1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cultfilms [welke moet je zien]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BlaiR.WitcH, 19 jul 2004.

1. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee ofhet cult is of niet, maar de Coen brother films zijn heel dope.

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Kijken. Verplicht. Dat is namelijk echt een gigantisch goede film. Heb hem nu 3 keer gezien, en iedere keer weer raak ik met mensen in discussie over het einde. Verder zit er nog heerlijk zwarte humor doorheen gemixt, zodat je uiteindelijk nog een tijd zit te denken, mét een glimlach op je gezicht. :D

3. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    De humor die erin zit is gewoon geniaal. Het einde was gewoon echt indrukwekkend, vooral toen mad world van Gary Jules inzette...

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Spoiler tags please ;) Ik denk dat ik deze dan toch ook maar eens ga checken.

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik spoil expres niks van het einde. Alleen dat het indrukwekkend is. :)

6. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    damn.... kwam er gister pas achter en zat bij ut vrouwtje thuis dus kon niet posten, maar Requiem for a Dream kwam gisternacht 0.15 op Nederland 3 op TV.
    keuze van zomergast Theo Maassen..
    Heeft hier iemand nog van kunnen genieten? zo ja, wat vond je ervan???

Rally-ho

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb hem ook gekeken, en had hem nog niet eerder gezien...

zelden zo depressief geworden van een film...
    Maar daarnaast is het ook een ontzettend mooie film _O_

valt wat mij betreft in de categorie American Beauty

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ik zal nog even paar toevoegen:

Vidocq

Echt vette film. Eerste echte volledig digitale opgenomen film. Effecten zijn echt heel erg mooi, en niet op een 'amerikaanse manier' gedaan. Als je de film ziet begrijp je wat ik bedoel. Tis een fantasy-thriller waarvan ik het verhaal niet ga verklappen, je moet de film echt zien zonder iets ervan te weten. Echt een aanrader voor de film liefhebber die niet altijd een american blockbuster wil zien.

Brotherhood of the wolf

Ook een hele mooie film. Franse film, maar dat is totaal niet storend in dit geval. Soort oude legende verhaal uit Frankrijk over een 'helmonster' die een gebied in Frankrijk teroriseerd rond 1766. Echt heel erg mooi gemaakt en heeft meer actie als vidocq. Dus als je meer van actie houd dan zou ik deze zien. Maar ik zou ze gewoon allebei zien, want ze zijn beide geweldig.

Tip: Als het goed is liggen beide films bij Freerecordshop voor een leuk prijsje. Heb ze zelf hele tijd terug gekocht voor iets van 10 euro per stuk op de freerecord site. Voor die prijs kan je em niet laten liggen als film liefhebber

9. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook beide gezien ja! Vidocq vond ik echter zwaar tegenvallen (dat is het enige wat ik me herinner, weet niet echt meer waar die over gaat.
    Brotherhood of the wolf is inderdaad een kicke film, maar zijn volgens mij niet echt cultfilms.

volgens mij staat deze film er nog niet tussen; Lola rentt.
    Dit is een duitse film en gaat over Lola en d'r vriend die geld nodig hebben.
    Er gaat natuurlijk vanalles mis maar dat moet je zelf maar bekijken! ook zeer de moeite waard.. alleen die duitse taal... maar ja

Rally-ho

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Lola Rennt staat er geloof ik al tussen.. :)
    Maar Vidoq vond ik iig een heerlijke film. Geweldige sfeertje! Vind ik zeker thuis horen in de lijst der cultfilms!

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Vidocq is zeker niet voor iedereen weggelegd. Zeer aparte film en niet weggelegd voor de meeste mensen, zeker niet voor de mensen die liever een blockbuster film zien. Verwacht geen terminator film. Tis een kruising tussen Brotherhood of the wolf en Sherlock Holmes. Maar de effecten zijn echt heel heel erg mooi gemaakt. Ken geen 2e film zoals deze. Camera, effecten zijn allemaal heel erg anders.

Wat versta jij onder cultfilms, als je vind dat deze dat niet echt zijn :+

Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  12. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
  13. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Volgens mij is Metropolis ook een cultfilm, tis wel animatie film, maar dat maakt niet uit ;)

Heb em zelf nog niet gezien, maar staat in de bestelling ;)

14. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    City of Lost Children, fantastische film. Heerlijk sprookjes sfeertje, soort Burton-achtig iets. Het is een franse film. Verder natuurlijk One Flew over the Cuckoo's nest, Jack Nicholson is daar echt te gek. Dr. Strangelove and How I Learned to stop worrying and love the bomb, met Peter "Pink Panther" Sellers in 3 rollen. Trainspotting als je Requiem for a Dream goed vond, Memento, Mullholand Drive, Lost in Translation, The Graduate... Kan nog wel even doorgaan.

15. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Metropolis is vet!!! Er is ook een serie genaamd Astro-Boy van de makers van Metropolis...

Is wel koel dat al die karaktertjes heel schattig zijn maar de film is best serieus...

16. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hmm de meeste films die hier ken ik helaas al.
    Vooral de film requim for a dream staat echt bovenaan mijn lijst, die film is helemaal te gek. Ook films als snatch, pulp fiction, fight club, resevoir dogs, donnie darko en trainspotting ben ik helemaal fan van.

Zelf heb ik er nog een paar die niet genoemd zijn:

Kids - deze film gaat over amerikaanse jongeren die niks te doen hebben tijdens hun vakantie = drugs en sex
    Fargo - ja dit kan ik geeneens uitleggen :9
    The Big Lebowski - iemand word aangezien voor iemand anders maar tis echt hilarisch!!
    The Shawshank Redemptation - Film over 2 gasten in een gevangenis en staat volgens mij op nummer 2 van de beste films ooit dacht ik.

en hier mijn persoonlijke favoriet omdat ie zo gestoord is:
    Fear & Loathing in Las Vegas
    In deze film word gewoon de hele tijd maar door alle para drugs door elkaar heen gebruikt en kan je eigenlijk alleen maar goed kijken als je zelf ook niet bepaald nuchter bent ;)

17. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Alle 4 topfilms(Shawshank Redemption is misschien wel mijn favoriete film, en staat op 2 op imdb)

Kids= Niet echt mijn ding, maar wel indrukwekkend
    Fargo= Op dvd gekocht, en nu al 10x gekeken. Yaa!!
    The Big Lebowski= Echt te grappig. Shut te fuck up Donny

Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  18. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Als je Fargo en Lebowski vet vind MOET je ook Oh Brother Where Art Thou kijken, van dezelfde makers. Ongelovelijk grappig, van hun (Coen brothers) is Barton Fink ook vet, wat donkerder, zwarte humor, maar Turturro (Jesus uit the big lebowski, You said it man, nobody fucks with the Jesus) is erg goed.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Natuurlijk Snatch, dat is een blijft een meesterlijke film.

Het is niet echt een film, maar een serie, maar toch vind ik dat Bassie en Adriaan vermeld moeten worden als cult. :)

20. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Nou cult niet echt eerder pulp...

Ik zag laatst V: The Final Battle op Veronica (serie) das zekers de pekers cult....
    Geinig trouwens dat veel dingen uit die film terug komen in nieuwe films:Independance Day, The Matrix etc..

Deel Deze Pagina