1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dé vraag in het leven: Porsche of Ferrari

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kombat, 24 apr 2006.

  1. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien een beetje overdreven maar ik ben autogek dus ik kan er niks aan doen!
    Hier wil ik graag van anderen horen waarom je voor 'jouw merk kiest'
    (ik weet dat er meer sportwagen-merken zijn maar die doen er hier niet toe!)
    Je hoeft geen alternatieven te noemen daar gaat het hier niet om!
    Ik ben zelf van de porsche's > waarom:
    - Porsche bouwt auto's voor de racesport niet om zijn F1 team te financieren, kortom porsche probeert zijn auto's zo goed mogelijk te maken
    - Ferrari's zijn vulgaire ordinaire onbetrouwbare roestbakken
    - Ferrari's zijn voor mensen met te veel geld, ZONDER SMAAK.

    tot zover mijn argumenten,'Let the battle begin!' LOL :+
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  2. Thamaster

    Thamaster Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan moeilijk kiezen want niet alle ferrari's zijn mooi maar sommige wel en dat is ook met porsche zo, sorry kan niet kiezen ;)
     
  3. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Porsche cerera GT ( hoe schrijf je dat ook alweer )
     
  4. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een sportwagen-merk bent waarom ga je dan in godsnaam een vreselijke SUV maken? Ik vind gewoon dat een sportwagen-merk zich moet richten op het maken van racewagens en niet proberen hun doelgroep te vergroten in de hoop dat ze daardoor een grotere winst behalen.
    Ook is een Ferrari veel unieker als een Porsche want het aantal Ferrari's ten opzichte van Porsche's is stukken kleiner. Het merk Porsche vind ik eigenlijk ook een soort combinatie tussen een zakelijke auto en een racewagen en Ferrari's hebben over het algemeen toch alleen het racewagen imago, met een paar uitzonderingen natuurlijk.
    Last but not least, ik ben gewoon opgegroeid met Ferrari. Garage staat er vol mee en haalde het niet in me hoofd om ook maar te beginnen over Porsche's.:+
     
  5. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    Absoluut de Porsche carrrera GT en dan een donkerpaarse aub!
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tja, het is al eerder gezegd, ze maken beide mooie auto's maar ook minder mooie auto's!
    Een auto als de 612 scaglietti vind ik er super uitzien, een ook de F430 ziet er tof uit.
    Maar ook porsche heeft mooie auto's zoals bijvoorbeeld de Cayman S.

    Toch zou ik voor een ferrari gaan omdat ik al jaren fan ben van het Formule 1 team van ferrari! ( en nee niet alleen voor schumacher! gewoon ferrari!)
     
  7. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    dan ga ik toch voor porsche.

    die hebben tijdlooze modelen.

    en als je naar ferarri ziet met die enzo dat is zo'n hoekbak ik zou em wel willen hebben maar het is een beetje té
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Met een Porshe kan je over een drempel heen dus doe mij die maar ;) De 911 alstublieft.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In het mijn lijstje favoriete auto's staat de Ferrari F40 nog steeds op 1.
    [​IMG]

    Op 2 staat de Jaguar XJ220.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  10. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit eigenlijk een slechte vergelijking. Je kan beter Ferrari's vergelijken met Lamborghini's die liggen dichter bij elkaar kwa historie en zijn beide echte racewagen-merken.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, lastig.
    Ferrari's vind ik steeds minder mooi worden.
    De 612 vind ik bijvoorbeeld niet mooi. De mooiste vind ik nog steeds F355, de F40, F50, Testarossa en 365 Daytona.
    Van de recente Ferrari's vind ik de F430 dan wel weer mooi en de Enzo ook.
    Zo heeft ook Porsche zijn mooie en minder mooie modellen. Maar in het algemeen heeft Porsche vaker mooiere modellen.
    Op het moment spreken de modellen van Porsche mij meer aan. Het geluid van Porsche vind ik altijd erg mooi.

    Maar ik zou eigenlijk liever een Lamborghini kopen.
    Dat vind ik echt mooie auto's. Vooral de Gallardo en de Murciélago.
    De Gallardo is zo waanzinnig mooi, die zou ik kopen.
    Of de SLR McLaren, die is ook zo mooi. Beide vind ik veel mooier dan een Ferrari.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kameo is een man met smaak. De Gallardo is de mooiste auto op de markt momentee. Dus geen Porsche en geen Ferarri :)
     
  13. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij vindt het geluid van een Porsche het mooist?:eek: Dan heb jij zeker nog nooit een 360 CS horen racen?8)

    De F430 is wel degelijk stukken mooier als de Gallardo, het is eigenlijk een 360 die tot in de puntjes is verbeterd en waarbij elk stukje auto tot in de perfectie is afgewerkt.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is een kwestie van smaak. De een vind een Ferrari mooier klinken, de ander een Porsche.
    Ik vind Ferrari's vaak te opgefokt klinken, sommige klinken gewoon niet mooi.
    Porsche's brullen zo lekker.
    Lamborghini's janken en brullen ook zo heerlijk.

    Was ik net nog vergeten, ik zou ook een Aston Martin boven een Ferrari verkiezen. De DB9, DB9 Volante, V12 Vanquish,V8 zijn stuk voor stuk prachtige auto's, die ik liever zou hebben dan een Ferrari.

    Maar de Gallardo is voor mij toch echt de sportwagen, dan kan geen Ferrari aan tippen.

    Ook de Corvette C6 Z06 zou ik boven een Ferrari verkiezen.
    7.0 liter V8, 511 pk, top 319, 0-100 in 3.9 sec. En zo'n gave Amerikaanse pruttel in de motor.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  15. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen kwestie van smaak maar gewoon een kwestie van welke uitlaat je er op hebt zitten, en op Porsche's zitten nooit standaard sportuitlaten._0/
     
  16. Speaker

    Speaker Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is die 360 wel heel erg verbeterd _O_ (jah ik heb ut inderdaad over de console:9 )

    Maar als ik dan toch moest kieze inderdaad een lambo maar dan wel een Diablo
    [​IMG]
    of een bugattie
    [​IMG]
    Of een maserati[​IMG]
    das mijn top 3
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eh, het is wel een kwestie van smaak hoor.
    De een vind bijvoorbeeld een turbomotor mooi klinken, en de ander niet. Is toch echt een kwestie van smaak.
     
  18. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, door een turbo krijg je juist een hoge fluitende toon en geen brullend geluid uit je moter._0/
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gast, ik zeg ook bijvoorbeeld. Heb het hier niet over een Porsche of Ferrari motor.
    Maar over een turbomotor zoals in een Saab, of in Japanse (sport)auto's.
    Ik gaf een met een willekeurig voorbeeld aan over dat zoiets een kwestie van smaak is.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  20. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zo genoeg Ferrari's op te noemen die ook een prachtig brullend geluid hebben en ik weet nou niet wie hier beter over kan oordelen.
     

Deel Deze Pagina