1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gister dus ff met de motor naar school geweest, terug weg dikke bui op me gekregen. Leuk om te zien dat er bij elk stoplicht dan van die mooie olie plassen naar boven komen :)

    Ook heerlijk wanneer ik stil stond liep al het water mijn laarzen in, heb echt genoten..............

    Thuis aangekomen was mijn motor goed vies, en ik ben al geen poetser....
    Heb trouwens een verzekering met winterstop, dus vanaf 1 december tot 1maart mag ik niet rijden.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus je koopt een nieuwe motor, maakt 'm vies en dan vervolgens ga je d'r 4 maanden niet op rijden :+

    Die viezigheid die ken ik wel trouwens, had m'n bike dinsdag helemaal mooi gewassen, maar na een ritje vandaag in de pleurisregen issie goed besmet. Allemaal modder en teringzooi.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb je tijdens de regen eigenlijk ook sneller last van gladde wegen, of is dat nauwelijks merkbaar als je gewoon fatsoenlijk rijdt?
    Lijkt me tijdens hagel/ijzel/sneeuw geen pretje om te rijden.
     
  4. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je meestal alleen mentaal last van. Als het regent kan je eigenlijk gewoon rijden zoals je normaal doet.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Normaal is het zo bij een nat wegdek verlies je ongeveer 30% grip, sneeuw/ijzel een stuk meer en dan zal ik ook echt niet gaan rijden, ik ga dan al vaak genoeg met mijn trapfiets op mn bek.

    Wat sommige mensen wel vergeten is dat wanneer het regent alle olie en andere troep wat van auto's en vrachtauto's komt lekker omhoog kruipt uit het asfalt. Moet je voor de gein maar eens voelen. En daar gebeuren dan ook vaak schuivers door. Regen rijden wil wel met een motor maar je moet de concentratie er wel 100% bij houden en gewoon behoedzaam bochten nemen, altijd zo dat je ruimte hebt om te reageren als er iets fout gaat.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol als ik dit allemaal lees.....


    de duc komt al niet eens de keet uit als de voorspellingen kut zijn dus regen en andere nattigheid (afgezonderd van wassen) zal mijn speeltje nooit bevuilen.
    nou mag ik naast lekker rausen ook graag poetsen dus enig idee hoe mijn motoren er altijd uitzien??

    pak met koelereweer mooi de auto en straks eventueel ook de motorscooter....:)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn ervaring met de regen is dat alleen je kruis er wat nat van wordt :+ Enige waar je voor op moet passen zijn putdeksels en de dikke belijning. Verder gaat het allemaal prima. Ik ga morgen naar de dealer voor m'n 1000 beurtje. Dus dat wordt daarna is ff écht knallen :+
     
  8. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, heb hier even een vraagje wat jullie zouden doen.

    Stel ik slaag aanstaande maandag niet voor me auto rijbewijs, dan ga ik niet zoveel meer rijden. Nog een paar lesje en dan na 2 weken opnieuw proberen.

    Zou ik dan (ondertussen vakantie) beginnen met motor lessen of is dit te verwarrend. (of juist goed omdat je toch weer iets meer ervaring op de weg krijgt)
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst je auto afmaken. Het lijkt mij vervelend wanneer je nog een keer zakt voor je autorijbewijs met twee dingen bezig te zijn. Het argument "meer wegervaring opdoen" gaat niet op omdat je toch direct naar een parkeerplaats rijd en daar oefeningen moet doen. Veel meer wegervaring zal je er niet van krijgen. Waarschijnlijk mag je nog niet eens de weg op en moet je eerst achterop bij je instructeur. Ik zou zeggen doe eerst je autorijbewijs en eventueel haal je theorie in de vakantie.
     
  10. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet zo moeilijk joh. Ervan uitgaande dat de gemiddelde motorrijder het meerendeel van het kunnen van zijn vering en banden niet aanspreek tijdens dagelijkse ritjes kan je gewoon normaal rijden met regen. Heb wel eens dingen gedaan tijdens regen waar ik zelf van schrok maar de motor gaf geen krimp.
     
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Als jij em niet post doe ik het maar :+

    Pimmie's poserbak en mijn hok bij een terrasje tijdens ons ritje zondag.

    [​IMG]
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Blijft er mooi uitzien :cool:

    Waar is je Duc nou op geknepen pimmy?

    Gashendel of toch mechanisch ?
     
  13. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    i am twijfeling of buying a mini bike.

    zal ik et doen als ik er eentje van een vriend kan kopen voor 80€?
    weetniet of het het nou wel waard is want het zit wel bagger geloof ik
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Is het voor in je wijk of echt een paar keer per jaar op een kartbaan ofzo?

    Ik zou als het alleen voor de "heb-factor" is het niet doen.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet doen.

    Vandaag de 1000 beurt gehad, was wel leuk. De dempers zijn netjes uitgelijnd, het zwarte voorkapje zit er nu op en alle onderhouds dingen zijn netjes gedaan. Kon er zelf lekker bij blijven, was erg interessant. Best wat van geleerd enzo. Op de terugweg paar keer naar de 9k toeren gegaan, klinkt echt kicken. Paar mooie bochtjes gevonden nog. Was leuke middag.

    De Duc is geknepen dmv een metalen plaatje bij gasschuif. Daar looptie tegenaan waardoor ik maar 1cm gas kan geven oid. Was bang dat het kut zou rijden maar het is wel een mooie manier van begrenzing. Heb op deze manier onwijs veel kracht tot de 120kmh, pas daar houd het een beetje op. Dan merk je dattie meer lucht wil.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    met regen vind ik het gevaarlijkst nog tramsporen, ik zelf woon in Amsterdam en als het dan regent en je rijdt over die dingen merk je al dat je al je grip verliest , erg eng (met scooter dan he )
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Foto tijd, van het winter haal ik de taartschep er nog wel een keertje af. Eerst rijden!


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet officieel begrensd dus. Dan staat er geen 25kw op je papieren... ben je wel het zaadje met een ongeluk he? Iemand die ik ken heeft dat probleem gehad. Ongeluk gekregen.. en dan zegt de Politie "Jij rijdt op een zware motor, terwijl je een licht rijbewijs hebt". Ookal ben je toch verzekerd. Dit omdat de verzekering dan ook kan zeggen "Tsja, wij verzekeren een 25kw motor en dat is deze niet, alleen op een niet officiele manier begrensd".

    Wil niet lopen zeiken overigens, gewoon even mijn ervaring daarmee vertellen.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De meningen en argumenten daarover lopen uiteen. Ik denk dat pimmy wel heel goed overwogen heeft wat wel en wat niet verstandig is.


    @jorrit: Ik dacht dat je die arrow uitlaten had die naar onder toe lopen :eek:
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je bedoelt de 3 in 1 uitlaat? Nee die vond ik minder mooi dat een dubbele slip-on. Voordeel is hier zitten nog db-killers bij, zodat ik teminste nog een keer een circuit dagje kan pakken. De andere demper heeft deze niet en ook geen e-keur wat rijden in duitsland ook lastiger maakt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina