1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Aarde/Nederland gaat verrot!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gryphon, 21 apr 2005.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja dit probleem is nog niet genoemd in dit topic! Overbevolking lijdt tot snelle ziekteverspreiding. In Azië wonen veel mensen dicht bij elkaar en daar verspreiden zich ook snel nieuwe ziektes zoals SARS. Die dan weer via vliegverkeer de rest van de wereld bereiken.

    Als we nou eens een soort antibiotica voor virussen konden ontwikkelen, dat zou geweldig zijn (en ook weer niet, als je denkt aan overbevolking, weer een stap naar overwinning van de natuur ;) )

    Tsja, daar gaat onze soort...
     
  2. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, twee weken geleden, na de vrijlating van Samir A. hebben we op het werk veel gediscusieerd over dit onderwerp, heb ik er zelf veel over nagedacht en heb eigelijk voor mezelf gewoon een scenario gemaakt voor een film (film komt er (denk ik) niet :p) over de 'afbraak van Nederland'.

    Allereerst is er het opkomende racisme van de laatste jaren, dat steeds erger word en elk weekend wel weer ergens een slachtoffer opleverd. Daarnaast stijgt het zinloos geweld ook, zowel het spontaan geweld als het voetbal-geweld. Toevallig is het qua zinloze doden aardig stil in Nederland de laatste tijd, maar het geweld komt maar al te veel voor. Het bedrijgen/vermoorden van een Nederlander (bekend of niet bekend) met een (soms wat radicalere) mening lijkt ook steeds normaler te worden.

    Daarnaast komt het geweld ook steeds vaker voor tijdens het als stukje amusement bedoelde sport, voetbal, voor. Spreekkoren worden minder zeldzaam, maar neem vooral het toenemend aantal rellen, zoals laatst ook met Feyenoord. Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon altijd gezellig met de supporters van de tegenstander (soms zelfs rivaal) een biertje drinkt en praat over de wedstrijd, hoe de uitslag ook was. Het gebeurt natuurlijk nog wel, maar ik als Twente supporter, zonder vijandige bedoelingen, kan na een wedstrijd niet met een FC Groningen-fan of een Superboer (De Graafschap) samenzijn, vooral als deze fanatiek is. Dit is dus de enorme verpesting van de grootste sport in het land. Voetbal in Nederland is echt geen 'schone sport' te noemen. In landen als Engeland en Turkije is dit nog erger, maar ik spreek nu over Nederland.

    Wat een erger probleem is en waar ik me soms serieus zorgen over maak is het opkomende terrorisme, vooral in Nederland, omtrent het Hofstadnetwerk. Samir A. had wapens, niet zulke sterke, dat is verboden, maar daar maak ik me niet al teveel zorgen over, maar tekeningen van gebouwen als de tweede kamer, hoofdkwartier AIVD en kerncentrale in Borselle, die verontrusten mij. Dat hij dan word vrijgesproken, daar word ik nog banger van en als hij daarna zomaar een fotograaf neer kan meppen, zonder dat hij direct word opgepakt, dat verontrust mij helemaal. Ik zou er echt niet gek van opkijken als binnen een maand een van deze gebouwen opgeblazen word. Vooral die kerncentrale, wat, hoe de status ook is, schade brengt aan het milieu. Zo word Nederland geteisterd door aanslagen op den duur en kun je nergens veilig meer heen. Het gaat die extremisten puur alleen om het vernietigen van de westerse wereld en daar maak ik ook deel vanuit. Indirect hebben extremisten mij ook het liefst dood.

    Over het milieu maak ik me eigelijk weer minder zorgen. Het gaat overal wel steeds slechter, maar voordat Nederland/Aarde echt onbewoonbaar word, door uitputting en vervuiling, denk ik dat ik zogenaamd 'six feet under' ben. Natuurlijk voor volgende generaties niet leuk, maar ik denk dat er steeds milieuvriendelijker alternatieven komen of dat de mens ten tijde van de 'apocalypse' al op bijvoorbeeld de maan kunnen leven of wachten totdat de aarde weer opnieuw bewoonbaar is. Klinkt nu futuristisch, dan niet meer, denk ik.

    Maar de kans dat al het economisch en politieke gebeuren in Nederland onderuit donderd, dat ik zelf omkom bij een aanslag (op schiphol bijvoorbeeld) of vermoord word, omdat ik rechtvaardig mijn mening uit, is nu groot, terwijl het in mijn geboortejaar (1987) vrijwel ondenkbaar was, vooral toen de koude oorlog ten einde liep.
     
  3. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ze hebben het niet van de koran, er staat echt niet in dat moorden goed is. Die lui weten niet beter. Hun leven is voor een grotendeel al fucked up dus ik denk dat ze gewoon overal schijt aan hebben.

    Tjah, dat 2e is wel zo maar eigenlijk zou je toch alle moorders/dieven en misdadigers ergens op een soort eiland laten werken ofzoiets. Zo verdien geld met hun, en heeft de rest er ook geen last meer van.
     
  4. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze hebben het in principe wel van de koran. Ik heb dat boek voor een groot deel gelezen (interesse, geen geloof ofzo) en er staan zat dingen in, die je anders kan opvatten en zo extremistisch word. In de Koran staat ook heel wat over vrouwen, volgens mij dat de man zijn vrouw ten alle tijden moet beschermen. Daar word door huidige moslims vaak wat van gemaakt dat de vrouw ondergeschikt is. Ook staan er zat negatieve dingen in ten opzichte van de westerse wereld.

    Er staat niet direct in: Pleeg aanslagen tegen de westerse wereld, maar als extremist kun je sommige dingen wel verkeerd opvatten. Dat is het hele probleem.
     
  5. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Toenemend? _0/

    En het waren de Ajacieden, maargoed.
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het gedeeltelijk wel goed komt met de aarde

    Meegenomen de volgende punten

    - fossiele brandstoffen raken op, daardoor neemt milieu vervuiling af, en moeten mensen wel milieuvriendelijke brandstoffen gaan gebruiken (waar nu al in ontwikkeld word). Hierdoor zal de voorspelde ellende een stuk minder snel plaats vinden

    - er zullen door verschillende oorzaken grote getallen mensen sterven, dit zorgt ervoor dat de aarde weer een beetje leefbaar word.
     
  7. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat het de ajacieden zijn, zal mij een worst zijn, ik verdiep me er niet helemaal in, maar heb hier wel wat over meegekregen, maar het voetbal-vandalisme en de kwetsende spreekkoren zijn enorm vermeerderd als 10 jaar geleden, maar dan vooral op Nederlands niveau. Voor die tijd waren er ook zeker wel rellen, maar iedereen ziet dat het de laatste jaren veel erger is geworden. Het is al een tijdje bezig, dat wel, kijk maar toen met Carlos Pikornie (of hoe hij moge heten), da's al een tijd terug, maar ik praat dan ook het verschil tussen nu en meer als 10 jaar geleden.
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Slaat echt nergens op. De rellen zijn juist verminderd de laatste 10 jaar, maargoed. :{
     
  9. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, slaat echt nergens op, kun jij ergens betrouwbare informatie vinden van meer gewelddadige rellen en ergere daden van voor 1990 in het Nederlands Betaald voetbal? En dan doel ik niet op incidenten, maar gewoon over het algemeen.
     
  10. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het ook allemaal wel meevalt:

    -broeikas effect: het word warmer op aarde, hierdoor worden planten en bomen veel groter dan vroeger (kijk maar naar de bloemkolen) Grotere bomen en planten nemen meer CO2 op. Dus dit probleem lost zichzelf op.

    -eens in de 10000den jaren is er een ijstijd. Deze word ook weer verwacht over een aantal duizenden jaren. Dus zal de aarde ook wel weer afkoelen
     
  11. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Heey, dat zijn typische zaken die mijn aardrijkskunde leraar vorig jaar ook zei. Toevallig...laten we dezelfde aardrijkskundeleraar hebben gehad 8)

    Maar goed, er komt veel meer rotzooi in de lucht, die er voorheen nooit was geweest, die in uitlaatgassen bijvoorbeeld zit. Daarnaast komt erbij dat de aarde uitgeput kan raken, de meeste brandstoffen zijn te vervangen, maar het onvervangbare raakt ook ooit op...

    Men verwacht met de 100 jaar een mini-ijstijd in Nederland, doordat de aarde zo opwarmt, de zuidpool smelt, daardoor veranderen zeestroming en een bepaalde warme zeestroming zou plaats maken voor een koude, waardoor de temparatuur enige graden dalen.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Zat man, die rellen bij ADO - Ajax in 1988 (Of 87 of 89, weet niet :+ ) bijvoorbeeld. Volgens mij zijn er geen ergere rellen geweest. Sinds 1995 zijn er amper rellen geweest. Als er 10 rellen zijn die het nieuws gehaald hebben is het veel. _0/
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2005
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Weegt echt nooit op tegen de koolstofdioxide die de mens de lucht in spuit. Op korte termijn (~100 jaar) niet in ieders geval.
     
  14. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, geloof ik best, maar de spreekkoren en de dreigende stemming en het anti-scheids gedoe is steeds minder zeldzaam dan eerst. Van tijd tot tijd vinden er altijd wel grote relle plaats, maar er zijn steeds meer asocialere groeperingen, die spreekkoren verzinnen, meer het veld opgooien, etc. dan eerst.
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat spreekkoren gedoe is gewoon een hype, is echt niks nieuws. Dingen op het veld gooien is ook niks nieuws, kijk maar eens naar het staafincident van Ajax (alweer :+) begin jaren '90. Linkje. (ctrl+f staafincident)
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2005
  16. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    *proest

    Misschien kon je vroeger bij de Ijsselmeervogels of VGOPP een pilsje drinken met fans van de andere partij, maar bij de grote clubs is dat nooit het geval geweest. De rivaliteit tussen Rotterdam en Amsterdam was vroeger nog heftiger dan nu, en door de lakse beveiliging konden hooligans doen en laten wat ze willen. Als je met een groep de binnenstad van de tegenstander introk, om vervolgens iedere kledingzaak te plunderen werd je geen strobreed in de weg gelegd. Nu kun je amper een scheet laten of er staat al een ME'er klaar om je met een wapenstok neer te hengsten. En heb je misschien gehoord over de sloop van het oude Galgenwaard stadion in 81? Dat werd niet gedaan door een aannemer, maar door vrijwel alle losgeslagen supporters van Utrecht, die massaal de tribunes losrukten, op de goals gingen staan, en niks van het stadion heel lieten. Dat moet je nu echt niet proberen.
    De reden dat supporters nu zo massaal overgstapt zijn op verbaal geweld is simpelweg omdat fysiek geweld nagenoeg onmogelijk is. In de Bunnikside alleen al hangen 3 camera's die alles registreren, dus je wordt er zo uitgepikt als je iets doet.

    Face it, voetbalsupporter hebben altijd al rivaliteit gekent, en dat zal altijd wel zo blijven. Ik praat het niet goed ofzo, maar ga niet weemoedig terugkijken op 'die goeie ouwe tijd'. Die heeft namelijk nooit bestaan.
     
  17. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    - Door het broeikaseffect smelt de ijskap en de aarde wordt steeds warmer, als wij hem blijven opwarmen zoals nu verhinderen we een nieuwe ijstijd
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen mensen mensen, laat je niet zo opfokken door de media. Geloof me in de middeleeuwen stonden dingen er een stuke slechter voor en daar zijn we ook doorheen gekomen. Terrorisme dit racisme dat, het is wel erg en we moeten wel opletten maar je moet vooral opletten dat je niet wordt gemanipuleerd door de sentsatie media, anders krijg je een land als amerika (kijk bowling for columbine maar, van michael more) waar er zwaar veel racisme en criminaliteid is.
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: btw.... FUCK SPELLING :p

    Edit, srry voor de dubbelpost, drukte zker op quote :confused:.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  20. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is waar dat de ijskappen smelten. Maar hierdoor ontstaan er nieuwe zeestromen. Deze zorgen ervoor dat er nu al, nieuwe ijslagen op de zuidpool komen.
     

Deel Deze Pagina