Heren, ik heb voordat ik wil instappen nog een aantal (beginners) vragen en ff een stappenplan voor mezelf opgezet, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Om het topic niet met een lap tekst te vervuilen heb ik ze maar even in een spoiler gezet.
Stap 1: welke coins wil ik graag kopen?
Hierbij ga ik, naast zelf wat gelezen en onderzocht te hebben, voornamelijk af op wat ik in dit topic voorbij zie komen als 'verstandige' coins waarin ik ook een hoop van jullie zie zitten: VeChain, Stellar, Ethereum, RaiBlocks en Modum. Ik wil graag beginnen met een totaal bedrag van 1000 euro.
Stap 2: waar deze coins kopen?
Ik weet dat ik via o.a. de websites Bitonic, Coinbase, BtcDirect en Litebit verscheidene coins zoals Ethereum en Bitcoin kan kopen (via iDeal lijkt me het makkelijkste?). Maar zo zag ik dat bijvoorbeeld op Litebit er een tijdelijke stop was op het kopen van Ethereum. En ook de rest van de 'alt coins' zoals VeChain, Stellar, RaiBlocks en Modum zie ik op deze sites niet staan.
Dus nu rest de vraag, hoe kom ik aan deze alt coins op een snelle en betrouwbare manier? Of is het bij deze alt coins juist vaak de bedoeling dat je deze voor een coin als Ethereum of Bitcoin exchanged?
Stap 3: waar deze coins opslaan?
Als wallet lijkt Coinbase prima, maar kan ik in deze wallet alle coins zoals VeChain, Stellar, Ethereum, RaiBlocks en Modum bewaren, of hebben deze coins eigen wallets? Als ik bijvoorbeeld kijk naar RaiBlocks kom ik wallets zoals RaiWallet en Mercatox voorbij. Maar het liefst heb ik 1 wallet waar alles instaat, of hoe pakken jullie dit aan?
Stap 4: overige informatie
Welke website gebruiken jullie om de koersen in de gaten te houden, is Coinmarketcap.com hier een goede voor?
En o.a. Binance en Kucoin kan ik dus gebruiken om coins te exchangen.