Een van de mensenrechten is vrijheid van meningsuiting, daar eens van gehoord? Laat ze toch praten.
Ik ben ook rechts. Denk eens een keer aan jezelf. Niet iedereen mag hier zomaar het land binnenkomen en doen alsof hij de king is (ik zeg niet dat iedereen zo is, dus ik ben geen rascist). Iedereen woont op een eigen plek op de wereld, iedereen wil perse hun eigen land. Waarom? Om samen in hun eigen cultuur te wonen. Wat heeft het dan voor zin om naar andere landen te gaan verhuizen en dan te gaan zeiken dat je cultuur daar niet wordt geaccepteert? Omdat je ook in een andere cultuur bent, je hoort je aan te passen. En dit geldt niet alleen voor Marokkanen die hier willen gaan wonen, dit geldt ook voor Nederlanders die naar het buitenland gaan enz. Tuurlijk mag je je gebruiken houden, maar je houding moet je aanpassen. Hier wordt het niet geaccepteert dat je geweld gebruikt iedere keer dat iemand je niet aanstaat (zie incident Rene Steegmans). Je wordt gewoon geacht om Nederlands te leren spreken en te gaan werken. Wie dat niet doet hoort hier niet en gaat maar weer terug naar zijn eigen cultuur/land. Iedereen die zich wel wil aanpassen wens ik een fijn leven in Nederland toe.
Laatst bewerkt: 12 jun 2003