1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo... sorry van de late reactie maar ben weer net terug in Nederland uit Duitsland... heb het maar druk de laatste tijd.

Ik zou de 19de moeten kunnen, al kan ik niets beloven. Ik ben momenteel bezig om een bedrijf op te zetten en daar gaat nu eenmaal veel tijd inzitten. Ook gebeuren er altijd dingen op de meeste ongunstige tijden. Ik kan mijn best doen om de 19de vrij te houden.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dus de 12e kan Bas niet en de 19e Beuk niet. Hier valt niks aan te doen?

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ff een polletje maken denk ik dan.....kan dit uberhaupt hier nog???

even kijken welke datum een ieder het beste uitkomt.
    zelf kan ik van de 2 data's alleen de 12de.....moet alles daarvoor en daarna allemaal werken.

als anderen het ermee eens zijn kan de datum ook wat verschoven worden richting mei of zelfs juni om iets te plannen zodat werkelijk iedereen mee zou kunnen????
    nogmaals spreek ik niet voor iedereen hier.....ik ben de gek zeg :+

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
  5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Motorrijbewijs dinsdag gehaald. Mag hem volgende week woensdag ophalen! Nu druk bezig met het zoeken naar een leuke motor. Lastig, Lastig, Lastig.

6. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Van harte gefeliciteerd!

7. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Geleficiteerd Danger... doe je naam maar geen eer aan :p

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gefeliciteerd! Was het spannend?

Moet zelf de 26e afrijden voor auto... is ook wel spannend. Want als ik 'm haal kank eindelijk in de Z3 gaan scheuren :+

9. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Langskomen dan :)

Gefeliciteerd Danger

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nice gratz Danger :b:

morgen mag Smok3y weer pilonnen gaan kussen wheehaaa!!!

\o/

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gefeliciteerd geslaagden!

Voor diegene die nog een motor zoeken, de mijne is te koop!

Street Triple R met een berg aan extra's waardoor de motor helemaal af is!
    Net ingereden met 1200 kilometer op de teller!

http://link.marktplaats.nl/235214527

Let erop, is een vraagprijs met onderhandelingsruimte ;)
    Wanneer je bepaalde extra's er niet op wilt hebben gaat de prijs uiteraard naar beneden.

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou net weer 2 uur mogen AVB,en.
    Eerst mochten we even 5 minuten voor onzelf weer een beetje aan de motor wennen/warmdraaien.

Vervolgens kreeg ik de oefening om op lopende snelheid te rijden.
    Dus 1e versnelling en wat met de achterrem en de koppeling spelen,dit ging vrij snel goed.

En toen kwam het drama.. |:-:9

De 8 Draai en de halve draai.
    Het ziet er oh zo simpel uit maar man man man... wat heb ik er een moeite mee gehad net.

Het is me trouwens ook geen enkele keer gelukt.
    Het is zo vreemd om je motor met zulke lage snelheid van je af te duwen en proberen zelf recht te blijven zitten met gestrekte arm en daarbij ook nog eens naar het punt kijken waar je naar toe wilt.

En dan ook nog is tegelijkertijd het gas constant houden en je achterrem lichtjes intrappen.

Ik weet dat het pas me 2e les is,maar dit gaat nog veel oefenen worden.

:b:

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Voor mij werkte het goed om gewoon betijds een constant tempo aan te nemen. En neem een niet te laag tempo. Door een beetje vaart nog erin te houden is het makkelijker om je balans te houden. Verder gewoon toch probern dat stuur naar de grond te drukken en je hoofd helemaal om te gooien. Maak je geen zorgen, je noemt nu wel lastige oefeningen. Daarover gesproken, heb je de langzame slalom al gedaan? :+

Oh en als je daar op je terrein de mogelijkheid voor hebt, gooi afentoe even het gas open als je tussen oefeningen rijdt. Op die manier beleefde ik nog wat lol.

M'n instructeur vertelde nog dat er telkens anders instructeurs naar 'm toe kwamen dat ze me wild vonden :+ Hard van oefening naar oefening, snel door de bochtjes :+

Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks all. Ik ben zeker niet zo'n snelheidsduivel/roekeloze rijder dus zal mijn naam geen eer aan doen.

Op welk parkeerterrein heb jij gelest? Peulwijk?

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, aan twee kanten. Zijn allebei Peulwijk geloof ik.

16. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Heb vertrouwen in die achterrem, dat is het beste advies dat gegeven kan worden. Klein beetje gas erop, zodat je koppel houdt, als je dan die achterrem indrukt, redelijk stevig, heb je een fiets waar je langzaam, maar steady mee kunt manouvreren.

Verder is het idd je 2e les pas, dus dat gevoel komt nog wel.

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Oost en West inderdaad. Ik ging bijna altijd naar Oost. Daar kan je inderdaad nog even lekker het gas opentrekken als je de lange slalom hebt gedaan. Was voor mij ook nog de enige fun factor van het hele AVB verhaal. Mijn examen ging trouwens goed. Het had de hele dag geregend maar toen ik om 2 uur examen moest doen was het net een al uurtje droog geweest. Heerlijk (droog) ritje gemaakt richting delft, schipluiden, maassluis en terug. Erg mooie route, smalle 60km/h weggetjes buiten de bebouwde kom, paardenpoep in het midden van de weg continue ontwijken :+. Trouwens echt lang gereden voor een examen. Meestal is het 30 minuten rijden, ik heb er 50 gedaan. Maar de examinator en mijn rij-instructrice hadden het ook naar hun zin, hebben gelachen en gingen nieuwe routes bedenken. Waardoor ik op gegeven moment naar rechts moest waar het doodliep uitgezonderd brommers/fietsers. Niet gedaan natuurlijk en dat was toch weer een pluspuntje! Mijn laarzen waren ook na dat ritje voor de eerste keer vies :+.

Woensdag mag ik mijn rijbewijs ophalen. Nu druk bezig met het vinden van een leuke motor, ik vind de CBR600F wel erg gaaf en betaalbaar. Gaan er trouwens nog mensen aar de LIDL morgen? Allemaal motorkleren en accessoires in de aanbieding. Schijnt altijd kwalitatief goed te zijn voor weinig geld. Ik ga iig als beginnende motorrijder met beperkt budget een kijkje nemen 8).

18. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb wat spul van de vorige aanbieding van de Lidl (ongeveer zelfde spul) en het is kwalitatief goed. Ik heb daar toen een thermo-ondergoed pak gehaald (kinky he :+) en een niergordel (die ik nooit heb gebruikt).

Op zich is het allemaal goed spul, zou alleen wel zorgen dat als je kleding koopt dat het goed past (denk bescherming) en een helm moet gewoon goed zitten. Er zijn richtlijnen op het internet te vinden hoe je kan zien of een helm jouw goed past.

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil zoiezo geen helm van de Lidl. Ze zijn dan wel goedgekeurd maar dat zijn die brommerhelmpjes van 35 euro ook. Mijn hoofd is wel een goede helm waard. Een Shubert, NoLan, Lazer oid. Hij moet ook perfect aansluiten op mijn hoofd dus daarvoor ga ik naar Motoport. Ik ben er 2 dagen geleden nog geweest maar toen geen vette helm kunnen vinden, nog even doorzoeken dus.

Maar het regenpak en die onderkleding lijken me wel ideaal. Ook wil die broek nog even bekijken, als dat was is neem ik die misschien ook wel gelijk mee. En accessoires zoals de motorbeschermhoes, bagagespin, schijfremslot en niergordel lijken me ook wel handig om te hebben. Wil immers met de motor op vakantie deze zomer, een niergordel is gezien de lange afstanden dan wel aan te raden heb ik me laten vertellen. Ook die handschoenen lijken me wel wat als ze enigszins warm zijn. Ik heb nu echt van die zomer, leren dingen. Super handschoenen alleen ze houden geen warmte vast, puur protectie. Geen pretje in de winter. Dus ben benieuwd of ik morgen een hele hoop geld kwijt ben of niet :+.

20. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb ik het gevoel dat als je bij de lidl een helm koopt gewoon net zo goed een vissenkom op je kop kan zetten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina