Het is ook zeker terecht. In dit geval was ik echt geen "gevaar" en reed ik ook echt niet als een debiel. Ik kan mezelf goed beheersen in het verkeer, aldus ikzelf. Maar er zijn een hoop debiele die het niet kunnen, een agent kan het helaas ook niet ruiken welke categorie ze voor hun hebben staan. Daarnaast had ik simpelweg de prop uit de uitlaat gehaalt en toen ging dat ding al zo hard. Derbi is spaans, in Spanje is dat een legale snelheid, in Nederland moet hij helemaal volgelast worden. Het opvoeren was ook een veilige overweging, 50 gaan op wegen waar auto's 60/65 rijden vind ik heel onprettig, ik rij liever met het verkeer mee dan ik het ophou. Daarnaast ziet het er ook niet uit, zo'n brommer die 50 gaat en zou ik me rot schakelen . Nu ben ik ook niet heilig hoor, tuurlijk heb ik met dat ding regelmatig mijn topsnelheid uitgetest maar wel waar dit kan en ik denk dat daar voornamelijk het verschil zit.
Ik zie ook vaak genoeg gasten met 80 op een klein zipje, met zijn 2'en, passagier zonder helm, door rood vlakbij een basisschool & kinderoversteekplaats rijden. Dat soort debielen moeten ze gewoon eeuwig van de weg afhalen totdat ze volwassen en een hoger IQ dan 62 hebben bewerkstelligd.
Laatst bewerkt: 14 nov 2008