De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Arrg ik heb het moeilijk :mad:

    Over een aantal weken heb ik een bepaald geldbedrag beschikbaar voor een nieuwe motorfiets. Nu zit ik te twijvellen tussen een aantal modellen en elke dag wil ik weer een ander...

    Het is een strijd tussen:

    De GSXR 750: (2de hands)

    [​IMG]

    Hier heb ik al op proefgereden, zeer soepelle motor. 150 PK en rijd na 2 bochten ben je al dikke maatjes en het vermogen komt er zo in dat het je nooit laat schrikken. Al jaren best verkochte sportmotorfiets van Nederland.

    Aprilia Dorsoduro: (nieuw)

    [​IMG]

    Deze komt over een aantal week in de winkel. De tijdschriften zijn nu al zeer enthosiast over de Dorsoduro, een echte bochtenvreter waar je je lekker op kunt uitleven. 92pk en je kunt kiezen uit 3 verschillende mappings tijdens het rijden, rain, tour en sport. Verder Brembo remmen, instelbare USD voorvork, wave remschijven en een echt stukje Italiaans design.

    Ducati Hypermotard: (deze zou ik dan toevallig 2dehands moeten tegenkomen, staan niet veel 2de hands tekoop)

    [​IMG]

    De funfiets van het moment, 1100cc en 96pk. Geen onderdeel teveel op deze motor, over elk onderdeel is nagedacht en beschikt over top spul, Brembo remmen, Ohlins voorvork en achterschokdemper, Brembo radiale rem- en koppelingspomp, en Marchesini gesmede velgen!


    Toen ik op de GSXR reed had ik al snel de indruk Wow dit rijd echt geweldig! en keek even op de snelheidsmeter en zag dat ik al 160 reed bij 5000 toeren! De motor reed echt perfect zithouding was ook niet extreem maar lekker relaxed. Maar ik ben bang dat de funfactor met zo'n type motorfiets pas bij hoge snelheden is (bij doortrekken in zn 2 haalde ik 170km/h) en dat ik met deze motorfiets nooit alle pk's kwijt kan op de weg zonder gevaar voor mijn rijbewijs.

    Bij een supermoto heb je al snel beschikking over het maximale koppel (4500 toeren bij de Aprilia en Ducati zelfs nog eerder) en korte versnellingen waardoor deze motorfietsen erg snel wegtrekken en door het brede stuur gaat het sturen zonder moeite en is de motor makkelijk te corrigeren in een bocht. Verder is de funfactor ook bij lage toeren al beschikbaar door de bergen koppel en het gemak waarmee je powerwheelie's kan maken. Doordat je geen windbescherming hebt zul je ook niet snel te hard rijden op de snelweg.

    Echter rijd je met een GSXR zo naar Z-france op en neer wat ik mijzelf niet zie doen met een supermoto ivm windbescherming en kleine tankinhoud. Mijn vrienden hebben of gaan allemaal een supersport motor halen dus ik weet nog niet hoe het samen "touren" zal gaan wanneer ik een supermoto heb.

    Wat denken jullie wat een verstandige keuze is?
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een onwijs gaaf luxe probleem heb jij haha. Zelf zou ik voor de Ducati Hypermotard gaan maar dan zou ik dus is gaan proberen hoe de motard rijd en hoeveel last je van de wind hebt. Het zijn natuurlijk volledig verschillende motoren, supersport vs supermotard.

    Vraag me overigens af of het nu ook zo comfortabel rijden is met een supersport naar zuid frankrijk, je leunt wel heel erg op je polsen de hele dag of niet? Sowieso voor binnendoorwegen (waar het bij mij uiteindelijk om draait) lijkt me de hyper het allergaafste.

    Is een naked geen optie overigens, de nieuwe 696 bijvoorbeeld?
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik voor een supermoto ga dan ga ik niet zeuren dat die geen windbescherming heeft ;) Op die GSXR kan je makkelijk naar Z-frankrijk rijden, wanneer je boven de 120 komt zorgt de rijwind dat je polsen worden ontlast.

    De 696 heb ik in het echt gezien maar is veelste klein vind ik. Ook het vermogen van 60 PK vind ik een gemis. En daarbij komt dat ik een naked niet mooi vind en een supermoto wel, die staan wat hoger op de poten, zadel loopt in 1 lijn door met de tank, en ze zijn lekker smal.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De 696 heeft 80 pk. Klein kan ik me wel iets in vinden. Dan zou ik voor de supermotard gaan, puur voor de fun die je met die dingen hebt.
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk ben ik gek van de GSXR en vind ik supermotards niet zo. Maar het is maar net wat je zoekt, zoals je zelf al aangeeft.

    Zelf zit ik als eerste motor te denken aan een Suzuki gs 500 f. Zit als een naked, maar heeft wel kuipen.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.437
    Leuk Bevonden:
    213
    Zou iemand eens een paar instap (lees: goedkope) supermotards op een rijtje kunnen zetten? Want op de vorige pagina bedoelde ik dat eigenlijk ook maar verwoordde ik het iets newbie-er :+ En hoeveel CC mag je trouwens op je 18e rijden?

    Trouwens, wat kost het motorrijbewijs tegenwoordig in nederland ongeveer? Ik lees van alles maar niet echt actuele en relevante dingen? Kan iemand mij daar wat duidelijkheid in geven. Dan weet ik waar ik naar kan streven.

    En @ jorrit:

    Zeker voor die Hypermotard gaan. Ik had even op marktplaats gekeken en daar staan er wel een paar te koop.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    CC's maken niet uit....KW's wel....daar mag je er maar 25 van hebben....

    maar met 1000 cc is het niet echt lekker rijden op 25 kw....
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die GSXR ziet er erg mooi uit! Die andere vind ik niet zo.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.437
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat houdt dat dan in?
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat je motor waar je op rijdt niet meer dan 25 KW (iets van 33 pk?) vermogen mag hebben tot dat je 21 bent.....

    en de motoren met meer CC's hebben vaak ook veel meer vermogen.....Je kan je voorstellen dat motoren met +100 PK niet heel fijn rijden als ze geknepen worden tot 33 pk....
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik op de vorige pagina ook al gepost maar lijkt me voor jou erg nuttig om eens door te lezen:
    http://onlibri.nl/e-books/techniek/45.aspx

    De kosten van een motorrijbewijs hangt natuurlijk heel erg af van de rijschool en of je in één keer slaagt of meerdere keren nodig hebt. Je hebt 2 examens, avb en avd. Meestal word de avb in 1 keer gehaald en laten we zeggen dat je 1 keer zakt voor je avd, dan ben je bij een gemiddelde rijschool met een gemiddeld aantal lessen rond de 1350 euro kwijt. Dit is aan de hoge kant geschat want waarschijnlijk kan je met minder lessen ook een eind komen. Ik zou dus streven naar een bedrag van +/- 1400 euro. Wat je overhoud kan je altijd in je motor steken ;).

    Ik ga zelf binnenkort beginnen aan mijn motorrijlessen, eerst even mijn toetsweek met succes afronden, 3 dagen daarna heb ik mijn theorie geplanned en daarna stap ik naar de rijschool!
     
  12. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik had een belangrijk vraag
    Ik heb een scooter van iemand gekocht en heb alles netjes over geschreven via de Postbank. Maar hoe zit het met de verzekering? De verzekering staat nog steeds op de vorige eigenaars naam en daar staat op dat die verzekerd is tot september 2008. Dus is mijn scooter nu wel of niet verzekerd?

    tweede probleem ten gevolge van de 1e, ik werd vandaag geflitst. Heeft dat grotere gevolgen als mijn scooter niet verzekerd is?
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Waarschijnlijk heb je mazzel omdat je kan aantonen dat je hem net hebt gekocht en je de verzekering nog moet over laten schrijven. De scooter is namelijk wel verzekerd maar niet op jou naam.

    Zo snel mogelijk met die kerel er uit komen of jij de resterende maanden mag hebben of dat hij wat geld terug krijgt en jij een nieuwe verzekering afsluit
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Die Duc is wel absoluut het mooiste. Denk dat het toch wel zeer doet als je een hypermotard voorbij ziet rijden als je op een aprilia zit. Aan de andere kant, daar betaal je ook wel voor.

    Wat die GSX betreft, tis lastig. Je kunt ook voor een 600 gaan, snel zat.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag bijna 1.5 uur in hans van wijk hier bezig geweest met kleding passen. Na een hele tijd budget rek te hebben gehangen kon ik daar niks vinden. Dus toen kwamen we al snel bij een Rev'it jas die echt super zat en er erg mooi uit zag. Konden er alleen geen goede broek bij vinden. Dus toen heb ik is een Alpinestars broek aangetrokken en dat zat echt super, dus die gaat het zeker worden. Nu nog even kijken welke jas want die van alpinestars was te groot bij de armen. Maar moet even gaan kijken wat de beschikbare financieën worden, vond die Alpinestars kleding in elk geval super.
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Mee eens ik vind alpinestar kleding echt heel erg mooi!
     
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie!

    Ik had de verzekeringmaatschappij gebeld. Hun zeiden dat het tegenwoordig niet meer kan, om een verzekering over te schrijven. Maar ik heb toch voor de zekerheid, een nieuwe verzekering afgesloten. Het is wel 1 dag nadat ik ben geflitst. En ik heb geen groen papiertje, kan alsnog rijden?
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt voor het flitsverhaal niet veel uit dat jij niet de verzekeringhoudende ben. Het gaat erom dat hij verzekerd is en dat de berijder de boete betaald en het nooit meer zal doen. Gezien je het kenteken hebt overgeschreven komt de boete gewoon bij jou op de mat terecht en is er dus niks aan de hand. Als je ipv van geflitst een ongeluk had veroorzaakt had de verzekeringsmaatschappij de verzekering wel ongeldig kunnen verklaren omdat jij de regelmatige bestuurder bent, dan zou je zelf alle kosten van de tegenpartij (en je eigen) moeten betalen. Wat op een permanent letsel of overlijden een last blijft in je hele leven.

    Je hebt nog geen groen papiertje, als het goed is heb je wel een email bevestiging ontvangen met een polisnummer. Zolang je die bevestiging met daarop het polisnummer bij je hebt is dit voorlopig voldoende. Je bent dan verzekerd, je kan het alleen niet aantonen met je papiertje aan de politie. Zij moeten dan zelf in hun database zoeken. Zolang je de scooterpapieren en die bevestiging bij je hebt komt het in orde.
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je duidelijke uitleg :b:

    Ik weet nu wel voldoende
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey vraagje

    Vriend heeft op zijn motor de uitlaat/demper vervangen. Was een demper met buis zodat hij gelijk op je motor past. Echter nu komt er veel uitlaat gas bij het verbindenstuk van de nieuwe buis en orginele oude uitlaat. Je voelt daar gewoon 'lucht' uitblazen.

    Kan dit kwaat? Dat de uitlaatlucht dus niet via de demper gaat? Op de orginele uitlaat zat daar een materiaal om de buis heen om dat tegen te houden. Leek op inelkaar gevlochten staaldraad. Ik neem aan dat dit tegen 'valse lucht' is? Hoe heet dat spul en kan dat als opvulsel worden gebruikt?

    PS. Het klinkt zo wel gaaf :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina