1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Aarde/Nederland gaat verrot!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gryphon, 21 apr 2005.

  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat een beperkte visies weer. De problemen in Afrika waar mensen nog sterven van de hongersdood zijn wel eventjes van een andere orde-de-magnitude dan de pietluttige problemen die wij dagelijks meemaken.

    Verder moeten mensen en keer stoppen met denken over Nederland, en starten met denken over de gehele mensenheid en aarde. Wat maakt het nou uit dat er in Nederland 'buitenlanders' wonen? We zijn allemaal mensen op de aarde, er bestaan geeneens mensen die je niet kunt bereiken in een klein aantal uren.

    Hoe beperkt is je visie als je alleen maar nadenkt over 'buitenlanders', de kleur van iemand's huid of geloofsovertuiging, terwijl er echte problemen zijn die de aarde langzaam verzwakken. Je bent geen Nederlander, je bent een aardbewoner, een creatuur des heelal, net als elk ander mens en wezen. Houd je niet van mensen van Turkse afkomst (om welke obscure reden dan ook), dan heb je je blijkbaar nooit beseft dat jij net zo goed van Turske afkomst had kunnen zijn, jij hebt net zo min gekozen voor je nationaliteit, huidskleur en cultuur en dan zijn er mensen die anderen dat kwalijk nemen? Dat ze geboren zijn in een ander land met andere mensen om hun heen?

    Dat zijn mensen die de verantwoordelijkheid voor anderen niet aankunnen, die het makkelijk vinden zichzelf in plaats van te vergelijken en vereenzelvigen, af te stoten en egocentrisch denken dat alles om hun draait en alleen hun mening telt.

    Maar goed, voordat ik hier paar pagina's vol lap, denk er eens over na! :) Breng het in de praktijk. Jij bent de enige persoon die in jouw leven een verschil uit kan maken. Je moet het niet verwachten van anderen, je moet het uitstralen, je moet anderen laten zien hoe het goed kan, dan inspireer je mensen om het zelfde te doen. Misschien scheppen we dan geen perfecte wereld in de jaren die ons toebedeeld zijn, maar misschien wel in een verre toekomst. Dat is toch een mooi doel om naar te streven? Heeft het leven toch nog nut in zijn (mogelijke, discutabele, logische doch paradoxale) nutteloosheid.
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Als we doorgaan met zoveel aardolie en aardgas te gebruiken, dan is er volgens een onderzoek over 50 jaar niks meer van over en tja wat moet je dan, steenkool gebruiken wat een veel hogere CO2 uitstoot heeft, tja dan wordt het pas moeilijk.

    Zo:

    De bazin is aan het woord _O_
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    hehe. Nee, aan kinderen 'nemen' heb ik al flink wat aandacht besteed, en nog steeds ben ik er zeker van dat ik ze niet moet. Dus qua overbevolking zet ik een stap in de goede richting.. ;)

    Verder had ik ook een leuk verhaaltje in m'n hoofd, maar ik lees net de post van Kobold, en deze keer ben ik het volledig met hem eens. En dan doel ik voornamelijk op het 'racisme' gedeelte.

    Ook heb ik ergens voorbij zien komen dat wij mensen eigenlijk parasieten zijn. Ook mee eens.

    Ik vind het jammer dat de mensheid de natuur loopt te slopen, maar ik ben ook weer niet van plan er iets aan te gaan doen... Hypocriet maybe... :)

    Ik denk trouwens dat wij eerder ten onder gaan aan een oorlog ofzo, dan aan de verkrachting van moedertje natuur.
     
  4. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm Moeder Natuur herstelt zichzelf... Bomen en planten Groeien harder door Co2 uitstoot van mensen.. auto op waterstof bestaan al lang en worden aleen achter gehouden doordat de sjeiks in saudi arabie en de grote oliebedrijfjes geen geld meer verdienen... yskappen smelten .. terwijl er tog echt binnenkort een nieuwe ystijd moet aan komen...

    Wat Moet je geloven ?

    de wereldbevolking groeit te hard? terwijl er miljoenen mesne aan aids sterven waar nog altijd geen medicijn tegen is.. miljoenen sterven er aan hongersnood in afrika maar onze boeren in nederland en andere 'rijke'landen goeien hun voedseloverschot gewoon weg... overstroming erguns in azie ? mensen storten dankbaar hun geld naar hulporganisaties.. maar d organisaties staan te vechten en elkaar te concurreren om een project in azie maar verodmmen het om het geld aan andere noodproblemen uit te geven...
    Wat is er dan mis in de wereld ?
    Er zal nooit meer een aarde komen met grote oerbossen en allerlei vrolijke beesjes..
    alles wordt volgebouwt of het land wordt gebruikt door boeren om voedsel te verbouwen... er zijn al meer ratten op de wereld dan mensen en ziektes versprijdn zich nu zo snel doordat iedereen overal kan komen...

    Klinkt Mischien Hard: maar de mensheid verziekt zich onbewust zelf ook.. doordat allerlei 'zwakkere'mensen gered worden door onze medicische technologie..die zich kunnen voorplanten, en dus ook de zwakke genen door kunnen geven aan hun kinderen etc... daardoor is ook de regel alleen de 'sterksten'planten zich voort ook nietecht mmer van toepassing..
    Ach.. Niemand kan de toekomst voorspellen.. we kunnen niet eens een btje betrouwbaar het weer voorspellen voor 1 week :|

    Weltruste...
     
  5. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, prachtig en wat niet al, maar ook wat naief en simplistisch. We zijn allemaal aardbewoners, zeg je, en je kunt iedereen bereiken in een uur. Toch zijn er enorme verschillen in welvaart, cultuur en geloof. (zoals je zegt: de arme afrikaan) Zegt u het maar chef-kok wat hebben we voor de komende eeuw!

    Wij hebben:

    - een vergaande globalisering en dus meer, intensiever maar ook ingrijpender contact tussen culturen.

    - verschillende culturen die allemaal een voortkomen uit een eigen historie, maar amerika & co heeft daar lak aan: allemaal een christelijke/verlichtings democratie. Alsof men een cultuur kan aanmeten.

    - Een bevolkingsgroei tot tenminste 8 miljard mensen, daarna zou het kunnen gaan afnemen, maar niets is zeker.

    - Fossiele brandstoffen die opraken, een wedloop zal op den duur onvermijdelijk zijn, ook omdat het westen zijn hedonistische levensstijl niet zal willen opgeven en omdat meer en meer landen in de greep komen van het consumptiemonster


    Het zou inderdaad prachtig zijn als culturen ineen zouden vloeien en iedereen plotsklaps zich het lot van de wereld zou aantrekken (en dan niet alleen in woord maar ook in daad!) Helaas geloof ik niet zo in de goedheid van de mens.

    Als we naar de geschiedenis kijken zien we een constante herhaling. De geschiedenis is cyclisch en ook onze beschaving zal eens vallen, tegen een achtergrond van technologisch hoogstaand wapentuig. Ik zie het somber in.

    Je kunt wel heel mooi zeggen: 'breng het in de praktijk' maar in Nederland gaan we al met z'n allen op de bres staan als er een kleine recessie plaats vindt. Dan hoor je plotseling niemand over de arme mensen in afrika. We hebben altijd de mond vol van idealen maar zodra we echt wat moeten inleveren, zodra we iets minder kunnen consumeren zijn er geen idealen meer, alleen nog maar de angst om ons mooie leventje kwijt te raken.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  6. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is precies wat er mis is met dit land, slimmerd denk es ff aan andere mensen voordat je je gierigheid het werk laat doen _0/

    racisme is probleem nr.1 in dit land
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Er is overigens nog steeds geen echt bewijs dat wij de oorzaak zijn van het broeikaseffect.
     
  8. Xlord

    Xlord Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    de mensheid heeft al een keer eerder een super milieuramp overleefd (heel veel jaartjes terug was er een enorme vulkaanuitbarsting groter dan de grootste van deze tijd) de mensheid was ingekrompen tot 2000 ofzo iets. alleen de sterkste hebben dat dus overleefd.
    misschien word het tijd dat er zoiets weer gaat gebeuren, zo niet vind ik het ook niet erg als de hele mensheid er aan gaat.
    ik bedoel wie wilt er nou tot een ras behoren dat zich zelf en alle het andere leven hier op aarde vernietigd.

    het is maar goed dat dolfijnen en apen (die ook behoorlijk slim zijn) niet zo vaag denken als ons anders zou het nog ergere aflopen (soorten vs soorten :p)
     
  9. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Bla bla bla blaaaa bla bla bla blaaa blla bla bla bla...

    wat is dit voor topic... je moet gewoon afwachten op wat er gaat gebeuren.. wat komt dat komt... je kan je er wel druk overmaken maar je kan er toch niks aan veranderen...
     
  10. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    en de Great White dan Xlord, die heeft wel oorlog met ons. :+.

    Wat er eerder gezegd was over de bevolkingsgroei (op pagina 1 denk ik) .
    De bevolking is sinds 1950 verdubbeld. dus wel degelijk en werkelijk een grote groei van de mensheid op aarde.
    Vol = Vol
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Niet alleen hoor. Pure waterstof verkijgt men door de elektrolyse van water. Maar voor elektrolyse is stroom nodig, en wij krijgen de meeste stroom door vebranding. Dan kunnen alle auto's wel milieuvriendelijk zijn, maar om waterstof te krijgen vervuil je het milieu toch weer.

    Het klinkt inderdaad hard. Maar je hebt eigenlijk gelijk. Evolutie vindt plaats doordat de sterksten overleven. Maar door onze medische technologie overleeft iedereen. Dan kunnen we het aantal geboortes wel tegenhouden, maar als iedereen straks een stuk ouder wordt, hebben we alsnog een bevolkingsgroei.
     
  12. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Waterstof kan wel rendabel worden verkregen uit kernfusie, dat weinig radioactief afval oplevert (itt kernsplitsing, dat hóóg radioactief afval als gevolg heeft...) Dat is de nabije toekomst.
    De mensheid zal overleven, dat is een vervelende eigenschap van onze soort...onze ondergang is al vele keren voorspeld en we bloeien nu als nooit tevoren. De aarde heeft zich al vele malen veerkrachtiger laten zien dan verwacht...
    Toch geeft ons dat niet het recht de problemen te bagataliseren. De soort overleefd, maar zullen wíj overleven? Ik voorzie duistere tijden: Doemscenario:
    -Olieoorlog
    -Oorlog om geloof, massale opstand moslimlanden, nucleaire aanslagen en vernietigende aanval van Amerika, dat dan sterk op nazi-Duitsland begint te lijken.
    -klimaatveranderingen zorgen voor hongersnood en overstromingen
    -een nieuw virus doodt alle arme mensen die de techniek niet hebben om te overleven

    Maar ik hoop dat het anders gaat, en dat kan ook!
    -de moslimbevolking werpt hun dictaturen omver en wordt -relatief- democratisch.
    -stabielere midden oosten landen geven ons net genoeg olie om het -met behulp van kernsplitsing- uit te zingen totdat kernfusie het energieprobleem oplost.
    -het broeikaseffect blijkt mee te vallen en wordt verholpen door nieuwe vindingen
    -we gaan niet dood door meteorieten
    -de wetenschap blijft een nieuw virus net een paar stappen voor.
    -Elite wordt leider van de Wereld Senaat en zorgt voor verovering van ruimte
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, waarom noem je een "lepel" --> lepel..
    Er zijn nou eenmaal dingen, dat kun je niet veranderen..

    Nee, dat zijn regels. Nederland heeft teveel regels.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  14. xenon

    xenon Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt mij wel een vette dood zo'n meteoriet(zie je zo'n ding op je af komen en dan beeeeeeem weg aarde)maar dan wel als ik een jaar of 90 ben :) .......
     
  15. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ben jij voor figuur, had naar geert wilders geluisterd dinsdagavond bij het elfde uur van andries knevel, (hij lulde andries knevel helemaal onder de tafel trouwens _O_ _O_ ) . Dan had je miss ook doorgehad dat ie gelijk heeft en dat we er weer voor moeten zorgen dat we weer trots op ONS nederland kunnen zijn. En dat het uitzetten van Radicale moslims geen slechte zaak is maar juist een hele goede. Die gasten zoals samir A en Mohammed B die moeten gewoon tegen de muur. Samir A is nu vrij hij is net een wandelende tijdbom het is gewoon w8ten todat ie een aanslag pleegt...
     
  16. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker
     
  17. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Afwachten en nix doen, hmmm tjah dan gebeurt er niet veel hea, en dat nix doen hmm, w8 als jij aardig zou doen tegen alle mensen om je heen dan verander je al wat (in positieve zin) en zo zend je dat uit naar je vrienden en iedereen om je heen, en positiev doen en zijn zal er ook voor zorgen dat die andere mensen ook zo zullen reageren (ik heb het niet meteen over iedereen en meteen, maar langzaam gebeurt het wel)

    En weet je wat het probleem is, we zeiken te veel en praten alleen want wie doet er nu nou wat aan door het lezen van deze thread (bar weinig dat kan ik je vertellen), ik bedoel wij zijn met z'n alle de schapers en instand houders van alle shit die er nu gebeurt, en aan de gang is (oke geen vulkaan uitbarstingen enzo) en jij ook (niet alleen tegen caliro maar ook tegen iedereen die dit leest [ja ik ook]) Wil je wat doen, verander je instelling en handel uit liefde. Want zo zorg je voor andere, en uit liefde handelen is Goed das alleen maar positief. als voor iemand wat goeds doet, dan zal diegene vaak ook wat voor jou doen zoniet dan doe je het voor jezelf.

    Denk er maar eens over na, we verneuken de wereld, we weten het, en wat doen we... Bar weinig. Maar het kan ook zo: we verneuken de wereld, we weten het, en we veranderen onzelf en beetje bij beetje help je "de wereld"

    Maar ff een vraagje Wie gooit hier zijn afval als hy/zij op straat is zijn/haar afval in de prullenbak? Dit is al een klein dingetje wat JIJ kunt veranderen en waarmee je "de wereld" helpt.

    Denk er maar eens goed over na.

    Sebas
     
  18. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben jij voor figuur.
    Jij vind Geert Wilders zeker zoo goed, helaas zijn er in NL meer personen zoals jij. Als er ook maar 1 politicus is die een beetje lef heeft zijn ze het opeens allemaal met hem eens.
    En over radicale moslims, je praat er wel zo over, maar waarom denk je dat die moslims radicaal zijn? Het is niet dat die mensen zomaar op een dag wakker worden en besluiten zichzelf ´´radicaal´´ te noemen, Ik vind dat je de reden moet aanpakken waardoor ze zulke ideen krijgen. En nu moet je niet zeggen dat ze dat allemaal van de koraan hebben want dat is bullshit.

    Dus tegen de muur met die lui vind je?, oog om oog, als je mij doodschiet laat ik jou doodschieten, wat schiet je daar nu mee op man.
     
  19. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar hebben ze het volgens jou dan van ?
    het komt volgens mij vooral door agressief interperteren van de koran

    Je schiet er niet echt concreet mee op nee maar als bijvoorbeeld iemand je moeder iets aandoet, dan wil je toch harde wraak en niet dat de dader er met een milde straf vanaf komt
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    _O_ _O_ volkomen mee eens , deze beschaving loopt op zijn eind trouwens, de situatie van nu doet mij aan de geschiedenis denken.
    Namelijk het oude romeinse rijk , terwijl de senatoren aan het debatteren waren werd het romeinse rijk aan zijn grenzen bedreigd.
    En wat deden de senatoren , zij debatteerden verder , resultaat val van het romeinse rijk.
    En zo zal het ook met de moderne mensheid gaan , altijd maar debatteren over wat er moet gebeuren maar niet ingrijpen .
    Wees gerust , in wezen maakt het de aarde niets uit,of er nu nog leven is of niet, de aarde zal altijd de aarde blijven alhoewel er dan misschien niemand meer op rondloopt die weet dat ze de aarde heet .
     

Deel Deze Pagina