Ach, in dit opinie zou je dan kinderen ook geen fiets moeten geven. Je weet dat kinderen ze zich niet super verantwoordelijk gedragen. Daarbij is een fiets volgens mij statistisch meer kans op ongeluk als motor (zeker voor kinderen). Echter het kind leert het dan nooit.
Als je 2 jaar onverantwoord op een lichte gaat rijden omdat dat nog 'net' kan en je neemt dan een zware heb je ook een probleem.
Je moet je gewoon leren beheersen, kan je dat niet, koop dan aub geen motor, licht of zwaar. Wat je vooral niet moet doen is jezelf bang laten maken voordat je begint. Als je al bang bent wordt het nooit meer wat.
Echter als je nu een rijbewijs wilt heb je geen keus als je 18 bent. Er is niets mis met een lichte motor. Al zou ik voor het gemak eerst een autorijbewijs nemen, maar dat daar gelaten.
Weet jij dat je je kan beheersen, dan kan je een motor overwegen. Kan je jezelf niet overheersen, neem dan geen motor.
Als de tools er zijn, dan zullen domme mensen ze ook gebruiken. Gaan zichzelf pushen enzo. Dit verandert niet naar 2 jaar als het in je karakter zit.
Wat mij een stuk erger lijkt is zelf een ongeluk veroorzaken waar
iemand anders bij verwond raakt. Ben je zelf dood, het zij zo, rijdt jij iemand dood of gehandicapt, dat lijkt mij een stuk erger...
Edit: Deze post is natuurlijk lichtelijk overdreven. Ik werd alleen moe van het zwaar/licht gezeur. Kies voor jezelf
Klik om te vergroten...