenkomen om er economisch beter van te worden! Dus dat is bullshot, misschien zijn al die lui wel gesmokkeld!! :+
     
  20. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ga terug naar school, dit is vroeger gebeurd in de jaren 60, die mensen mochten toen komen. Nu zijn de regels verandert nu laten ze geen hond meer binnen, alleen mensen die Nederland zou kunnen helpen.
     

Deel Deze Pagina