1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Oh ok, dan is het goed. :lol:

Maar goed, zou zo'n ding alleen rijden als je in een enorm gat woont waar nooit politie komt. In Leiden kun je het gerust vergeten met die brommer gestapo.

Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad een kwestie van tijd totdat je ééns een rollerbank of een agentje tegenkomt. Ik had met mijn 49,9cc Senda ooit éénzelfde probleem. Hij ging ruimschoots te hard, agentje, rollerbank, invordering kentekenbewijs etc. Allemaal geen pretje. Als ze zien dat de brommer compleet niet voldoet aan de eisen welke voor de openbare weg gesteld worden heb je kans dat ze 'm gelijk invorderen.

Lekker laten staan die brommer dus.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Aan de andere kant ook terecht, als ik zie hoe sommige scooters en crossbrommers op de weg rijden......Ik bedoel jou niet hoor danger, maar je vraagt je af waarom je zo makkelijk een AM rijbewijs kan halen.

Schijt aan voorrang, schijt aan rood licht en vooral schijt aan de snelheid.

Sinds ik mijn autorijbewijs heb schrik je hoe sommige gasten soms rijden.
    Had woensdag er 1 op 1,5 meter van mijn achterbak :mad:

Daarnaast heb je zat citta's en ciao's die de 80 of 90 halen.
    Met trommelremmetjes :emo:

4. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Kijk altijd naar de Serienummers, cilinder en dat soort dingen. raak niet verblind door een schoonheid. wat dat leid tot miskopen..

vandaag zelf Vastloper gehad met mijn Derbi Limited 2007. had hem net 3 dagen terug van een revisie beurt wat me 800 euro koste. het rare is dat ik niks verkeerd heb gedaan. ik had hem netjes 7km warm laten worden en na die 7km ging ik 66 rijden. en schakel op naar de 6 met ongeveer 7000 toeren(hij kan 14000 draaien) en toen in 2sec. Vastnaaier..

morgen dus wegbrengen en gratis laten repareren. en gelijk kijken naar een 2e..

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook zeker terecht. In dit geval was ik echt geen "gevaar" en reed ik ook echt niet als een debiel. Ik kan mezelf goed beheersen in het verkeer, aldus ikzelf. Maar er zijn een hoop debiele die het niet kunnen, een agent kan het helaas ook niet ruiken welke categorie ze voor hun hebben staan. Daarnaast had ik simpelweg de prop uit de uitlaat gehaalt en toen ging dat ding al zo hard. Derbi is spaans, in Spanje is dat een legale snelheid, in Nederland moet hij helemaal volgelast worden. Het opvoeren was ook een veilige overweging, 50 gaan op wegen waar auto's 60/65 rijden vind ik heel onprettig, ik rij liever met het verkeer mee dan ik het ophou. Daarnaast ziet het er ook niet uit, zo'n brommer die 50 gaat en zou ik me rot schakelen 8). Nu ben ik ook niet heilig hoor, tuurlijk heb ik met dat ding regelmatig mijn topsnelheid uitgetest maar wel waar dit kan en ik denk dat daar voornamelijk het verschil zit.
    Ik zie ook vaak genoeg gasten met 80 op een klein zipje, met zijn 2'en, passagier zonder helm, door rood vlakbij een basisschool & kinderoversteekplaats rijden. Dat soort debielen moeten ze gewoon eeuwig van de weg afhalen totdat ze volwassen en een hoger IQ dan 62 hebben bewerkstelligd.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was even met mijn vrienden een stukje gaan rijden _O_. Gekke Jappen. Met name minuut 4.0

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gaan er nog lui van hier naar de Knockout in Scheveningen?

8. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje

Ik ben bezig met een opknap project, ik ben een oude Malaguti RST aan het opknappen.
    Motorisch is hij nog gewoon in orde, maar ik heb een kapot kuipdeel.
    Heeft iemand ideeën waar ik nieuwe onderdelen voor deze schakelbrommer kan krijgen?
    Het bouwjaar is 1993 en de RST is nooit erg bekend geweest in Nederland, wat mijn zoektocht best wel bemoeilijkt.

Hoop dat iemand me kan helpen :)

9. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Voor de de mensen met een scooter, ik heb hier thuis nog een gloednieuwe Dellorto 17,5 carb liggen nog nooit gebruikt en ik wil er echt graag vanaf :+ .. Mijn scooter is gestolen en nu zit ik dus met dat ding

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel euri?

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk de boete wanneer je zonder handen rijdt in de volgende context:

Je rijdt 80, je ziet een stuk voor je dat het stoplicht rood wordt. Je laat nu je motor uitlopen door geen gas meer te geven. Tijdens het uitlopen laat je je stuur los en gaat even recht op zitten en strekt je armen.

Dit alles zonder slingeren en zonder het gevaarlijk te maken. Het is geen stunten, het is gewoon even relaxt om in een andere positie te zitten. Er zit geen verkeer dicht voor mij en/of achter mij. Uiteindelijk moet je het stuur weer vast te pakken om terug te schakelen en verder te kunnen remmen.

Mag dit? of wordt dit net als een wheelie bestraft met het inleveren van je roze snotlap?

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hangt dat van de inschatting van de agent af. Als hij vind dat jij de verkeersveiligheid in gevaar brengt dan is het een artikel 5 en word daarop een boete gebasseerd. De agent kan het net zo goed prima vinden dat jij dat even doet en er helemaal niets op zeggen of een waarschuwing geven. Staat volgens mij geen vast boetebedrag voor.

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als het gevaar oplevert ist gewoon Artikel 5, zo niet dan zal je er niks van horen of een waarschuwing voor krijgen.

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    marja wat is gevaarlijk. Als je zo'n zeiksnor krijgt die eigenlijk vind dat motorrijden zelf levensgevaarlijk is heb je al snel een probleem :+

Kwestie van inschatting van de agent dus, dat dacht ik eigenlijk al.

15. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Effe een vraagje, het achterlicht van mijn tzr blijft maar doorbranden moet echt iederre week een nieuwe in, Hij brand alleen achter door maar remlicht werkt noch, Hij is niet zwart waar die stuk is maar gewoon spontaan gesprongen, Ook zit er een goed lampje in niet te weinig waqt ofzo. Wat kan dit wezen?>

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Spanningsregelaar kapot?

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik reed vanochtend op een natte weg met de tsx en was vergeten dat ik mn zomerspatbord er nog op heb zitten. Dat spatbord heeft een aparte vorm en zorgt ervoor dat een deel van het afgevoerde water op mn cilinderkop valt ( stom idd maar het spatbord is wel mooi voor de rest :9 ). En ja hoor na 3 km begint ie als een gek te stotteren en is mn bougie zijknat :9 Dus ik sta daar alles een beetje te drogen en toen deed ie het weer maar na 500 m viel die weer uit. Denk dat ik maar is mn andere spatbord erop gooi en een goed bougiekapje ga aanschaffen.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is nog is een aparte vorm van waterkoeling :+

19. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn droom:

maar eerst

maar ALLEREERST

rijlessen aanvragen in april

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    En wat dacht je van een 25kw motor om mee te beginnen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina