1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Staande houdings kans van de politie kan je sowieso achterwege laten, welke brommer je ook neemt, een motoragent herkent de snelle wel.

Dan nog even in het kort mijn mening over je setup plannen: ben je gek? Slijt als een gek, je bent onverzekerd, je bent je brommer kwijt bij de eerste de beste rollerbank waar een agent verder kijkt dan z'n neus lang is.

Koop de tzr, haal de prop eruit, rijd je 80 op de teller, ander voortandwieltje (kleiner) en dan trek je wat sneller. Begin daar maar is mee.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Wat een debiele plannen als je net een nieuwe ding wil kopen. Geloof me 80/90 is hard genoeg op zo'n ding. Je vriendjes eruit racen is bijzaak, lekker belangrijk.

3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    TZR. kom je niet veel tegen. is mooi. goede kwaliteit en het is geen pooier ding.

mensen die zonder jas ziet rijden op een aerox heb je het idee van: die wil stoer doen.
    mensen die zonder jas op een TZR rijden heb je het idee van: die heeft het warm, het is vandaag ook mooi weer.

je zult geen spijt krijgen van een tzr.

zelf helemaal derbi gek dus ik zou nooit de keus maken. ik ging voor een GPR of Senda(heb ik, binnenkort ook een GPR). maar derbi's zijn nou eenmaal duur. TZR is ook niet goedkoop. maar wel goedkoper. aerox zou ik niet eens aan denken.

4. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    nou ik had mijne eerst zo dat hij 96 liep(50cc snel, Leovincie V6) mijn kameraad probeerde alles aan zijn CPI te veranderen om harder te gaan als mij. gevolg. die van hem liep 104km/h. hij ging mij dus constant inhalen enzo. gewoon omdat hij harder kon. in de bochten kan ik veel harder(hij kan niet rijden:p) dus dat maakte niet veel uit. maar nu kwam mijn andere kameraad(Aprillia RS50) loopt ook 90. maar die kan ook niet rijden(druft hem niet plat te gooien enzo). dus wij als groep reden steeds uit elkaar. voknd ik nooit leuk. want ik reed in het midden maar dan zakte ik af naar de aprillia om met hem mee te rijden. wat doen CPI nu. gaat hij weer laten zakken. en dan weer acceleren. steeds uitdagen.

ja nu heb ik Conti eronder gegooit. 116km/h:p. hij weet nu dat hij langzamer is dus probeerd het niet meer. nu rijden we gewoon alle 3 bij elkaar. ik rijdt wel vaak 116 hoor. maar dan rijdt ik alleen.

dus je kunt wel zeggen dat het lekker belangrijk is. maar voor velen is dat wel zo. ik ben nou zo iemand die zich niet laat gekmaken door anderen. maar anderen willen zo graag de snelste zijn. ik ben de snelste nu van de groep en van de school. maar loop er niet echt mee te koop, maar mensen gaan echt onderdelen kopen enzo puur om de snelste te zijn. maar ik weet gewoon dat ik me eigen tempo rijdt. ik wil niet opscheppen maar ik kan goed en snel rijden. ben dus ook in de bochten enzo de snelste. maar nu zijn er dus vrienden van mij. die dus opzoek zijn naar een nieuwe brommer puur omdat ze mij eruit willen rijden. is toch ziek!. wat wrod het gevolg. allerlei ongelukken want hun kunnen niet rijden.

5. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind 116 op een bromfiets toch wel een beetje onverantwoord. Ik weet niet of je een beetje uitgestrekt woont maar in een druk gebied vind ik t veel te hard gaan. En als die gasten harder willen gaan dan die senda van jou heb ik 1 woord: Kreidler :9

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Oke conclusie na je verhaal, je bent iemand die zich laat gek maken en perse mee wilt doen met de groep. Maakt mij geen hol uit, ik zeg alleen net zoals Pimmy doe het rustig aan. Ga niet gelijk je splinternieuwe brommer vergallen door er 80cc en dat soort onzin onder te gooien. Het is een manier van transporteren geen racemotor welke op het circuit thuishoort. Wil je racen doe dat op het circuit, dan breng je geen anderen in gevaar. Overschatten van je stuurcapaciteiten is standaard rond een jaar of 16. Face it, je hebt 0.1 verkeerservaring. Een ongeluk hoeft niet altijd van jou kant te komen maar kan ook gebeuren door een andere bestuurder. En het is een kwestie van ervaring om daar goed op te kunnen reageren, snelheden van 110 maken je alleen maar kwetsbaarder. Bovendien doet het je brommer ook geen goed.

Je moet doen waar jij zelf een goed gevoel bij hebt. Gezien je nog steeds niet overtuigd ben dat een TZR jouw brommer is zou ik voor de Aerox gaan. Volgens mij wil je dat zelf liever alleen vind je de TZR toch ook wel erg gaaf... Succes met je keuze.

Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  7. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik rijdt al sinds me 4e motor(wedstrijden gedaan enzo). dus ervaring heb ik wel. ik woon in een dorp. dus niet al te veel drukte.

en ik rijdt alleen 116 waar ik het durft. ik rijdt heel netjes 30-40 in dorpen en je zult me echt niet snel door een wijk zien racen. echt niet.

en die opmerking van dat ik me juist mee laat gaan met de groep is helemaal niet waar. mijn V6 ging heel erg roesten en moest om de 700km hem weer uitbranden. want hij slipte gewoon dicht. daarom een conti gekocht.

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ervaring op een circuit heeft helemaal NIKS te maken met ervaring in het verkeer. in het verkeer leer je door gwn jarenlang je vrij netjes aan de regels te houden en leren van fouten die anderen en jij maakt, en niet door wat je leert op een racebaan. daarom zal je mij ook niet zo gauw horen zeggen dat ik veel ervaring heb aangezien ik nog geen 2 jaar op een brommer rijdt.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Al rijdt je naast Valentino Rossi, hoe kan jij zeggen dat je nooit harder dan 30-40 in dorpen rijdt als je je al laat opfokken omdat je vriendje 10 km harder dan jij gaat?
    Er zijn er zat die het roest verhaal niet hebben, zowel aan de buitenkant niet als aan de binnenkant.

Waar de anderen op doelen is dat als jij een ongeluk krijgt die je zelf veroorzaakt je 0 komma 0 vergoed krijgt van je verzekering.

Rijdt dan maar is een kind aan dat op een kruising van fietspad/buitenweg oversteekt met de fiets.

Waarom moet je harder dan 80 rijden?
    Kan je het mij uitleggen?

Wacht lekker tot je een auto hebt =(

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ach. omdat julie het misschien niet mogen of willen maakt het toch niet uit als ik het doe.

ik vind 80 ook wel goed. maar ik vind 80 erg langzaam als ik helemaal alleen rijdt op een weg waar nooit iemand kom.

en ik doel op GOED rijden niet op SNEL rijden. en ik ben voorzichtig in het verkeer hoor. houdt altijd rekening met rechts. pas altijd op. doe rustig aan waar kinderen bij zijn. bij honden trek ik me koppeling in en laat ik me brommer er langs rollen(bij paarden ook). en ik rijdt ALLEEN 116 als het echt kan.

en net alsof je in de auto wel 180 mag. nederland is zo'n kutland want je mag niks meer. alles heeft hier regels. en je moet alleen maar betalen.

en ik weet dat ik veel problemen kan krijgen met verzekering enzo. maar me ouders vertrouwen mij dat toe. dus ik moet geen domme dingen doen. en ik doe dat ook neit. anders zouden mijn oduers dat me echt niet toevertrouwen hoor.

11. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ja maar waar jullie rijden is heel anders dan waar ik rijdt. ik woon 2km van duitsland af. heir zijn allemaal B wegen. en met 80 is een recht stuk van 2km echt niet te doen hoor. val je inslaap.

voor jongens wat geen ervaring hebben met snelheid vidn ik het ook hard genoeg. maar ik rijdt al zo lang. net alsof ik da t niet kan baarsen.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ;)

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ga voor 180cc cilinder, mooie Yasuni die daar bij past! Je overtuigen dat 140 risico's met zich meebrengt anders dan jezelf werkt toch niet, zal je vanzelf ooit wel inzien. Ik heb 2 jaar een Senda gereden, in het begin zag ik ook vrij weinig gevaar maar rationeler denken leert anders. Rij veilig en ik hoop dat je een goede keuze maakt.

14. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ach. jullie lijken wel veteranen man. zeurderts. jullie denken echt dat ik onbezuist ben enzo. ik rijdt echt geen 100 als ik dat niet normaal vind hoor. vaak rijdt ik niet harder dan 90-100 maar als er echt niemand is rijdt ik volgas.

en als iedereen 160 zou rijden zouden er geen files zijn in nederland.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat mij hierna toch niet ook nog eens wijs maken dat je volgas in een korte broek en t-shirtje rijdt he?

Ik kan niet oordelen over de wegen waarop jij rijdt en hoe je rijdt, dat bepaal je maar lekker zelf. Het zou mij ook niet boeiend als jij jezelf dood rijdt, ik zou er de ironie er wel van inzien. Hoop wel dat het dan tegen een boom of ander levenloosobject is. Ook voor jouw trouwens, rijdt jij iemand anders aan en jij overleeft het zit je je leven er aan vast en jouw ouders ook. Ben benieuwt of ze je dan nog steeds een leuk kind vinden. Mag je je hele leven gaan betalen als je iemand een rolstoel in rijdt. Kan je je hele leven (terrecht) voor iemand anders werken, toppie....

Als je iemand dood is ook geen plezier. Vraag me af of je dan nog lekker slaapt. Je kan je vrienden en je dorp dan ook wel gedag zeggen. Binnen 10 seconde weet het hele dorp dat jij het was en hoe hard je brommer liep en ze hebben er allemaal hun mening over die ze niet zullen verbergen.

ps. als iedereen 160 zou rijden zouden we nog grotere opstoppingen krijgen op drukken plekken. (wegversmallingen, afslagen, klaverbladen) Op die plekken moet je vaak veel afremmen wat in de spits gewoon ophopingen geeft. Kom je daardan met 160 op afrijden is lekker verantwoord

Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in Griekenland en het is echt ongelooflijk hoeveel mafkezen hier in hun shirtjes en spijkerbroeken / korte broeken rijden. En dan is het verkeer hier ook nog eens een stuk gevaarlijker dan in NL (30 doden per druk weekend).

Als ik dan zie dat ik met 40km/h op mijn bek ga en mijn pak het verschil is tussen zwaar gewond en zeer licht gewond... tja.

Ik zou eigenlijk zelfs "scootah's" die hard kunnen aanraden toch wat beschermende kleding en zeer stevige schoenen aan te trekken.

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou niet eens harder dan 50-70km/h op zo'n speelgoed ding durven te rijden. 8)

19. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    In Turkey ook niet normaal. Niemand rijd daar met een helm iedereen rijd te hard en gevaarlijk. Toppunt was wel een Yamaha R6 die langs kwam scheuren in ze korte en en slippers en uiteraard zonder helm.

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    haha die vraagt ook om een 'huidverwijdering'. in tsjechie waren ze ook helemaal maf. daar dragen ze wel helmen en pakken maar passen ze de snelheid ook aan lol :+ de hele dag hoorde je die dingen bloedsnel voorbij die camping vliegen want die lag naast een weg van 2 km lang. ook de hele dag politie met sirenes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina