1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Kwa budget ligt het niet aan, maar ik wil gewoon geen spijt ervan krijgen, daar gaat het het meest om. Is wel begrijpelijk lijkt mij zo.

Tevens: Kan een TZR sneller zijn dan een scooter of is dat weer minder ? Zowel kwa wegrijden? Top snelheid denk wel.

En tja iedereen heeft al een aerox, daar ben ik met je mee eens, maar ik vind het ook wel toffe dingen op zich om te zien, maar niet als de hele wijk er al 1 heeft.

2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    je moet niet op snelheid kijken.. kijk ik haal 115. vind ik heel gaaf enzo maar je rijdt toch niet zovaak zohard. en met een tzr weet ik zeker dat jij meer snelheidsgevoel hebt dan op zo'n aerox geval. ik ben niet anti scooters maar ik reed laatst naast een Beta Ark. en wij reden 90. ik had werkelijk het idee dat hij aan het opblasen was(hij lieop 104). zo blazen en dat is totaal niet mooi. een TZR ben ik ook niet weg van qua look. maar het is 100x mooier dan een aerox. want die heeft iedereen.

uit die 2 zou ik kiezen uit de TZR. maar als ik de keus moest maken. spaarde ik door voor een Aprillia RS50 of Derbi SEnda

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Of Derbi GPR... Altijd goede ervaringen gehad met die derbi blokjes. Overigens weet ik niet of je veel rollerbanken heb bij jou in de buurt, maar dat is ook nog een gedachte waard. Als je elke week weer een boette van 130 euro kan verwachten is brommer rijden ineens niet zo leuk meer.

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Er staan hier in mijn omgeving inderdaad veel rollerbanken, etc. Maar daar laat ik me niet vanaf schrikken opzich. Weet ondertussen waar ze het meest staan, maarja dan kan je nog altijd achtervolgt worden door burgerauto/politie motor. Verder, ik wil gewoon veel plezier ervan hebben! Zelf wil ik later ook motorrijden, alleen wacht ik dan denk wel op me 24e zodat je ineen keer zwaar mag, vind het anders zonde van me geld.

Maar hoe zit het met het achterzitje, ik bedoel: Ik heb een vriendin en wil niet dat zij halve meter boven me uitsteekt:9 Dat heb je met zo'n aerox weer niet, tenzij je een hoge veer erop heb zitten.

5. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand de gevolgen als je onder de 16 bent, en dus geen certificaat hebt, je rijd op een brommer/scooter die verzekerd is? Gewoon intresse, aangezien ik nog geen 16 ben.

Ik weet wel als je een ongeluk veroorzaakt je een groot probleem hebt omdat dan de verzekering niks vergoedt.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  7. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste, als je word aangehouden door de politie en je hebt geen certificaat kan je thuis een hele fikse boete verwachten.

Ook heb je niks aan de verzekering op de scooter aangezien jij nog geen 16 bent en dus, zoals je zelf al zegt, helemaal niets zal vergoeden.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Boete, maar ik wil je niet op ideeen brengen. Het risico dat je iemand aanrijd is niet heel groot maar als het gebeurt zit je er letterlijk je hele leven aan vast. Tenzij je diegene doodrijd, dan heb je eenmalig heel veel schulden.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een rijschool maar vind het lastig. Van Buuren is redelijk dichtbij alleen heb ik altijd het idee gehad dat ze best duur zijn. Kan jij me daar wat meer over vertellen, wat betaal je per les enzo?

Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Kan iemand hier nog antwoord op geven? :D Gaat om Derbi GPR - aprilia RS50 en TZR.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de RS50 en TZR zit je vriendin zoiezo een stuk hoger voor je gevoel omdat jij voor over ligt op je brommer en je vriendin recht op zit. Ze zal dus zoiezo hoger zitten. Een Gpr weet ik niet. Als je een lange vriendin hebt en je zelf niet heel groot bent dan is het verschil op een Aerox ook best groot hoor. De aerox loopt namelijk omhoog waardoor degene achter je altijd hoger zit.

12. boatfreak

boatfreak Guest

Geloof ons maar, koop een schakelbrommer. Ik weer zéker dat je er geen spijt van zult hebben!

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Even iets anders? moet je vaak veel mee nemen? Om dingen mee te nemen is een scooter wel handiger. Kan je gewoon rommel tussen je benen zetten. Ik weet niet hoe het bij de aerox zit, maar bij een neos kon ik makkelijk inkopen (bierkratjes) halen. Vond het ook relaxed dat mijn rugzak gewoon tussen mijn benen kon staan. Rijdt toch fijner. Ik moest het vroegurh met een Neos(:'-() doen en zelfs met die dingen kan je veel lol hebben. Maar op lol alleen wint de schakel het toch wel. Het geeft je meer het gevoel dat je echt controlle over gas hebt. Bij scooter kan je gewoon continu volgas rijden. Vanaf 0 tot max snelheid wat enigsinds saai is.

Ik heb nu een motor en mis toch wel opberg ruimte. Niet dat ik daardoor ooit een motorscooter zou kopen maar toch :p.

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja inkopen, kratjes bier etc gaan wel is mee ja, achterop de fiets. Alhoewel een smeris daar ook moeilijk over kan doen...Ik vind dit errggg lastig ;P vooral omdat jullie me nu erg in de verleiding hebben gemaakt en beweren dat schakelen veel leuker is.

TROUWENS!! ha , nu komt er weer wat in me op: Ik heb vroeger ,,toen ik jaar of 14 was, stiekem op me neef ze schakelbrommer gereden van 120 cc! Ik kan opzich al schakelen, omdat me vader dat geleerd heeft. Ik vond dat toen wel kicken. Oehaaa:D Weet denk al wat het word.

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    vloog daarnet bijna met mn suzuki achterin een auto. een vent maakte eventjes een noodrem voor een eend die overstak. aangezien het regende en dus spekglad was blokkeerde mn wielen en gleed ik over de weg heen. kon m gelukkig nog net aan opvangen maar stond wel dwars op de weg 8)

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mazzel gozer. Had heel anders kunnen eindigen als ik het zo lees.

17. boatfreak

boatfreak Guest

Ja daar heb je inderdaad geluk mee gehad, zo is een oom van mij in het ziekenhuis beland en die rijd nu geen motor meer...

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ja normaal rijd ik nooit door de regen omdat ik het gewoon onveilig vindt op een tweewieler, maar ja ik kwam net uit mn werk en toen begon het te storten. gelukkig dat ik al bijna 2 jaar op dit ding rondrijdt en m dus door en door ken. als ik op een vreemde brommer had gereden was ik wss zo achterin geknalt met 35 ofzo.. komt toch hard aan en je kan je toch lelijk bezeren.

19. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ja en nog erger misschien wel.. je motor. zou erg jammer zijn. maar natuurlijk is een mensenleven belangrijker. net zelf geprobeerd te wheelien met me brommer. 10 meter is wel te halen. moet nog de timing leren met de koppeling.. maar binnenkort komt er hopelijk een Gianelli conti onder.. gaat hij weer wat harder:p..

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    goed voor je koppelingsplaten ( not )

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina