1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    AVB haalt iedereen over het algemeen in 1x

Succes :thumbs:

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heb een duif dood gekopt op de brommer. Reed een gangetje of 40, tot er een duif ineens vol in m'n (cross) helm vloog. Kwas blij dat ik m'n crossbril op had. Had zelf een flink blauw oog en een hartslag van 180, de duif lag redelijk dood in het gras naast de weg. Was toen wel blij dat ik m'n crossbril op had.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
  4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    leuke dag gisteren met een ietwat lullig en duur begin.

vroeg de weg op.......dat is mooi want dan is het lekker rustig,kan je doorrijden en je bent altijd op tijd daar waar je wezen moet.
    dus om 7 uur reden wij uit almere weg richting het circuit van zandvoort.

heerlijk rustig op de weg dus nadat de brommers warm waren kon het gas er een beetje op...immers ik hinder er nauwelijks iemand mee op dit tijdstip.

maar dan.......

alles gaat perfect tot vlak voor haarlem.
    na een klein stukkie a9 gepakt te hebben en afgeslagen te zijn richting haarlem/zandvoort komen wij uit op een 100kmph weg voorafgegaan door een paar leuke 70 kmph slingers.

lekker vlot erdoor heen,motortje plat,door naar het pompstation even verderop en nog steeds geen kip op de weg.

jawel.......1 kip.....
    eentje op een motor waar KLPD opstaat........oeps.

"agent"
    goedemorgen heren,goed dat u even stopt om te tanken wat ik had wat moeite om jullie uberhaupt bij te houden.

"ik zei de gek"
    dat valt toch wel mee agent,tis vroeg en geen paard op straat.

"agent"
    dit is ronduit belachelijk,jullie rijden dubbel de maximaal toegestane snelheden en op sommige stukken kan ik jullie niet eens volgen.
    ik zit al vanaf badhoevedorp achter jullie aan.

"ik zei de gek"
    wat was onze snelheid dan,heeft u een meting kunnen maken of alleen maar iets geconstateerd.
    zelf let ik alleen op de weg....dat klokkie is niet zo belangrijk.

"agent"
    ik constateerde dat het ruim boven de wettelijke limiet kwam en dat is voldoende.
    apperatuur voor een meting heb ik niet aan boord dus jullie hebben mazzel dat ik bij deze niet de rijbewijzen invorder wat normaliter meteen zou gebeuren.
    jullie krijgen de hoogst haalbare bekeuring voor snelheidsovertredingen.

vervolgens worden de gegevens genoteerd en krijg nog even te horen dat je idd "niet normaal kan rijden op een ducati"...dankuwel?

geluk bij een ongeluk denk ik dan.
    wel een paar centen kwijt maar wel mijn roze briefje nog.......en dit allemaal om half 8 s'ochtends op hemelvaart..haleluja.

even een leuk tussendoortje wat verkeersveiligheid aangaat.

http://www.motormeuk.nl/bekijken/11...nderzoekt-de-tekortkomingen-van-flitspal.html

sjikesjikesjike,,,,,BROAPBROAPBROAP....door naar het circuit!!
    evengoed mooi op tijd voor het aanmelden.
    wederom ongeloofelijk gematst bij de geluidsmeting op het circuit waar ik normaliter meteen weg gestuurd zou worden.

10 voor half 10 mochten we de baan op voor 25 minuten raggen op het circuit.
    supermooi weer,lekker tempo en de marshall voorop had er ook schik in dat hij wellicht weer eens een vlotte groep mee had.
    totdat wij erachter kwamen dat de mannen achter ons helemaal pleite waren (ook bij de klpd mischien :+ )

we zaten inmiddels ook al op de reet van de ploeg die voor ons was vertrokken dus moest helaas het tempo wat omlaag zodat de rest ook weer bij kon komen.....hebben heerlijk lopen vegen op de baan.

s'middags werd helaas een ander verhaal.
    rond een uur of 12 gingen de hemelsluizen open en zeek het van de regen.
    om half 3 moest ik weer rijden maar op een baan vol met rubber die zeiknat is gaan rijden is hetzelfde als een alternatieve vorm van "holiday on ice"
    daar ging de 2de sessie dus het raam uit.....helaas.

aan het eind van de middag klaarde het weer helemaal op dus kwam het cricuit ook weer tot leven.
    stuntshows werden er weer gegeven,de vermogensbank stond weer te loeien en iedereen liep weer vrolijk rond.
    toen de straat weer droog was met een uurtje of wat zijn wij ook weer richting almere gereden (wel wat rustiger)

mischien hebben we dan toch wat geleerd??

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zelfs een 2200cc S&S blok zuipt geen 1op1. Die monsters draaien 1/3 van de toeren van een SV dus ik denk dat het verbruik gelijk zal liggen.

Teminste mijn pa rijd ongeveer 1op14 met zijn 1600CC knucklehead.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    waar zie jij mij zeggen dat het blok altijd 1 op 1 loopt?

maar hij vergelijkt zijn 650 cc blok met een 2200 cc blok.

Dat is toch appels met peren vergelijken?

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vergelijk het benzine verbruik niet het blok.

Hij zei dat ze op TV een chopper hadden gebouwd met 25liter tank die om de 30kilometer moest tanken. Hij doelde erop dat het een "benzinetankje" was. Maar een 25liter tank is ook echt wel groot voor een motorfiets. Dat is het enige wat ik probeerde te zeggen dat een 25liter tank meer dan genoeg is en dat je nooit met 25liter na 30kilometer al met een lege tank staat.

De motorfiets zou dan 1 op 1.2km lopen en dan zou je letterlijk een draaikolk in je tank krijgen (zou uberhoud niet weten hoe zon dik blok je wel niet moet hebben om zoveel benzine te verbranden.)

Maar laten we er ff over ophouden en als conclusie trekken. Een 25litertank is voldoende voor een dikke chopper!

8. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Mjah, zolang je idd nog in het bezit bent van je rijbewijs mag je van geluk spreken denk ik :'-(

9. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik ben vanmiddag geslaagd voor me AVB examen. Ik moest de presicie en de vertraginsoefening over doen.

nu snel me theorie en dan werken naar me AVD. Volgende week woensdag me eerste les!

Wie gaan er trouwens 18 mei naar de Motor Forum Mega Meeting?

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zal dan wel een typefout bij de ondertiteling zijn, maar hij moest (volgens de ondertiteling) bijna om de 30km tanken. (Wellicht 2.5l tank? :9) De tank was nauwelijks een tank te noemen en liep om de frame buis heen.

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    een vrachtwagen,stadsbus en ander lomp spul met minstens een 9 a 10 liter blok heeft een gem verbruik van 1 op 2...

een standaard beul van een motorfiets met een blok van 2200cc of nog dikker komt daar gelukkig niet eens bij in de buurt.
    zou alleen maar goed zijn voor de freebees in mijn geval denk ik :+

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Copy, vriend en ik, als het mooi weer is tenmisnte
    gefeliciteerd trouwens

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Politie weet ook altijd precies wanneer die MF meetings zijn. Afgelopen jaren waren er altijd wel een paar de lul, wees gewaarschuwd.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    moet werken die dag........sterker nog.
    zolang het bestaat ben ik elke keer aan de beurt op mijn werk...dit jaar wederom.

zolang je zelf geen malle fratsen uithaalt is er nooit wat aan de hand (moet je mij horen lullen :+ )

voor diegene die gaan......tis een steeds groter evenement waar lettelijk honderden motoren op afkomen.
    alijd leuk om gewoon even te kijken toch??

15. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht ik ook*)

16. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag eens langs een dealer geweest, beetje 2de hands motoren kijken. Had wel 2 leuke staan:

Een blauwe Suzuki sv650 uit 2001 (21.000 KM gelopen) [​IMG]

en een ST2 uit 1998 (51.000km gelopen)
    Beide in 100% kras/beschadiging vrij.

Is iemand toevallig bekend met een van beide motoren? Ik weet dat het ook redelijk andere stijl motoren zijn. Keuze's.... altijd lastig ;)

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik moest kiezen zou ik voor de SV gaan, puur op basis van looks, bouwjaar en kmstand. Eerlijk gezegd zou ik om geen enkele reden de ST2 nemen :+ Waren er verder geen motoren die in aanmerking komen?

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd gozer, veel succes met de rest van de lessen.

Nee ik ga niet naar de meeting (heb nog geen motor), maar het lijkt me wel erg leuk. Zit al heel lang op het motor forum en er hangt altijd een goede sfeer op de fora daar.

Waar wordt die meeting eigenlijk gehouden?

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik nu opzoek ben naar een motor en maar beperkte technische kennis heb heb ik nog een vraag.

Ik kreeg nog een aanbieding voor een andere Suzuki sv650s. Zeer gaaf model (vind ik). Alleen heeft hij 21.000 km gelopen met een >25KW zet er op. Nu heeft de dealer die er afgehaald en wilt hem met vol vermogen verkopen.

Ga je dit ooit aan de motor merken? dat hij ooit een >25kw set heeft gehad?

20. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje wel :D

In de buurt van arnhem. Weet t zelf ook niet precies. :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina