OAX heb je dus voor een langere termijn? Die is redelijk met verliezen bezig.
Ik heb zelf sinds het fiasco van 2018 mijn doelen en tactiek bijgesteld. Waar ik toen teveel keek naar de euro prijs kijk ik nu vooral naar de winst t.o.v. BTC wat mijn alts betreft (behalve ETH). Ik wil proberen om iedere paar dagen (het liefst dagelijks, maar dat is nog een opgave) een gemiddelde groei van 1 a 2% t.o.v. mijn huidige waarde in BTC te kunnen pakken en minder te daytraden. Pak ik inderdaad voldoende winsten zonder 100% zeker te zijn van een goede uptrend, dan zet ik het om naar BTC om een nieuw project te vinden. Hetzelfde geldt voor stop-losses op kortere termijn. Tenzij ik echt 100% weet dat het een pullback is en de uptrend blijft doorzetten hou ik een (handmatige) stop-loss aan voor het percentage dat ik wil bereiken in die periode. Dan loop ik natuurlijk de kans dat het toch een pullback was, maar loop ik alsnog weg met de beoogde winst die ik had voor die periode. Uiteraard is dit anders als uit een fundamentele analyse blijkt dat er goede dingen staan te gebeuren met de desbetreffende crypto.
Die 1 a 2% groei in BTC waarde wil ik waarborgen, de euro's komen aan het eind van de rit wel.
Een voorbeeld:
Ik ben in SXP ingestapt rond het 0,00016000 punt. Mijn stop-loss staat handmatig op 0,00019000, een stuk onder het huidige support niveau. Verkoop ik het uiteindelijk op de stop-loss prijs, dan heb ik in een aantal dagen toch bijna 19% groei geboekt in BTC waarde! Dit kan dan weer compenseren met de andere coins die het iets minder doen t.o.v. BTC om toch die 1 a 2% te realiseren.
Laatst bewerkt: 10 aug 2020