Sneller en beter remmen dan een auto? Wat voor remmen heb jij dan op je scooter gebouwd?
ik heb malossi remblokken enzo. dubbele remschijf voor en een sterschijf achter(standaard bij een Sende LE, betere koeling dus beter remmen). van de 90 naar de 0 gaat verschrikkelijk snel. zit ik echt te pushen.
Ik heb zelf mijn scooter wel eens iets opgevoerd dat die 70-80km/u liep (weet ik niet meer precies).
Uiteraard nog nooit rollerbank tegen gekomen, maar precies als ik wat aan mijn scooter heb zitten klooien, jawel hoor.
Uitlaat in beslag genomen omdat die teveel decibel produceerde en uiteraard voor de snelheid een bekeuring.
ik heb toen ik mijne 116 liep lopen laten testen(rollerbank, en op decibel) is maakte net niet teveel decibel. dus daar heb ik geen last van. bekeuring voor de snelheid heb ik wel ooit gehad. 180 euro. was op de dag dat ik me theorie haalde(21 december). ik mocht nog officieel niet rijden. maar met een smoes van "die lui bij de CBR zeiden dat ik met het papiertje dat ik het gehaald had ook mocht rijden". en ze geloofde het. ook moest ik op de rollerbank. maar omdat het slecht weer was wou de mevrouw niet naar buiten. dus geen rollerbank
Ik woon zelf in een dorp, zo'n 10km van Nieuwegein vandaan.
Bij mij in de buurt kan het naar mijn idee best om harder dan 50 te rijden (bromfietspaden naast provinciale wegen) enige wat er dan van de zijkant kan komen zijn tractors die van een weiland afkomen. Maar die je zal al ver van te voren.
ik woon 2km van duitsland, en 13 km van almelo. daartussen zijn allemaal kleine en leuke wegen. en bijna geen auto's.
Als ik in Nieuwegein of Utrecht rijdt zou ik 60-70km/u een betere snelheid vinden dan netjes 50. Met name omdat je veel samen met 0auto's, motoren en bussen de weg deelt. Naar mijn idee is het alleen maar gevaarlijk dat mijn scooter erg langzaam wegrijdt en maximaal 50km/u per uur kan (omdat het andere verkeer vaak net even wat harder rijdt ook op 50 wegen).
is ook gevaarlijk. auto's wat inhalen zijn sowieso gevaarlijk. ik heb ooit op de b weg gereden en werd ik ingehaald door een touran. hij sneedt gewoon af.
Op bromfietspaden waar veel fietsers zijn is soms 30-40 hard genoeg om nog op tijd kunnen remmen voor de capriolen die fietsers uithalen zonder te kijken.
Ik erger mezelf meer aan scooter rijders die mij stoer aan zitten te kijken van daar rijdt zo'n sukkel om op origineel scootertje. Zelf helemaal de man denken te zijn met hard wegrijden, wheelie's en weet ik hoe hard langs fietsers scheuren.
ik vind het alleen grappig op lui die denken dat ze snel zijn eruit te rijden. ik zal nooit naast een scooter gaan rijden en dan gassen zodat ik hem eruit kan rijden. en indd. fietsers zijn irritant. ik ga dan meestal gewoon over de normale weg. of ik ga er stapvoets langs of ik gas heel vaak zodat ze weten dat ik eraan kom.
Dan heb ik liever iemand waarvan zijn scooter 100km/u maar dat alleen doet op plekken waar dat kan.
Niet dat het mij een veilig idee lijkt om zo hard te rijden op dit soort dingen maar OK.
zo'n iemand ben ik dus. 100 wanneer het kan. en 30-40 in dorpen/steden.
Maar goed...
Als je je volle verstand er maar bij houdt en verstandig rijdt: doe je best zou ik zeggen
Zou naar mijn idee wel veiliger zijn om op de provinciale weg te rijden ipv op het bromfietspad die er parallel aan ligt (dat is bij mij in de buurt zo)
ik snap ook niet waarom scooters niet harder mogen dan 45. in duitland hebben ze 1 regel. je scooter mag niet zoveel decibel maken. voor de rest maakt niet uit hoe hard hij gaat. is toch super. moeten wij hier hebben in NL.Klik om te vergroten...