1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Aarde/Nederland gaat verrot!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gryphon, 21 apr 2005.

  1. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    So what. Het probleem lost zich wel op. Wij verbranden bij duizenden en de aarde wordt een Mars achtige planeet? What's the problem? Ik maak het niet meer mee.

    Nederland te racistisch? Ach, hoe zo? Japan is ook racistisch, ik lig er niet wakker van, Denemarken heeft ook een streng immigratiebeleid, ga er even van huilen ofzo. Mensen staan nooit echt open voor andere culturen. Life with it. BTW, Marrokanen hebben het voor een deel ook voor zichzelf verkut.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn al hele plannen om een soort gigantische woontorens/steden te maken (discovery, engeneering the impossible, sky city)
    imo zou dit mooi ruimte besparen, en kan de natuur teruggegeven worden:)

    ook zijn er ideeën over broeikasgassen opzettelijk loslaten op een andere planeet, en een atmosfeer creeëren. Zodoende kunnen poolkappen op verre planeten smelten dmv. het broeikaseffect, en kan er een biosfeer komen waardoor een andere planeet leefbaar wordt, een soort 2e kans waar wij geen fouten herhalen uit t verleden
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja, wat moeten we dan.. die uitspraak hoor je vaak.
    Maar stel we laten autos voortaan staan.. wat dan. Bedoel mogen we dan nergens fun hebben. Waar dient leven dan voor.. Op het stokje gaan bijten?
     
  4. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Waar hebben jullie het over, de bevolking word minder in Nederland :{
     
  5. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Over de hele wereld, de wereldbevolking groeit hard en daardoor kunnen de bepaalde voorraden opraken.
     
  6. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké ik heb er genoeg bij stilgestaan.


    ik ga verder met verneuken e.d

    _0/ Toedels
     
  7. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja het is inderdaad jammer dat het milieu kapotgaat en dat WIJ eigenlijk de oorzaak zijn.
    Maargoed je kan er eigenlijk niks aan veranderen want ook al zou er een verbod komen tegen vervuiling( 8) ) dan zijn er altijd weer mensen die het toch doen.(zie stelen vernielen etc)

    Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dit gaat aflopen maar ook wel weer niet.....
     
  8. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zitten er allemaal een beetje naast (qua uitspraak iig). De aarde gaat nml niet kapot, alleen wat erop leeft gaat kapot, de aarde blijft nog wel ene paar miljard jaar bestaan, met of zonder fossiele brandstoffen en milieuvervuilende mensen.

    Ik denk dat de mensheid over enkele honderden jaren zichzelf heeft vernietigd (door middel van milieuvervuiling, en gewoon zichzelf).
    En dan gebeurd er een paar miljard jaar niets, en dan komt er weer een soort nieuwe mens :+
     
  9. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Mededelingen als "ik maak het toch niet mee, dus wat zal het mij boeien", daar komen we lekker verder mee.

    Helaas denkt 90% van de mensheid hier zo over, lekker hypocriet zolang het niet in mijn achtertuin plaatsvind boeit het niet. :mad:

    Als je het realistisch bekijkt is de grootste fout van God(of het alles of Gaia) de mens geweest.
    Gelukkig doet de mensheid erg hard zijn best om zijn eigen ondergang te bewerkstelligen.

    Verdere zorgen voor deze aardkloot:

    -Draaien van de polen
    -Gigantische methaanvelden in de oceaanbodem die door aardbevingen spontaan vrij komen.
    -Meteoriet, we zien maar een aantal procenten van wat er zoal voorbij komt vliegen
    -verandering van zee/oceaanstromingen waardoor klimaten op korte termijn kunnen veranderen.
    -de ontwikkelingen in voormalige 3e wereld landen, als vb China heeft voor 2005 meer staal nodig dan er eigenlijk aanwezig is voor produktie op de wereld.
    -enz.

    De mens heeft in zijn hele bestaan alleen maar vernietigd. Het zogenaamde "teruggeven aan de natuur" is in geen vergelijking tot het geen wat we kapot hebben gemaakt.

    Ik hoop dan ook dat de mensheid nooit het universum zal bereiken, alles wat wij tegenkomen moet zijn zoals wij het willen hebben, staat ons iets niet aan dan vernietigen we of passen het naar onze tevredenheid aan.Ten koste van alles en iedereen.

    Jammer je doet er geen ene ruk aan.
    Geef jij je welvaart op voor het behoud van onze wereld zodat je kleinkinderen er ook nog een beetje van kunnen genieten.

    Ik kan helaas niet zeggen dat ik dat doe, maar de wil is er.
    Pas als alle regeringen/bedrijven bereid zijn mee te gaan kunnen we misschien nog iets bereiken. Maar dat is een droom.
     
  10. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb je wel gelijk in. qua die uitspraak dan he :+
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Dalaipsylo: Boeie, ik maak het toch niet meer mee! :+ En kinderen moet ik ook niet, dus die zorg is ook weg.

    Zometeen denk ik ff met de auto naar de overburen. Kijken of ik dit proces een beetje kan versnellen... O-)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  12. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Discuteren? Je bedoelt discussiëren? Kijk, fouten maken is menselijk, maar dat heeft verder weinig met deze discussie te maken vind ik.

    Misschien gaat de mensheid er wel aan over enkele decennia/eeuwen... tsja das geen ramp, de aarde overleeft het wel. Ik denk echter niet dat het zo ver zal komen, de natuur/de mens (die stiekem deel van de natuur uitmaakt) heeft een verbluffend zelf-herstellend vermogen. :)
     
  13. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @Goiz boeie, je maakt deel uit van de grote meerderheid, verras me!

    En gelukkig wil je ook geen kinderen, dat vind ik erg aangenaam. Het stoort me dat er tegenwoordig zoveel mensen zijn die een kind nemen voor de "fun", allemaal lekker naar de "opvang" zodat pa en ma in ieder geval nog hun kindje in bed toe kunnen stoppen.

    Maar gelukkig ben jij niet zo iemand :{

    @eckie: dat zelf herstellend vermogen is dat wetenschappelijk te onderbouwen, nee geintje. :+
    Het is alleen jammer dat een groot deel van de mensheid gigantisch in zijn broek schijt voor de natuur(EDIT:dit geld voornamelijk voor de Westerse rijke wereld).

    Hat is onze oorsprong, basis. Maar kijk om je heen, natuur is voor geitenwollensokken tiepjes. Laat het alsjeblieft niet in mijn achtertuin komen want dan.......

    Ach ja

    vers: check pagina 127 van teletekst, boeie!
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  14. JFrostey

    JFrostey the Frozen one

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    De wereld populatie is in 2050 9,3 miljard zo'n 80% wordt dan in Afrika geboren.
    De ijs kappen zijn dan rond de -4 en zal het water niveau is dan 12 cm gestegen.
    Door hevige regenval in midden europa zijn velen verdronken in Nederland dreigen de dijken door te breken terwijl erop het Parlement hevig wordt gedemonstreerd tegen rascisme. Mensen staan vast in de lange files, velen omdat hun brandstof op is.
    Onwetend van de hele wereld komt er een astroiden op de Aarde af.
    Waar sta je bij stil?
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie het maar zo: Als de gehele mensheid uitgeroeit is, kan die de aarde niet langer vernielen.
    Mensen zijn inderdaad net een parasiet.
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Brandstof op:confused: je kan op mais(/plantaardige rommel) rijden gek!
     
  17. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Mhm, inderdaad, nu maar hopen dat ik dit ook niet zo op mijn dictee van deze namiddag heb geschreven :cool:

    Hoedanook, mensen boos aankijken omdat ze racisme fout schrijven maakt schuld, en dus bij deze zal ik trachten even bij te dragen aan de discussie.

    Hoewel ik zelf vanuit België kom, zou ik wel vreselijk blind moeten zijn niets van het 'drijgende' racisme te merken. Het is trouwens niet enkel in Nederland dat de zaak zo onderhand aan het uitlopen is.
    Persoonlijk vind ik elke manier van vooroordelen vreselijk fout, maar kan ook wel begrijpen waarom dit door sommigen wel eens gedaan wordt.
    Maar om een lang verhaal kort te houden: het probleem met de mensen van vandaag de dag is volgens mij dat mensen te rap vergeten. De 60e verjaardag van het einde van wereldoorlog 2 werd nog maar een tijdje gevierd, en vandaag de dag wordt er weer volop op de meest rechtse partijen gestemd en is een neger uitschelden weer enorm hip.


    @ The Matrix:

    Inderdaad, er zijn dwarsliggers zat, maar er wordt ook wel degelijk wat aan gedaan hoor. En volgens mij bekijk je het probleem van een ietwat verkeerde invalshoek. Het grootste deelprobleem van het immense vervuilingsprobleem is dat de mens simpelweg geen andere energiewinners heeft als diegene die niet bepaald nature's best friend zijn. Momenteel wordt er door zowat alle wetenschappers op heel de wereld gezocht naar alternatieve middelen (dat moet trouwens wel, binnen dit en een 40-tal jaar zijn alle fosiele brandstoffen op), en eens die er zijn is het slechts een kwestie van tijd dat ze toegepast worden in de grootste vuilstokers.
    Na de droom van de Renaissance-wetenschapper om een eeuwige beweging te creëren, wordt er vandaag de dag enorm druk gezocht naar een natuurvriendelijke en voordelige energievoorzieningsbron. Atoomsplitsing bij kamertemperatuur om maar iets te noemen bijvoorbeeld...
     
  18. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Ghehe, 'drijgende'.. :p Het is "dreigende"

    Maar daar gaat het nu even niet om. Het racisme van dit tijdperk groeit inderdaad gruwelijk snel. Maar daar is nou eenmaal niets aan te doen. Het lijkt alsof de "allochtonen" zich steeds meer gaan scheiden van de Nederlanders. We leven in een maatschappij, maar zo gaat deze naar de filistijnen als mensen niet eens leren dat ze allemaal gewone mensen zijn en elkaar met respect moet behandelen.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, daar zit natuurlijk wat in. Maar het moet ze natuurlijk wel lukken. Atoomsplijten is wel milieuvriendelijk, maar heeft weer andere neveneffecten. En de meeste mensen kiezen dan liever voor hun eigen veiligheid dan die van de planeet.
    Bovendien, mocht er een goed alternatief gevonden worden, dat stopt niet de opwarming van de Aarde. Daar kunnen wij niks tegen doen, wij zijn gewoon met te veel mensen om dat nog binnen bepaalde mate te kunnen houden.


    Ik zou het van de ene kant vind ik dat een prachtig wonder van de wetenschap als dat zou kunnen. Maar van de andere kant, dan beïnvloeden wij de natuur weer (en dit keer dan wel héél erg). Bovendien lijkt het mij erg onpraktisch om een groot gedeelte van de mensheid (en ander leven) te verhuizen naar bijvoorbeeld Mars.
    Het zou wel erg raar aanvoelen om onze thuisplaneet achter te laten.:eek:
     
  20. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    "Met kennis sta je sterk..."
    Vorige hoofdstuk over CFK's & en het broeikas effect gehad en nog iets anders...

    & trouwens: NL krijgt meer natuurgebied erbij!!!(Bijv. Blauwe kamer anyone???)
     

Deel Deze Pagina