1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cultfilms [welke moet je zien]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BlaiR.WitcH, 19 jul 2004.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    vanavond komt 'Piranha Part Two: The Spawning' op tv...

een horror die zichzelf serieus neemt, maar in werkelijk ELK opzicht schandalig slecht is... hoewel hij toch door James Cameron is geregisseerd...

zo slecht dat je het bijna cult kan noemen :D best leuk om te kijken als je niks beters te doen hebt

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Oops, overheen gelezen :)

Btw: Lock Stock and Two smoking barrels vind ik een stuk minder dan Snatch!. Vandaar dat ik die ook niet opnoem.

Nog een film waar ik laatst achter kwam dat die bestond: True Romance. Heerlijke film ook :)

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    lol, met script van Quentin Tarantino _O_ natuurlijk, net zoals Natural Born Killers, ook wel een cultmovie

4. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    One Flew over the Cuckoo's Nest. 1 van de beste films van Jack Nicholson. Echt een verschrikkelijke mooie film _O_. Staat ook in de IMDB top 10!

Dat vind ik ook het mooie aan Evil Dead. Een horrorfilm die zich totaal niet serieus neemt. Echt geweldige film!

Laatst bewerkt: 20 jul 2004
  5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik dacht dat natural born killers van Oliver Stone was en niet van Quentin T.

6. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Hij zegt ook dat het originele script van Tarantino is. :)

Maar ik had ook ergens gelezen, dat hij vond dat het een slechte film is geworden, en dat hij het beter kon regisseren. Ik heb hem nog steeds niet gezien, maar het schijnt ook niet zo'n beste film te wezen.

7. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    2001 space oddyssey en blade runner _O_

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.764
    Ik heb net weer ff Boondock Saints gekeken, wordt die ook onder cultfilms gerekend? En Equilibrium (is eigenlijk nog een beetje te nieuw om dat te weten), die film is volgens mij maar bij een kleine groep mensen bekend.

In ieder geval:
    _O_

9. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    boondock saints _O_ en dan vooral die scene dat ze door het plafond heen komen *)

10. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blade Runner, helemaal mee eens, die moet je zien. Niet echt een cultfilm imo, gewoon een klassieker. Ik heb trouwens zonet City of God ook gezien, zeker één van de beste films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Boondock Saints is btw gewoon een commerciële film, zo speciaal vind ik m ook niet. De schootouts zijn best leuk, maar niet bijzonder. Volgens mij issie niet door veel mensen gezien omdat ie gewoon middelmatig is :)

11. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Slecht is hij zeker niet. Dialogen zijn typisch Tarantino...film op zich is behoorlijk sick. Heel sterk geacteerd

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.764
    Dialogical, je had het een paar pagina's trouwens over de kung fu classics. Ik heb vanmiddag ff deel 1 opgepikt en ik vind het tot nu toe zeker de moeite waard. Alleen een beetje low-budget dvd uitgave, lol.

Edit: welke andere delen raad je me aan?

13. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, k heb ze ook al meerder malen zien staan, echt zonde he, die lelijke gekleurde cases ook :confused:

K heb alleen Shaolin vs Lama ervan gezien die me aanspreekt.

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ja helaas geen hong kong legends kwaliteit. Het beeld is niet altijd goed gecentreerd waardoor je stukjes van de actie mist 8) en de naam aan de zijkant is omgekeerd gedrukt *zucht..maarja voor 4.99...
    vol. 10: 10 Tigers of Shaolin en vol. 8: Monkey Kung Fu en vol. 11: 7 commandments of Kung Fu zijn ook de moeite waard.
    maar idd Shaolin vs Lama is de beste uit de reeks.

Stilletjes hoop ik dat ze buddhist fist uitbrengen. ik zoek die film al jaren

15. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Braindead. Het is dan wel de meest gory film die ik heb gezien, maar hij is ook erg grappig. De manier waarop Lionel de zombies aanpakt is soms zelfs hilarisch. De film is niet sadistisch zoals Ichi, al bevat ie meer gore.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    jullie vergeten de eerste nog namelijk easy rider

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Wat is dit precies voor film? Waar gaat het over?

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.764
    De film gaat over neo-tokyo (tokyo na een atoombom), waarin verschillende straatbendes op motoren met elkaar in een soort oorlog zijn. een van hen wordt ontvoerd door een geheime overheidsinstantie ofzo om experimenten te doen en akira op te wekken, een soort god met speciale krachten. Vanaf dan moet je het eigenlijk zelf maar zien, anders is het niet leuk.

19. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    Als we het dan toch over anime hebben. Ghost in the Shell heeft volgens mij ook wel een flinke cultstats berreikt. Eecht een vette film is dat zeg. Vampire Hunter D is ook erug tof maar ik denk niet dat je het een cultfilm kunt noemen...

Donnie Darko heb ik trouwens ook nog niet zien staan. Ongehoord mensen, want dat is toch wel zo'n überfilm. Beetje wazig verhaal met tijdparadoxen enzo. Geeft je weer wat stof om over na te denken wat ik persoonlijk wel erg tof vind.

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Russian Ark kwam laatst op tv...

vooral het feit dat het gewoon een lange shot is van 90 minuten vind ik indrukwekkend. Het verhaal is een beetje slap, maar dat kan ook komen omdat ik niet veel weet van de Russische geschiedenis, en me absoluut niet interesseer voor kunstvormen en dergelijke...

Maar hij mag met recht een cultfilm genoemd worden...

Deel Deze Pagina