1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vraagje, als je voor je motorrijbewijs gaat, is je autorijbewijs dan van invloed (bijv. voor je theoie oid)?
    Wil zelf binnenkort beginnen met autorijlessen en daarna voor mijn motorrijbewijs gaan.
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor je motorrijbewijs moet je ook apart een theorie examen doen.

    Als je je autorijbewijs hebt kun je daarna meteen beginnen met je motorrijlessen. Maar voor het behalen van je bijzondere verrichtingen (die doe je eerst) en verkeersexamen moet je een theorie certificaat voor de motor hebben.
    Zonder autorijbewijs moet je eerst je theorie certificaat halen voor je kunt beginnen met lessen.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ok en is het nog steeds zo dat je niet meteen op alle motoren mag. Onder je 24ste ofzo mocht je maar tot xx Kw?
    Lijkt me sowieso niet aan te raden om bij je eerste motor meteen flink wat cc aan boord te hebben.
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    21 en jonger betekend lichte motor, max 35 kw vermogen. Als ik jou was zou ik gewoon lekker beginnen met een 1ste proefles [2k], de rijschool kan je alles vertellen en je bent gelijk overtuigd dat je motor wil rijden ;). Wanneer moest je ook alweer je theorie doen corrosi?
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je een autorijbewijs hebt kan je volgens mij het eerste examen (bijzonder verrichtingen) zonder theorie doen(volgens mij, even na vragen bij een rijschool dan weet je het zeker). Uiteindelijk moet je het theorie toch halen, dus je schiet er niets mee op.

    Even stukje cbr:
    Ik snap niet wat het 'positieve effect' is??? Oke, de meeste gaan niet een 2de keer in de fout. Maar ze vergeten er wel bij te zetten of dit er minder zijn door het beginersrijbwijs(was het aantal vroeger niet hetzelfde?). Ik zou eerder schrikken van de verhoogde boetes voor beginners als van het punt.

    Daarbij scheelt het geen levens. Al met al is het een zoveelste mislukking van cbr en het ministerie...
     
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen vrijdag en in 1x gehaald met 3 fout. Viel me weer behoorlijk mee.
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad, dit is mij ook verteld.

    Ik moet zeggen dat ik aan de ene kant wel heel voorzichtig ben, ik wil echt mijn rijbewijs niet kwijtraken dus probeer een punt natuurlijk te vermijden. Een tweede punt zou ik helemaal vermijden en bij een derde zou ik bijna geen auto meer rijden bij wijze van spreken. Ik denk dat het een goede straf is naast een boete. Veel jongeren die full-time werken kunnen een boete wel betalen, een rijbewijs na 3 grote (opzettelijke) fouten levert ook een hoop gedoe op wat voor vele nog vervelender is. Het enige nadeel vind ik alleen dat je het in dit geval over beginnende bestuurders hebt met weinig wegervaring. Door iemand een punt te geven zal men minder vaak de auto pakken wat naar mijn mening een averechts effect heeft. Na 5 jaar is diegene straks dan nog een niet ervaren bestuuder...

    Nog gefeliciteerd Corossi in dat geval!
     
  8. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is trouwens 25kw onder de 21, niet 35.
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je moet afrijden op een motor met minder dan 35kw toch? (zoiets zag ik ongeveer in mijn theorieboek staan)

    @Danger: dank je :)

    Ik heb verder geen ervaring met het puntenrijbewijs omdat ik nog geen autorijbewijs heb.. maar: er gaat toch pas een punt af bij "grotere" overtredingen? Bv. meer dan 30km per uur te hard ofzo?
    Ze halen er toch niet zomaar bij kleine foutjes/overtredingen een punt eraf?
    Ik zou een boete al erg genoeg vinden aangezien nog geen fulltime baan heb.

    Maar goed, ik weet niet meer precies hoe het puntenrijbewijs in elkaar zit, maar het lijkt me dat als je gewoon normaal rijdt, misschien zo nu en dan eens iets te hard rijdt (max. 15km/u) of door rood als je denkt van dat kan nog net (of is door rood nu net zo'n punt aftrek waard?) je niet zomaar al je punten kwijt bent.

    Ik denk dat het er wel voor zou zorgen dat redelijk verstandige bestuurders beter opletten op hun rijgedrag. Natuurlijk zullen er altijd bestuurders blijven die veel te hard gaan rijden etc. en niet over hun punten nadenken.
    Ik wil niet zeggen dat ik nooit een keer het gas open zou trekken als ik mijn motor rijbewijs heb.
     
  10. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt precies.
    Overtredingen die tot registratie leiden zijn bijvoorbeeld bumperkleven, snelheidsoverschrijding van meer dan 30 km/u en het veroorzaken van ongevallen waarbij gewonden of doden vallen.
    Het gaat bij overtreding om de volgende wetsartikelen:
    a. Overtreding van artikel 5 van de WVW 1994 (zich zodanig gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd) Dit is geregeld in de Regeling Maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid bijlage 1 rijvaardigheid IV.;
    b. overtreding van artikel 6 van de WVW 1994 (zich zodanig gedragen dat een aan schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat); Dit is geregeld in de Regeling Maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid bijlage 1 rijvaardigheid IV.;
    c. overtreding van artikel 19 van het RVV 1990 (niet in staat zijn het voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is: kleven);
    d. overtreding van artikel 20, 21, 22 of 62 juncto bord A1 of A3 van het RVV 1990 (forse overschrijdingen van de maximumsnelheid);
    e. overtredingen van het RVV 1990 (het niet op de juiste wijze naleven van verkeersregels dan wel verkeerstekens, indien daarbij letsel aan personen is ontstaan of schade aan goederen is toegebracht).
    f. overige overtredingen van het RVV 1990 indien daarbij letsel aan personen is ontstaan of schade aan goederen is toegebracht.


    Dus inderdaad niet bij kleine overtredingen.

    Mag overigens zelf 31 augustus vol vermogen gaan rijden. \o/

    Ben ook wel toe aan een nieuwe motor nadat ik afgelopen dinsdag in de Ardennen zowel motorpech als een lekke achterband kreeg. :x
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  11. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Castrol R2 racing bike 2 takt is dat goede voor in m'n motorhispania rx50 (am6 hebo) te pleuren ?
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Castrol is prima spul!
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    I feel like crap. Soort van.

    Werd vanmiddag gebeld door Ducati Rotterdam. M'n Monster 696 is geleverd vannochtend. \o/ dacht ik. *kut m'n rijbewijs* =(

    Doordat van buuren vol zat heb ik weinig verkeers deelneming lessen kunnen krijgen en heb ik nu maar 6 lessen staan tot eind september. Dus dat is echt enorm kut. Wil eigenlijk m'n Duc wel gewoon hebben staan, maarja, dan zit je met die verleiding en het is gewoon zonde van het geld (verzekering etc.) en dan staat zo'n mooie bike weg te rotten.

    Heb dus maar voorgesteld een later geleverde 696 te krijgen. Weet nog niet of dat 'm gaat worden maar dat hoor ik nog.

    Het is net alsof je de vrouw van je dromen moet weigeren omdat je piemel het niet doet.
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het zo kut: Een keuze maken! Ik zit er nog steeds mee wat ik met me zuur verdiende centjes ga doen. Of een Aerox of een TZR. Nog 1 maand en dan komt ie, maar ik heb nog steeds zo me voordelen en nadelen waarbij ik nog steeds niet weet wat het moet worden.

    Aerox
    Voordelen
    Alles voor te krijgen zowel optisch al motorisch ( Groot voordeel)
    Makkelijk op te voeren
    Is ongelooflijk goed naar jou smaak te krijgen die je wilt, tenzij je ze lelijk vind.
    nadelen
    Iedereen heeft er een!
    Gas = gaan, misschien minder leuk, maar je kan het ook weer als een voordeel zien
    Politie (motor) kijkt naar uitlaat en houd je al gelijk aan op rollerbank, vooral bij een krulpijp

    TZR
    voordelen
    Niet iedereen heeft er één
    Schakelen is op zich leuk
    Gevoel van snelheid heb ik gelezen hier al
    nadelen
    Weinig voor te krijgen kwa spullen wat ik toch een groot nadeel vind.
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    TZR , optisch kan je niet zwaar veranderen. je let meer op kleine details die t m doen. motorisch is een tzr natuurlijk ook erg vet en kunnen ze echt bloedsnel zijn ( en ontgrenst lopen ze ook al rond de 95 ). en natuurlijk de grootste voordelen : schakelen en het rijgedrag
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Een TZR is zoiezo al mooier dan een Aerox, maakt niet uit hoe je hem optisch veranderd. Mooier kan een aerox zoiezo niet worden. Tevens is een TZR nou niet veel moeilijker op te voeren dan Aerox hoor. Obvious een TZR, dat je er uberhaupt nog over nadenkt met zo'n keuze verbaast me.
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Die dingen zijn tegenwoordig wel vrij lastig begrenst ( cdi geloof ik ), maar als je m ff naar een brommerzaak brengt die geen moeite heeft met opvoeren is t ook zo gedaan, daarna gooi je er een andere pijp onder en loopt ie dik 100 :lol:
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja ik weet het maar niet, als je een aerox met custom beplating erop hebt vind ik hem erg dik. Vooral als je er voor staat, maarja iedereen heeft er al 1 en die uitlaten he, ze zijn opzich wel tof maar als de smeris 1x ernaar kijkt denken ze al gelijk aan opvoeren en rollerbank.
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ik hou helemaal NIET van scooters, je hebt geen gevoel niks ( maar laten we die discussie maar niet gaan voeren hier ). En die kruluitlaatjes vallen ook wel mee want tegenwoordig hebben ook al aardig wat scooters standaard van de fabriek zo ding ( natuurlijk wel vrij sloom , maar toch de looks zijn er ). ga nou maar gewoon voor de tzr :9 heb je veel meer plezier van ( heerlijk rondtouren op een schakel, wat wil je nog meer ;) ) en ben je tenminste nog een beetje origneel
     
  20. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe zou het ongeveer lopen als er een 80cc polini tuned onder komt met daarbij stevige krukas en ketting uiteraard, leuk hoogtoerige uitlaat. Daarbij moet je de kleine dingen zelf bij denken: Membraan etc, alles onbegrensd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina