Criminaliteit Van Marrokanen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mischa, 7 jun 2003.

  1. InfernoGamer

    InfernoGamer ...

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    1. de nederlandse regering heeft ze laten binnenkomen...
    Als je de bevolking laat stemmen stemt 3/4 van de nederlanders ervoor om ze in hun eigen land te laten zitten.
    Dus vertel ons niet dat wij ze binnenlaten want daar hebben wij niks over te zeggen.

    2. Fan van Pim fortuyn, ja mischien...
    wat is daar mis mee dan? (voor een onbeschofte buitenlander wordt dit gebruikt als discrimatie tegen jouw).
    Hij liet de term Vrijheid van meningsuiting zien, en volgens mij wordt dat verkeerd opgevat bij de buitenlanders.
    Ik vond sommige punten die hij voorstelde goed en sommige ook niet.

    3. Die Marrokanen doen wel al het werk waar de Nederlanders te goed/lui/wat je het wil noemen.
    - en meer dan de helft rijd in een BMW....

    4. De marrokanen (maar ook andere buitenlanders) hebben het altijd over discriminatie, terwijl ze het zelf uitlokken en precies hetzelfde doen.
    als ik op straat zeg tegen een marrokaan, he marrokaan discrimineer ik hem.

    5. en dan nog het terug sturen, ik begrijp wel dat ze het willen terug sturen, want als met een marrokaan (of andere buitenlanders zoals somaliers) disscusier, dan zeggen ze altijd: "dit is een kut land, hier wonen alleen maar kaaskoppen" etc.
    Dan zou jij ook zeggen van rot dan op naar je eigen land.
    Van mij mogen ze blijven, maar laten ze zichzelf dan aanpassen.
    Leer bijv. de nederlandse taal, als ik in den haag ( ik noem dat tegenwoord Turkije 2) in de schilderwijk loop hoor ik 9 van de 10 keer turks of marrokaans.
    En als er dan mensen illegaal het land binnen komen en ze beginnen met onheil, gelijk wegsturen naar hun eigen land.

    klein toevoegsel:
    Ik heb niks tegen buitenlanders, maar zoals ze in de stad van den haag lopen in groepjes van 10 en dan iedereen bedreigen die tussen de 1 en de 120 jaar is, dat vind ik gewoon te ver gaan.
    Als ze dan dit land binnenkomen Verplicht Inburgeringscursus, want ik hoor 45 verschillende talen in de schilderwijk op Nederlands na.

    Dit wou ik ff kwijt:+ (ik heb het trouwens niet tegen iedere marrokaan/buitenlander maar tegen de marrokanen/buitenlanders die zich niet aanpassen en/of denken dat ze alles kunnen doen in dit land)
    reply a.u.b alleen als je hier wat zinnigs over hebt te zeggen:p
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2003
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    mooi verhaal,goed onderbouwd en zelfs weinig of niks op aan te merken.
    maar dit is niet de politieke barometer thread en gaat ook niet over allochtonen in het algemeen.
    ik heb meer vrienden in het allochtone circuit dan menig bezoeker hier en allemaal zijn zij het stempel VRIEND waard.

    het tuig waar de discussie hier over gaat heeft dus totaal niks te maken met buitenlanders die wel willen.
    ikzelf kan er alleen maar respect voor opbrengen voor mensen die uit een benarde situatie(in eigen land) hier er iets moois van maken.
    komt het hier heen(of het woont hier al een jaar of wat) en het maakt er een zooitje van (dus ook voor de allochtonen die hun best doen) dan mag de sloep en de peddels weer gepakt worden om ze zo snel mogenlijk terug te laten roeien.
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beste fardo,

    Je zit er zelf nogal naast. Links is in de oorsprong progressief en rechts is conservatief.

    D66 was ooit een linkse partij (is dat eigenlijk nog steeds) maar is net als elke liberaal voor de ontplooing van het individu. Dat is iommers het grondbeginsel van het liberalisme.

    Jij verwart rechts conservatisme met liberaal individualisme en haar grondbeginsel van de ontplooiing.

    Economisch liberalisme is een rechts ideaal, omdat de overheid zich dan niet bemoeit met de markt waardoor de macht van oude rijke elite hoogtij viert.

    De tweedeling is veel complexer dan een paar zinnetjes. En ligt het veel genuanceerder. Laten we zeggen dat de grens wel te trekken is maar dat we in nederland een heel middenkader hebben. Ik herinner me uit mijn tijd als geschiedenis student dat er mooi schema's waren met de CD aan de uiterst rechtse kant, de SP aan de linkerkant, en alle andere partijen daar tussenin.



    Dag John Kanon.

    Volgens mij ben jij nogal geindoctrineerd door het pulistisch gepraat zoals dat uit de monden van zekere mensen kwam ten tijde van de vorige verkiezingen.

    Weet je wel eens wat populistisch is ? Het gaat daarbij op het inspelen van de gevoelens van het volk. Daaronder valt uitspraken doen als älle buitenlanders het land uit"als een grote groep mensen er zo over denkt. Koop dus een dikke van Dale. Of praat er niet over.

    Beuker,

    Je hebt gelijk. Maar het probleem is dat veel mensen geen nuance aan kunnen brengen. Zien ze een neger, dan is hij crimineel. Dat vind ikzelf te kort door de bocht. De klaagzang van velen komt slechts voort uit gebrek aan inlevingsvermogen.

    Als iemand crimineel gedrag vertoont, alleen of in een groep, vind ik dat niet goed te praten. Maar laten we eerlijk zijn, het vernielen van een bus door Turkse jongeren is net zo erg als de volendammer cokesnuivers of de blanke treinvernielers.

    Ze moeten in mijn ogen allemaal aangepakt worden.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb het hele politieke verhaal ff verwijderd, hoewel je grotendeels gelijk heb is het zeker momenteel toch 1 pot nat in DH. Wil aan dat stelletje hypocriete "volksvertegenwoordigers" ook geen woord meer vuil maken.

    "Allemaal aangepakt worden" absoluut! en ook allemaal in dezelfde gelijkheid! Tuurlijk is niet elke neger, turk, marokkaan, etc etc een crimineel en het moet ook zeker niet zo zijn dat de algemene visie over allochtonen hun wel gelijk als crimineel bestempelen.
    Maar het probleem is dat in het geval van de marokkaanse jongeren het percent criminelen veels te hoog is in vergelijking met andere bevolkingsgroepen. Dat is gewoon een probleem en daar moet wat aangedaan worden. Terug sturen naar marokko is onzin want we hebben het hier grotendeels over 2e en 3e generatie marokkanen. Ik denk dat hogere en zwaardere straffen (voor alle criminelen) hierbij toch zouden helpen. Als je weet dat je b.v. 3 jaar zit voor een diefstalletje laat jeje wel iets minder snel overhalen door je vrienden.

    De enige groep waarvan ik zeg meteen terug sturen zijn asielzoekers/illegalen /vluchtelingen die zodra ze hier komen in de criminaliteit komen of weigeren zich aan te passen.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goh weet ik toch minder van de Politiek dan jij :confused: maar je hebt gelijk als je het over vroeger hebt ... maar nu sla je de plank echt mis ... (misschien moeten we een politiek draadje starten)

    Lijkt me leuk :+

    Fardo "The Blue Liberal"
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik denk dat het beleid ook meer preventief van aard moet zijn. Alleen zwaarder straffen schijnt niet het beoogde effect te hebben. Ik denk dat er naast zwaardere straffen ook preventief beleid moet komen.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Alleen zwaarder straffen heeft niet het beoogde effect? Mag ik vragen waar je dat op baseerd aangezien we hier in nederland nauwelijks straffen laat staan zwaar..
    Preventief beleid is altijd goed natuurlijk. Meest effectief lijkt mij toch tezamen met zware straffen
     
  8. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Kijk in de V.S steeds zwaardere straffen, maar de criminaliteit blijft stijgen.
     
  9. 70ffL1n3

    70ffL1n3 God among insects

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je een voorbeeld van een linkse partij ;

    "Boetes moeten inkomens afhankelijk gemaakt worden"

    Dus de rijken in deze maatschappij moeten meer betalen, voor dezelfde overtreding. Dat bedoel ik met eerlijk verdeelde armoede.

    En mijn mening daarover is heel simpel ; Ik wil wel proberen wat te verdienen later (hoeft niet veel te zijn, maar iig genoeg) en als er dan lui komen die mij gaan ontmoedigen om meer te verdienen dan mijn buurman, dan verhuis ik wel naar Belgie ofzow.

    Links is, naar mijn mening, iedereen zo gelijk mogelijk behandelen (en zelfs dat niet eens, zie de boetes).
    Rechts is, naar mijn mening, dat iedereen de vrijheid krijgt om wat te maken van zijn/haar leven met zijn/haar bevoegdheden. Dat betekent idd dat geestelijk gehandicapten minder kans hebben dan slimme mensen.
    Is dat goed? Nee, alleen rechts denken is niet goed, dat geef ik toe. Maar er moet een grens zijn.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm sorry hoor maar de VS is nou niet echt een goed voorbeeld. De hele maatschappelijke structuur is anders.
    Plus dat je op elke hoek van de straat een pistool, geweer of nog zwaarder materiaal kan kopen helpt ook niet echt. Daarbij heb je nauwelijks sociale voorzieningen daar en hele bevolkingsgroepen krijgen niet eens de kans op scholing. Niet te vergelijken met onze situatie dus.
    Zware straffen is schrik element, dat helpt daar grotendeels niet omdat veel mensen (lees vooral minderheidsgroeperingen) toch al niets te verliezen hebben.
    Tuurlijk zou het in niet alle gevallen hier helpen.. Maar een groot gedeelte van de criminaliteit onder jongeren hier komt ook voort uit het "durf" element onderling. Als je dan ook nog weet dat als je al gepakt wordt toch nauwelijks straf krijgt werkt dat elkaar aardig in de hand. Een zware straf zou zeker in dat opzicht meer afschrikken.
     
  11. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha jij bent grappig. Ja ik ben heel erg geindoctrineerd daarom kom ik ook met van die onjuiste linkse of rechtse uitspraken:confused: Maar goed, ik weet heel erg goed wat populistisch is. En populistisch zijn de uitspraken die jij hier poste. Die kwamen namelijk van de SP en Groenlinks en in mindere mate van het PvdA. Ik heb namelijk de vorige verkiezingen gevolgd. En dat waren de verkiezingen waar de linkse partijen weer hard opkwamen met foute uitspraken, omdat het volk het gehad had met de LPF en VVD, dus POPULISTISCHE uitspraken. Als je weet wat links en rechts inhoudt en als je dan eens goed nadenkt over de dingen die je poste dan zie jij ook in dat ze niet kloppen. En ga me niet lopen napraten, want dat is de zwakste vorm van discussiëren met je "of praat er niet over".

    Enne agree @ infernogamer. Ik denk dat de mensen uit Den Haag, Rotterdam, Amsterdam enz er hetzelfde over denken.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  12. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu je het hebt onderbouwd begrijp ik je en ik ben het er mee eens. Ik ben zelf voor een vorm tussen links en rechts. Op punten zoals gezondheidszorg vind ik de linkse partijen gelijk hebben, maar op andere punten de rechte partijen. Op punten als allochtonenbeleid ben ik het wel meer eens met de rechtse partijen.

    Ik wil trouwens even een interessant idee posten en graag wat meningen horen. Bij de verkiezingen hoorde je VVD en LPF over verplichte inburgeringscursussen en taalcursussen. Daar ben ik ook helemaal voor. Ik ben er zelfs voor om die mensen in eigen land een taalcursus te laten doen en dan examen af te leggen en als ze beneden niveau scoren komen ze er niet in. Ik heb het hier wel over bijv marokkanen die hierheen komen uit vrije wil en niet over vluchtelingen e.d. Ik wil nog verder gaan. Er zijn hier duizenden allochtonen die al een geruime tijd in Nederland wonen (denk aan 10/15 jaar) en geen enkele taal behalve hun eigen taal spreken. Sommigen kunnen niet eens "1 heel gesneden witbrood" zeggen bij de bakker. Dat vind ik gewoon te erg voor woorden. Ik ben er dan ook voor om de allochtonen die 5 jaar of langer in Nederland wonen een examen te laten afleggen in de Nederlandse taal. Slagen zij hier niet voor dan krijgen zij een cursus van een half jaar, wat overigens niet door de Nederlandse staat betaald hoeft te worden, en mogen ze nog een keer een examen afleggen. Slagen zij hier ook niet voor, dan is het leuk en aardig maar wat kom je dan in godsnaam doen in dit land. Dan mag je van mij een enkeltje heimat krijgen. Je komt toch naar een land voor het land zelf en de mensen die er wonen? Dan leer je toch ook de taal en dan ken je deze redelijk na zo'n 5/10 jaar? Komt u maar met uw meningen :)
     
  13. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen komen niet in de eerste plaats voor het land en de mensen, maar voor het geld. Net zoals de Westerse Landen andere landen gingen 'ontdekken', dat ging uiteindelijk om het geld. Eerst die landen leegpompen, en het dan gek vinden dat ze hier komen. Het zal dan wel vroeger gebeurd zijn, maar die landen die kolonies zijn geweest zijn behoren toch tot de laagst ontwikkelde landen (uitzonderingen zijn er)
     
  14. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit gaat over de criminaliteit van Marrokanen,

    Alleen die Antilianen kunnen er ook wat van...Meer dan de helft van de diefstallen komt van hun kant...en wat zullen we zijn 1/20 van de bevolking of minder??:{
     
  15. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zo vaak ruzie met die buitenlanders en dan hale ze gelijk hun hele familie op, sneu
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    SJohn Kanon,

    Een populistische uitspraak is een uitspraak van een politicus/politica die bedoelt is om de stemmer te winnen door uiting te geven aan een gevoel dat bij veel kiezers speelt. veelal gaat het niet om het te volgen beleid maar speelt men op het gevoel van de kiezer.

    Een aantal voorbeelden (je weet wel van wie ze zijn):

    "We moeten weer de straat om het vertrouwen terug te winnen"
    "Hup de grens dicht"
    "Nederland is geen multiculturele samenleving"
    "Fatsoen moet je doen"

    Gewoon zeggen dat iets niet klopt omdat je het er niet mee eens bent vind ik overigens even zwak als mensen sommeren om hun mond te houden. Op een forum ben je toch om je mening te spuien ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2003
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Over inburgeringscursussen, dat idee hebben de VVD en het CDA overgenomen van de SP. Het probleem zit hem niet alleen in de cursussen.

    Inburgering klinkt in mijn oren ook veerkeerd. Ik vind grondig werken aan de verwerving van de Nederlandse taal belangrijker. En als dat op gang komt zou er een soort maatschappijleer gegeven kunnen worden aan allochtonen.

    We zitten echter ook met de zogenaamde paradox van de tweede taalverwer; Om een taal te kunnen sporeken moet je de taal leren maar om de taal te kunnen leren moet je hem spreken.

    Omdat veel allochtonnen met zijn allen in een wijk gedumpt zijn onstaan er geen zinvolle situaties waarin de taal gesproken kan worden. Denk voor de grap eens aan de talen die je leerde op het voortgezet onderwijs. Wat weet je er nog van ?

    Als je de basisporoblematiek ziet zou het beleid in mijn ogen als volgt vormgegeven moeten worden:
    -Gestuctureerde taalcursus voor allochtonene. Deze kun je verplicht stellen, maar, ookal is hij er wel, de nadruk moet niet liggen op een boete maard e mate waarin de cursus zinvol is voor de cursist zelf.
    -Beter integratiebeleid. Er moet gewerkt worden aan een verandering van de moraal van zowel allochtonen als autochtonnen. Er moet een situatie komen waarbij integratie mogelijk is.
     
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Dan moet je geen ruzie maken
     
  19. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_Helemaal mee eens!!!_O_ _O_

    er zijn nogal wat uitzonderingen ja......het zijn voornamelijk landen in afrika die het slecht doen......en dat veel landen in afrika kolonies zijn geweest is ook waar, maar om nou te zeggen dat ze laag ontwikkeld zijn omdat ze kolonie zijn geweest, klopt volgens mij niet.....want zo'n beetje heel de wereld is europese kolonie geweest..... :{ (ja, echt waar)
     
  20. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zeg ik toch, lees nou eens goed. De VVD, LPF en CDA hadden er een puinzooi van gemaakt. Het volk was daardoor anti rechts geworden en daar speelden de linkse partijen op in met van die uitspraken zoals "rechts wil dat de armere mensen meer meebetalen aan belastingen en sociale premies" wat dus helemaal niet waar was. Nou zeg ik het voor de laatste keer, dat waren dus populistische uitspraken. Vind jij dit niet, ook goed, maar ik hou er nu over op.

    Ik heb het toch ook over taalcursussen:confused: En geef mij eens even 1 reden waarom een marokkaanse man van 55, die in een buurt woont tussen allemaal marokkanen, die een uitkering trekt, die al 10/15 jaar in Nederland woont, die kinderen heeft die Nederlands spreken, die elke zomer 2 maanden naar familie in marokko gaat, het zinvol vindt om een taalcursus Nederlands te volgen, behalve de kans om het land uitgezet te worden. Geloof me, mannen en vrouwen zoals deze zijn er in honderden, zoniet duizenden aantallen in Nederland.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2003

Deel Deze Pagina