1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cultfilms [welke moet je zien]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BlaiR.WitcH, 19 jul 2004.

1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Blades of Fury & Prodigal Sun
    Beide Sammo Hung producties. Ik ben martial arts freak en dat zijn de beste die ik gezien heb. Beter dan al die Jet Li films thrust me on that one. Blades of Fury is moeilijk te krijgen dus als iemand weet of hij ergens in Nederland te koop is... let me know. Prodigal Sun is uitgebracht onder Hong Kong Legends label(digitally remasterd) en oa bij Free record shop te krijgen.

2. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zatoichi heb je ook nog, hele toffe samuraifilm. Ik ben nog op zoek naar Seven Samurai, staat erg hoog in de top 250 op imdb.com

EDIT: Jet Li is wel goed, maar die films waarvoor hij wordt gevraagd zijn allemaal commerciële bende. Z'n meest recente films heb ik niet eens gezien, terwijl ik toch ook wel van martial arts hou

Laatst bewerkt: 19 jul 2004
  3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Als je van martial arts houd moet je ff bij FRS langs gaan. Ze verkopen Kung Fu Classics voor 4,99..ik heb alle delen maar meteen gehaald (1 t/m 12 ) op 1 na dan..dat was een Amerikaanse film. Vooral Shaolin vs Lama is een aanrader.

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    niet dat ik nou zo'n filmexpert ben ofzo, maar ik vond Pi toch ook een hele mooie film...

als was het alleen maar om het idee erachter en het bij mijn weten goede acteerwerk _O_

en ik weet niet zozeer of het cultfilms zijn, maar ik heb eens gehoord over Amerikaanse horrorfilms die zo ontzettend slecht zijn, dat het cult opzich genoemd wordt...

na even wat rondneuzen, waarschijnlijk bijvoorbeeld deze en deze films van Bill Rebane...

ik ben eigenlijk nogal benieuwd naar deze films. iemand bekend hiermee??

5. thomaskubin

thomaskubin SpongeTomSquarePants

Leuk Bevonden:
    0
    "Legend of the Drunken Master" is een van de beste (zoniet de beste) kung fu films die ik heb gezien. "Iron Monkey" is ook een hele goeie

6. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Mulholland drive : vette film met een ongelofelijk verwarrend verhaal.

Akira: Oké tis anime maar ondertussen wel een cultfilm.

La Haine: franse film helemaal in het zwart-wit echt een van de vetste films die ik ooit heb gezien. Verder battle Royale,Donnie Darko, Alles van Stanley Kubrick (Space Oddysey, Clcokwork Orange) & Ichi the Killer.

Ik heb ook welleens een film gezien met Billy Bob Thornton genaamd "Sling-Blade" dies ook wel een beetje cult.

7. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Maybe is het een domme vraag maar kont het nergens vinden , wat zijn cultfilms precies?

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Pi was erg goed......the cube vond ik ook erg gaaf, super lowbudget en intens spannend.....Amelie een van de beste films van vorig jaar.....En wat ik nog niet heb gezien hier en die zeker vet zijn:
    2001 A Space Odyssee, A Clockwork orange en bijna alle films van Kubrick

9. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    ahh , Amelie heb ik ook gezien:)
    Zeer leuke film ja.

10. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    la haine is inderdaad een vette film!
    maar natuurlijk ook Baise moi. dat is ook een leuke cult om eens te kijken, ondanks het lichtelijk tegenvallende einde van de film!

11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Baise moi, was een lichtelijk zieke film

12. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook een vette film is is Irreversible met Monica belucci. Wel een beetje schokkend...

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De highlander films vind ik persoonlijk ook wel goede cult films...

14. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    dan heb jij C'est arivé pres de chez vous nog niet gezien zeker? :)
    maar je hebt gelijk, hij was best sick ja, zo sick dat het grappig is.

Rally-ho

15. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0

:) :) :)

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    nee nog niet......maar clockwork orangewas ook behoorlijk ziek, die al gezien?

17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    I Love cultfilms in de style van Resevoir Dogs (in ruime zin dan). Ik kan er ook niet bijkomen dat niemand nog Snatch! heeft genoemd :)
    Dat is in mijn ogen 1 van de betere films ooit. Al is het wel een beetje een randgeval of dit nou een cultfilm is of niet.

18. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m in m'n eerste post genoemd }:]

Laatst bewerkt: 20 jul 2004
  19. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het over Snatch hebt dan heb je het meteen ook over "Lock,Stock & Two Smoking Barrels" .....

20. thomaskubin

thomaskubin SpongeTomSquarePants

Leuk Bevonden:
    0
    "Pitch Black" heeft denk ik ook wel een cult-status bereikt

Deel Deze Pagina