1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360

jij bent echt een typisch voorbeeld van zo'n hippie waar de regering momenteel vol mee zit. alle regels zijn goed. jongeren zijn altijd fout en neemt altijd het ergst mogelijke scenario in gedachten. ik snap best dat jij denk dat ik onbesuist rijdt, alle regels aan me laars lap. rechts inhaal en door roodt rijd. maar dat is juist tegenovergesteld. ik rijd dan wel hard. maar altijd met me gedachten erbij. ik zou dus nooit op een klinkerweg harder gaan dan 40. omdat ten eerste ik er compleet aftril en ten tweede omdat ik nooit zou kunnen remmen als er onverwachts iets aankomt.

ja nu hoor ik jou al denken. van 116 remmen naar 0 kan ook niet als er onverwachts iets aankomt. ja daar heb je gelijk in. maarja dat kan in een auto ook niet. en ik rem toch sneller en beter dan een auto.

ik vind wel grappig dat je hoopt dat ik een levenloos object raak enzo en dat ik dan zelf in de rolstoel kom maardat vat ik niet serieus op. ik zie het meer als iemand die nooit zelf zo hard durfe/mocht en nu gewoon jaloers is. zal wel niet waarzijn wat ik denk. maarja. dat heb je soms.

en over de opmerking van het speelgoed ding:
    ik heb het zelfde frame als een aprillia 125cc. dus die snelheden kan het makkelijk aan. heb motorbanden erop(wat 180 ofzo aankunnen) malossi remblokken dus heb hem wel aangepast om er zo hard mee te kunnen en zo veilig mogelijk. mijn mazochi voorpoten hebben ook geen enkele moeite met 116 en achterbrug ook niet.

maarja. jullie mening verandert toch niet. en die van mij ook niet. dus laten we maar kappen met de discussie want eruit komen doen we toch niet.

jullie vinden: ik rijdt te hard, onveilig en onbesuist
    Ik vind: jullie zeuren, zijn wel heel voorzichtig en vinden alles wat harder gaat dan 50 te hard.

einde discussie:p hopelijk\o/

owja. ik rijdt altijd met mijn venucci motorjas en AGV helm. en handschoenen van Alpinestars

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sneller en beter remmen dan een auto? Wat voor remmen heb jij dan op je scooter gebouwd?

Met motor rijlessen sta ik toch echt sneller stil met remmen als ik 50km/u rijdt dan dat ik stil sta op mijn scooter. De eerste keer dacht ik echt: fuck, daar moet ik wel aan denken dat deze remmen een stuk beter zijn.
    Misschien heb ik het mis hoor :p

Ik heb zelf mijn scooter wel eens iets opgevoerd dat die 70-80km/u liep (weet ik niet meer precies).
    Uiteraard nog nooit rollerbank tegen gekomen, maar precies als ik wat aan mijn scooter heb zitten klooien, jawel hoor.
    Uitlaat in beslag genomen omdat die teveel decibel produceerde en uiteraard voor de snelheid een bekeuring.

Ik woon zelf in een dorp, zo'n 10km van Nieuwegein vandaan.
    Bij mij in de buurt kan het naar mijn idee best om harder dan 50 te rijden (bromfietspaden naast provinciale wegen) enige wat er dan van de zijkant kan komen zijn tractors die van een weiland afkomen. Maar die je zal al ver van te voren.

Als ik in Nieuwegein of Utrecht rijdt zou ik 60-70km/u een betere snelheid vinden dan netjes 50. Met name omdat je veel samen met 0auto's, motoren en bussen de weg deelt. Naar mijn idee is het alleen maar gevaarlijk dat mijn scooter erg langzaam wegrijdt en maximaal 50km/u per uur kan (omdat het andere verkeer vaak net even wat harder rijdt ook op 50 wegen).

Op bromfietspaden waar veel fietsers zijn is soms 30-40 hard genoeg om nog op tijd kunnen remmen voor de capriolen die fietsers uithalen zonder te kijken.
    Ik erger mezelf meer aan scooter rijders die mij stoer aan zitten te kijken van daar rijdt zo'n sukkel om op origineel scootertje. Zelf helemaal de man denken te zijn met hard wegrijden, wheelie's en weet ik hoe hard langs fietsers scheuren.

Dan heb ik liever iemand waarvan zijn scooter 100km/u maar dat alleen doet op plekken waar dat kan.
    Niet dat het mij een veilig idee lijkt om zo hard te rijden op dit soort dingen maar OK.

Maar goed...
    Als je je volle verstand er maar bij houdt en verstandig rijdt: doe je best zou ik zeggen :)
    Zou naar mijn idee wel veiliger zijn om op de provinciale weg te rijden ipv op het bromfietspad die er parallel aan ligt (dat is bij mij in de buurt zo)

Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf, dat is de eerste keer dat iemand mij een hippie noemt \o/. Al is jouw definitie van hippie ook totaal het tegen overgestelden. Maar ik snap wat je bedoelt.

Ach, ik was/ben hetzelfde als jouw alleen wat ouder. Ik houd mij nog steeds niet aan de regels en rij ook altijd als het kan te hard. Beetje hypocriet dat ik het jouw dan afraad zou je denken. Is het eigenlijk ook ;) Je kan alleen je hele leven nu met een fout vernaaien, aangezien je niet bent verzekerd met jouw aanpassingen. Het zal je wel niet gebeuren, maar toch ;)

Volgens mij ben jij ook beetje jaloers op ons dat wij het met rijbewijzen wel mogen en jij (nog) niet.

Succes iig met rijden. Als je het goed blijft doen kan er niet veel fout gaan en probeer er zoveel mogelijk plezier mee te hebben.

4. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap precies wat kimi bedoeld , mijn scooter heeft ook onwijs veel trekkracht (autowheelies tot de 30km/p) het is egt niks om met een standaard scooter door steden te rijden je moet soepel op kunnen trekken en inhalen etc.
    Ook op lange wegen is het hinderlijk om steeds 55/60 te rijden.
    ik heb daarom ook maar 3 maanden met een orginele scooter gereden en toen gelijk om gegooit.
    Verder rij ik ook altijd netjes en let ik goed op tis al1 leuk om af en toe effe goed open te trekken op een lange weg of om iemand in te halen.

5. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik heb welgeteld 21 kilometer met originele brommer gereden. was van de dealer naar huis. toen nieuwe uitlaat(v6) er direct onder en andere vertanding. toen was de 96 geboren.

Triple. met jou kan ik praten.

6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ja eigenlijk wel ja. ik kan niet wachten tot ik 18 ben. maarja ik ken het gevoel van auto rijden ook wel hoor(vaak zat van tubbergen naar huis gereden). maar indd wel jaloers op jullie rijbewijzen ja.

en dat plezier ermee maken, reken maar dat dat wil. industrieterreinen zijn al onveilig:p.

er is wel trouwens een straat afgezet voor brommer/auto's enzo. is afgezet toen ik 2 maand mocht rijden. hopelijk is hier geen verband tussen:p.

Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Even voor de duidelijkheid, er zitten inderdaad prima remmen op de senda maar harder remmen dan een auto gaat je niet lukken. Op de motor ook niet. Een auto kan nou eenmaal harder remmen, blijft altijd in balans en kan dus makkelijker hard mee geremd worden. Remweg is gewoon korter.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Misschien wel wat zwaarder, maar het wrijvingsvlak is idd ook groter.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  10. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even geen tijd en zin om op de rest van de post te reageren, maar deze zinnen zijn belachelijk. Wat bedoel je in godesnaam met hippies in de regering?

Edit: Heb nu wat meer tijd.

Ik wil alleen zeggen: je denkt dat je verantwoordelijk rijd, maar ik wil je over 10 jaar horen. Tuurlijk rij je niet zo gek als je "gekste vrienden", maar een schakelbrommer van 50cc is gewoon niet gebouwd voor te zieke topsnelheden. Vooral niet als je zelf nog maar weinig ervaring in het verkeer hebt.

Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Tja gefrustreerde jochies, ik hoop echt dat je over 3 jaar anders denkt.....

12. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0

Uiteindelijk toch de Aprilia RS50 genomen.. zat net ff wat beter als die GPR

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    nieuw of oud model?

14. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice, veel plezier ermee! :)

Ik heb overigens ook een vraagje, ik heb hier een Malaguti RST staan, erg vet ding en trekt erg hard. Echte old-timer, ook aardig zeldzaam in nederland.

Nu wil ik ook eens naar een gewone scooter kijken, en vroeg me af of er hier mensen ervaring hebben met de Malaguti F15 Firefox, wel het nieuwe model.
    Vind die met de ducati look erg strak.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zitten daar niet Minarelli horizontaal blokkies onder?

Als dat zo is is het iig een betrouwbaar en veelgebruikt blok :)

16. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    neue naturlich! spains no1 uitvoering met matblauwe velgen}:]

EDIT @ mike:

Nieuwe malaguti's ( bj 07/08 ) hebben een cpi blok eronder hangen.. zwaar troep, dus mijden als de pest!

is de nieuwe Piaggo NRG niet wat voor je?

Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Anders zoekt hij toch een wat ouder model?

Zullen wel zat dealers zijn die nog een oud modeljaar hebben staan in de uitverkoop

Die hebben wel die minarelli blokkies

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    M'n Ducati 696 is nu defenitief opgeschoven naar eind september. Het gaat er dus op neer komen dat ik eind september een hele mooie dag ga beleven met een rijbewijs en een pracht van een motor :D

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Nu nog mooi weer en het klinkt als de perfecte dag :)

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    RS50 heeft echt niet hetzelfde frame, heb zelf zon rs125 gehad en een vriend van mij een rs50 en het frame van de 125 was zeker wel 2x zo dik.

Misschien omdat wij al wel wat jaartjes wegervaring hebben en al het een en ander hebben meegemaakt en juist jou willen waarschuwen?

Ik heb zelf ook domme dingen gedaan in mijn leven en wou ook altijd een dikke R1 of kawaski zx10r maar ik heb 3maand sterk zitten nadenken wat ik nu eigenlijk wil met motorrijden, en dat is fun. Daarom heb ik nu ipv een 300km/h in 7sec apperaat een Triumph Street Triple gekocht. Oke, daar kan ik mijzelf ook makkelijk mee doodrijden maar deze motorfiets heeft geen volle kuip waardoor de berijder ook minder de behoefte heeft aan een hoge snelheid (of je moet een nek van beton hebben).

Laatst bewerkt: 20 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina