1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De 2 atoombommen op Japan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Barbatruuk, 27 jan 2004.

1. DonScorpion

DonScorpion Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2004
  2. Doe ff rustig ADHD patientje!:D

En als ik nou zeg dat ik Bush juist heel goed vind?

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dan moet je dat beargumenteren Sam Fisher, en dat lijkt me een lastige klus. ;)

4. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap het niet, hoe kan je nou voor die twee atoombommen pleiten? honderdduizenden onschuldige mensen in een klap vermoormoorden, terwijl de oorlog al zo goed als over was. mensen ook zonder deze twee atoombommen was de oorlog binnen niet al te groot tijdbestek afgelopen. de amerikanen waren aan de winnende hand, en ook de russen stonden op de duurmat. oke in oorlag vallen altijd burger slachtoffers, maar doelgericht burgers op grote schaal vermoorden om een dubieuse reden gaat toch echt te ver.

maar o wee als zoiets op amerika zelf gebeurd (11 september), dan is het terrorisme tegen de menselijkheid. hiermee keur ik overigens niet goed wat er op 11 september gebeurd is, maar trek alleen een vergelijking wat de amerikanen zelf op een veel grotere schaal ook gedaan hebben.

de hele politiek van amerika is trouwens op zijn minst egoistisch te noemen. ze denken dat ze de hele wereld maar aan een lijntje kunnen houden. kijk maar naar het millieu-beleid, amerika wil niet meedoen met verschillende verdragen, terwijl ze toch een (zoniet het) van de meest vervuilende landen is. nee iedereen moet vrij zijn in hun eigen keuzes. maakt niet uit wat er met het millieu gebeurt.

dan nog die hele kwestie van irak. al de geldige redenen voor die oorlog bleken achteraf een grote luchtbel te zijn. waar zijn die massavernietigings wapens? sadam bleek geen direkt gevaar te zijn, het volk wilde die zogenaamde amerikaanse bevrijding helemaal niet. en daar komt nog bij dat ze tegen de wil van de VN aan deze oorlog begonnen. eerst schieten dan denken.

maar ja, het is het land van de ongekende mogelijkheden. vrijheid voor iedereen. wat men vaak vergeet te vertellen is dat je voor deze vrijheid wel geld moet hebben. wat heb je immers aan de mogelijkheid om naar harvard te gaan als je het niet kunt betalen. het schoolgeld wordt zelfs nog verder verhoogd! dit betekend dat je hier alleen naartoe kan als je veel geld hebt, ongeacht hoe slim je bent (bush jr.???). mag ik er ook ff op antenderen dat meer als 1 procent van de bevolking daar in de gevangenis zit! dat zijn meer als twee miljoen mensen. de illegale immigranten zitten daar niet eens bij (ook nog eens een paar honderdduizend!) van die twee miljoen is het overgrote deel zwart. dit zijn de mensen die weinig geld hebben (om onder andere een goede advocaat te kunnen betalen). de zogenaamde vrijheid bestaat dus alleen als je ook de middelen (geld dus) hebt om hiervan gebruik te maken.

ik ben bang dat als het conflict in het midden oosten uit de hand loopt, er misschien weer naar de atoombommen wordt gegrepen. het gewone volk zal er dan (net als in japan) weer de dupe van zijn! amerika moet zich gewoon met hun eigen zaken bezig houden, en niet steeds de souvereiniteit van verschillende landen ernstig aantasten. dat zou pas zorgen voor meer vrede in de wereld. want zeg nou zelf, welk land heeft de afgelopen 50 jaar nou het meeste onrust gestookt in de wereld?

5. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    je hebt gelijk maar stel dat die bommen niet waren gevallen. Japan zou dan niet zijn wat het nu is, een land dat zich kan vergelijken met de US. natuurlijk rechtvaardigt dat niet al die doden. Maar alle vooruitgangen, alle standpunten, alles wat we nu gewoon vinden, werden mogelijk gemaakt door vele mensenoffers door de geschiedenis heen. Uiteindelijk zullen wij ook offers moeten brengen voor onze kleinkinderen en verder. Zou jij je leven willen geven om voor wereldvrede te zorgen?

Natuurlijk zijn hun levens genomen en hebben ze het zelf niet gegeven en dat is fout. Oorlog is zowiezo fout, maar offers zijn noodzakelijk hoe verschrikkelijk dat ook klinkt het is iets dat geschiedenis heeft bewezen door de eeuwen heen. Hun offers hebben de wereld gemaakt waar wij nu in leven, het is natuurlijk alles behalve perfect, maar beter dan vroeger. En het zal ook zo zijn dat er in de toekomst offers zullen worden gemaakt om die perfecte wereld (utopia) werkelijk te maken.

6. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    ???????????????? je wilt dus zeggen dat het vermoorden van honderdduizende mensen nuttig was???? ik zei nu net dat het juist niet nodig was geweest, de oorlog zou toch snel over zijn geweest. en japan zou zoieso wel gecapituleerd zijn. het is zelfs de vraag of japan wel door die atoombommen gestopt is, maar door de russen die bijna het land binnen vielen! en ja oorlogsslachtoffers zijn er altijd, maar het uitmoorden van zoveel mensen zonder een geldige reden noem ik gewoon genocide!

7. Ik heb nagedacht over deze vraag en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Ik vind dat we de atoombommen kunnen rechtvaardigen. Amerika heeft de bommen gegooit om zo snel mogelijk een einde aan de oorlog te maken zonder dat er nog meer mensen dood gingen aan hun kant. Natuurlijk is het iets gruwelijks maar ik denk dat er meer doden waren gevallen als Amerika in oorlog kwam met Japan. Uiteindelijk heeft Amerika ook geholpen om Japan weer op orde te brengen en is Japan nu een goed voorbeeld voor de rest van de wereld. Japan had echt het idee (omdat zij zichzelf heel erg goed vonden) dat iedereen Japanner moest worden. Net als Hitler.

8. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht dat deze thread zo langzamerhand dood was maar blijkbaar zijn er nog wat die-hards die nog steeds hun hersenen laten kraken over dit onderwerp. Daarom zal ik mijn uiteindelijke versie van mijn geschiedenis po opnieuw hier zetten. Lees het of lees het niet. Geef commentaar of geen commentaar. Het maakt mij eigenlijk niets uit want ik ben blij dat het af is(al voor een week overigens, inleverdatum was 6 februari).

De opdracht

9. Mag ik vragen wat voor een opleiding je doet? Ik moet ook zo'n onderzoek doen en dat werkstuk komt goed van pas.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2004
  10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een 'PO' met zo'n inhoud en in deze vorm doet het meeste denken aan Havo/Vwo.

11. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
  12. Met één ding uit je PO ben ik het niet eens als we de Potsdam verklaring erbij halen. Dan zie je nl staan dat Amerika wel degelijk waarschuwt dat zij 4 speciale bommen hebben die dmv een vliegtuig worden gedropt op Hiroshima, Nagasaki, Kokura (ofzo) en Nilgata (ofzoiets).
    In de PO suggereer je dat Japan slecht was geinformeerd over de kracht van de bommen.

Het is misschien wat miereneukerig maar toch een belangrijk feit.
    Conclusie: Japan was wel degelijk op de hoogte van de kracht die de bommen zouden veroorzaken maar Japan dacht (denk ik) dat (zoals je citeert van één of andere journalist) Amerika de bom als manipulatie middel gebruikte en eigenlijk dacht dat Amerika blufte <--(is dat goed nederlands?)

Maar mooie PO. Heb er zelf nog één liggen over de Miljoenennota 2003. Had hier een 9,7 voor. Wat had jij voor je PO?

bron: http://history.acusd.edu/cdr2/WW2Pics/03847.jpg

groeten Tomas Ross:cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2004
  13. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet wat ik voor mn po had, dat duurt namelijk nog wel tot na de vakantie. de goeie mevr. meyering moet namelijk 50 van die po's nakijken. maar ik heb net besloten: geen kritiek meer. dan weet ik steeds meer wat ik fout heb. en dat wil ik liever niet weten. complimenten mag:)

Deel Deze Pagina