1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Wat zijn eigenlijk dé sites waar je kan beleggen in deze valuta's? Is dat een centrale site waar je kan kiezen tussen de verschillende valuta's of heb je voor elke valuta een aparte site? Ben wel nieuwsgierig geworden en wil de koers in ieder geval in de gaten gaan houden, maar ik heb tot op heden nog geen makkelijk overzicht gevonden...
     
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Zeker, achteraf is mooi wonen.
     
  3. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik gebruik Poloniex, daar staan de meeste currencies.

    Behalve PIVX, die heb ik ook een aantal, die zijn tot nu toe alleen te vinden op Bittrex.
     
    San vindt dit leuk.
  4. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    coinmarketcap om bij te houden. Coinbase voor kopen van btc/eth/ltc.
     
    San vindt dit leuk.
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwah, wellicht heb ik mijn eerste bericht iets onhandig verwoord, maar het ging mij er vooral om dat het simpelweg een feit is dat dit type valuta gebruikt wordt in het criminele circuit. Dat is algemeen bekend en ontken je zelf ook niet. Ik trek puur lering uit dat feit. Ik ontken bovendien niet dat het idee van cryptocurrency er een is met een groot potentieel. Doordat het op dit moment de criminaliteit grootschalig faciliteert in het verrichten van afgeschermde girale betalingen wil ik er niet mee aan de slag. Als 'ze' dit probleem zouden kunnen tackelen dan wordt het een ander verhaal. Je doet nu voorkomen alsof ik iets heb tegen technologische ontwikkelingen.o_O
     
  6. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Wat een uitgebreide site haha. Het duizelt me van alle statistieken en valuta's. Geen idee ook waar te beginnen! :p
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Wist je trouwens dat criminelen ook vaak met cash geld werken? Zou ik als ik jou was ook niet meer gebruiken. Zo kun je wel alle soorten nieuwe technologie in de ban gaan doen omdat er criminele toepassingen voor zijn.
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    No shit. :lol: Trouwens wel een leuk feitje: ik betaal inderdaad veel met plastic. Oh wacht, maar de pinpas is technologie. Zal die Pascal dan toch niet helemaal tegen technologische ontwikkeling zijn?

    Zit niet zo slap te lullen man.
     
  9. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik begrijp wat je zegt en het was niet de bedoeling om over te komen alsof ik denk dat je tegen technologische ontwikkelingen bent, maar probeerde je naar een open-minded benadering te lokken. Maar inderdaad:
    Voor alle technologie, is het zo dat er misbruik van wordt gemaakt (internet, mobiele telefoons, kernenergie etc.) Er zijn altijd mensen die er "kwaad" me doen. Echter, ik vind dat je moet kijken naar het "balans" wat technologie brengt. Hopelijk brengt het onder de streep meer goeds dan slecht, in dat geval is technologie van meerwaarde voor de mens en bijna altijd blijkt dat het geval.

    Het probleem is niet de technologie, maar het feit dat wet en regelgeving ALTIJD achter loopt op technologie. Daar zul je mee moeten leven, anders kun je geen enkele nieuwe technologie gebruiken en kan er geen innovatie bestaan. Daarnaast is je interpretatie van wat crimineel is ook subjectief; heb je de "criminaliteit" (95% is waarschijnlijk drugshandel) liever op straat met echte monies en de problemen die daar gepaard mee gaan, of totaal gescheiden van openbare gebieden (dus via internet/post) zodat jij er geen last van hebt en dat de kwaliteit voor de gebruiker gegarandeerd is (door middel van reviews over de dealers op de "marktplaats")? Gebruikt wordt er toch. Ik weet het wel.
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Met die balans ben ik het ook helemaal eens. Het probleem is juist dat die balans momenteel compleet zoek is. Pak hem beet 90 tot 95% van de Bitcoin transacties vinden plaats binnen het criminele circuit. Ik probeerde voor die specifieke cijfers even snel een bron te vinden, maar dat lukt me nu even niet. Als je echter zoekt naar de relatie tussen Bitcoins en criminele transacties dan puilt het internet uit van onderzoeken naar de relatie tussen die twee. Dit is niet voor niks.

    Ik heb overigens liever dat criminaliteit wordt aangepakt. ;) Handhaving wordt bij gebruik van Bitcoins nu eenmaal bemoeilijkt en het is een kostbare aangelegenheid. Wat mij betreft zouden we alles giraal doen via de pinpas en overboekingen, maar ik begrijp wel dat sommige mensen dat uit privacyoverweging onwenselijk vinden.

    Wat ik overigens wel jammer vind (en dan hou ik erover op) is dat, als ik voorzichtig die knuppel in dit hoenderhok gooi, er meteen een psycho analyse plaatsvindt en ik persoonlijk wordt verweten negatief te kijken naar technologische ontwikkelingen in het algemeen. Ik ben juist niet narrow minded, wat je nu wel weer impliceert. Ik wilde alleen wel een discussie over cryptocurrency uitlokken (en dat is gelukt, jeuj) om juist de andere kant van de medaille (de risico's) te belichten. En dan is juist die balans waar je over spreekt zo waardevol.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ja en nee. Momenteel is er gewoon een tweede bubble gaande. De vorige was eind 2014. Toen stegen ook alle soorten cryptocurrency enorm in waarde.
    Alleen bitcoin is redelijk stabiel, de rest zal wel weer aardig in waarde gaan dalen. Ben benieuwd wanneer de hoge prijzen weer in elkaar zakken tot een normaal niveau.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb mijn guldens deze week in ieder geval laten uit cashen voordat het dalijk weer instort. Alleen 50 euro erop laten staan om ontwikkeling koers makkelijk te kunnen volgen.
     
  13. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Nee op?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat je snel kunt verdienen. Het kan, maar het is gebaseerd op redelijk geluk wil je veel cashen. Vandaar ja en nee. De cryptocurrency zijn nogal bubble gevoelig.
     
  15. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Geluk is zeker een factor maar sommige munten hebben imo een grote kans van slagen (Ethereum).
     
  16. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Na een kwartier besloten om voor €25 aan Guldens te kopen. Volg het niet echt en snap het half en ik las dat Guldens makkelijk te kopen was. Klopt het dat je via Poloniex eerst bitcoins moet kopen en dan kan 'investeren' in andere valuta's?

    edit: nu mijn impuls gevoel is gezakt, niet zo'n handige zet. Ik laat het lekker staan en zie het over een paar maanden weer haha.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2017
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Haha, i feel ya.

    Het is ook niet makkelijk, ik heb bitcoins 5 jaar geleden gekocht, dus ik loop al ff mee en weet een beetje hoe het allemaal werkt. Helaas wel pas na de eerste explosie gekocht, op 500, maar nog steeds een goed rendement haha.

    Ik kocht altijd via Bitonic.nl, een NL site waar je kan kopen en verkopen. Dan kun je je bitcoins laten sturen naar of je wallet op je computer, of naar je wallet op Poloniex. Nadeel is dat je wallet dan nog steeds in beheer is van een ander, wat natuurlijk tegenstrijdig is met het idee van bitcoin (decentraliseren). Maar als je wilt traden moet je wel. Daar kun je je bitcoins voor welke munt dan ook traden. En dan is het de kunst om coins te kopen die laag staan en (hopelijk) weer gaan stijgen. En als ze dan flink gestegen zijn kun je gokken om ze weer terug te traden naar bitcoins bijvoorbeeld, of andere munten die laag staan. Zo krijg je uiteindelijk meer bitcoins.

    Ik doe dit overigens niet, ik ben long-term "investor" (Alhoewel ik nou ook niet 10k+ verdient heb in die 5 jaar). Heb voornamelijk bitcoins, ethereum en PIVX, en nog wat andere coins voor fun. Meeste offline wallet, een beetje ter trading.
     
    Chrizzle vindt dit leuk.
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Haha, de discussie is gelukt! Het is ook duidelijk dat je niet tegen technologische innovaties bent ;).

    Ik denk ook dat we iets anders tegen bepaalde zaken aankijken qua wat crimineel is (of wat ik crimineel vindt) ;). Denk maar aan het huidige wietbeleid, kost klauwen met geld en het werkt niet. Mensen gebruiken toch (even de echt heavy shit achterwegen gelaten). Misschien daarom zie ik het ook rooskleuriger in dan het is, of beoordelen we de mogelijkheden anders.
     
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    De zomer crash zit er wel vermoedelijk aan te komen, tijd om weer wat spullen in Tether te stoppen. Zelf heb ik nog GNT, REP, BCN en BAT. Trade nu vooral op Bittrex. Stuk meer coins dan Polo en geen lag / vertraging.

    Ik duik vanaf nu vooral ICO's in (initial coin investments). Komen op korte termijn een heel aantal interessante partijen aan. Bijvoorbeeld STATUS coin, Tezos, Civickey, IOTA en Polybius. Leuke nieuwe concepten en investeren in ICO's heeft in het verleden wel tot 1800% rendement opgeleverd. Oke resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Dus pas op!
     
  20. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Hoe werkt dat met ICO's?

    Hoe krijg je deze? Weet jij al wat je gaat doen?
     

Deel Deze Pagina