1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Licht, houd in dat je niet meer dan 25kw mag hebben op je motor. Je kan dan beginnen met een 125cc of 250cc die, volgens mij nooit meer hebben dan 25kw, zoals de kawasaki 250r.
    Maar je kan ook een 600cc nemen en deze dan (tijdelijk) terugzetten naar 25kw.

Hier staan veel motoren van alle merken, en er staat aangegeven of je de specifieke motor op 25kw kan of al is.

Hier ken je ook kijken

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen is het motorrijbewijs halen moeilijker dan een auto rijbewijs. Je bent ontzettend kwetsbaar in het verkeer op de motor en vanuit die visie worden ook de examens afgenomen. Je moet jezelf beschermen, je moet kunnen anticiperen, fouten van andere weggebruikers al ontdekken voordat zei het doen (toch in een grotere mate dan in de auto) kortom vele malen beter opletten dan de gemiddelde autobestuurder. Een klein foutje is vaak bij een rijexamen auto geen probleem maar op de motor is dit vaak direct een rede om je te laten zakken. Motorrijbewijs is definitly moeilijker maar met enig inzicht en aanleg prima te doen. Ik wil je niet bang maken namelijk, motorrijden is super het vergt alleen wat meer concentratie en oefening dan in de auto.

Ik vind de aanduiding lichte en zware motor vaak een beetje verkeerd geinterpreteerd. Een lichte motor is dus echt geen LICHTE motor eerder een minder zware motor/beperkte motor. 25KW motoren zijn nog steeds ontzettend snel in vergelijking met auto's, brommers en scooters. Alleen zijn ze in het algemeen afgeknepen op de topsnelheid. Op een zware motor kickt rond de 90/120 nog een "boost" in welke op een 25KW niet echt bestaat. Daar duurt het gaan van de 100 naar 130 en van de 130 naar de 160 (algemene max snelheid 25KW) gewoon stukken langer dan op een "zware" motor. Althans dat is mijn ervaring. En inderdaad, mensen vervangen licht vaak voor zwaar. Dat komt vooral omdat het snelheid went en vanwege motorvrienden. Als je een tijd op een lichte motor hebt gereden dan wen je aan de snelheid en wil je vaak nog harder/meer vermogen. Daarnaast zijn je vrienden op een zware motor toch een stuk eerder weg bij het stoplicht en zijn er veel mooie motoren niet op 25KW beschikbaar. Maar dit trapsgewijze is juist een goede ontwikkeling. Steeds zwaarder zorgt voor een hoop meer lol en een grotere verkeersveiligheid. Want neem maar van mij aan, op die 1000cc racers ben je in het begin vooral bezig om te zorgen dat je voorwiel op de grond blijft 8).

Klopt. Voor 25KW motoren bestaat een grote omloopsnelheid. Vaak wisselen deze om de 2/3 jaar van eigenaar. Er bestaat een beperkt aanbod en een in verhouding net iets grotere vraag is mijn ervaring. Als je motor er leuk uitziet, goed is en de kop eraf is dan kan je hem vaak weer voor dezelfde prijs of iets meer/minder weer verkopen. Voor 2/3 jaar oude motoren welke hun afschrijving die jaren al hebben gehad geld in het algemeen dat ze vrij waardevast zijn de volgende 5 jaar.

Bijna elke race motor kan 25KW gemaakt worden als de cilinderinhoud onder 700cc zit. Alleen is er niet altijd een officieel begrenzingskitje te koop. Check anders deze site even:
    http://www.25kilowatt.nl/

3. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Echt super erg bedankt Danger, voor je supper comments! :thumbs:
    Zit nog steeds te twijfelen of ik m'n auto rijbewijs eerst haal of niet. Het is toch weer zo'n 2500(?) euro ongeveer. Ja, je hebt er veel aan, maar het is zo duur voor nu. :mad: Het geld heb ik dan wel, maar toch.
    Ik word volgend jaar Januari 18. Hopelijk heb ik genoeg tijd om m'n auto rijbewijs (als ik die dus haal, waar ik nu wel vanuit ga) te halen én motor / motorrijbewijs om volgend jaar zomer nog te kunnen rijden. :cool:
    Wat heb jij gedaan Danger, eerst je auto gewoon neem ik aan? :D
    Edit: Excuse môh, ik zie dat ik telkens motors schreef in plaats van motoren >_>

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Verschilt per persoon, heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald en vond dat veel makkelijker. Vond het ook veel leuker dan de auto eerlijk gezegd dat zal ook hebben geholpen. Auto was meer omdat het moest voor mijn werk.
    Gewoon meteen beginnen. Kan je mooi wennen aan het sturen van motoren en als je meer kracht wil kan je altijd er nog voor kiezen de begrenzingsset er uit te slopen alhoewel dat niet geheel legaal is. :+ Verder heb ik bijvoorbeeld in 2.5 jaar maar ongeveer 500 euro van mijn motor afgeschreven dus daar hoef je het niet voor te laten.
    die zijn er genoeg, zeker de kawa 600jes, 400jes en yamaha r6jes zijn de laatste jaren flink in prijs gedaald.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerst mijn autorijbewijs (toen ik 18 werd begonnen) gehaald in 3 maanden. 2 maanden wat ervaring opgedaan in de auto en vervolgens het motorrijbewijs gehaald. Als je helemaal gek bent van motoren en zat geld hebt om na je rijbewijs gelijk een motor te kopen en eigenlijk helemaal niet zo nodig auto hoeft te rijden, ga dan voor je motorrijbewijs! Ik had niet het geld om een motorrijbewijs te halen en gelijk een motor te kopen. Eerst een autorijbewijs, beetje crossen in mijn ouders auto's en vervolgens voor het motorrijbewijs en een motor kopen was voor mij praktischer. Doe wat je het liefste hebt... Ohw, en graag gedaan ;)!

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  7. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Allright :D
    (& Jij ook bedankt Bazzie O-) )
    En Jorrit, geile motoren, vooral doe blauwe _O_

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hey....

een echte husky!!!

die zie je niet veel.......supergaaf speelding man.

9. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Welke is nou van jou tobbert? :p

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De Batavus er achter.

Heb je je hyper al Bas?

11. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Ik haat je :'-(

Vandaag wel eindelijk eens een KD gemaakt. Best makkelijk achteraf maar zie de meerwaarde er nog steeds niet van in op de openbare weg. =(

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Donderdag weer AVB,en \o/
    Denk dat ik ook maar eens ga overleggen met mijn instructeur wanneer ik het examen kan aanvragen.
    Aan de andere kant lukken de 8-draai en de langzame slalom nog steeds niet echt =(
    Uitwijk oefening vond ik in het begin overigens nog best scary O-)
    Maar met de "snelle" oefeningen gaat het wel steeds vele malen beter!

13. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, mijn Ducati staat bij de garage. Hij liep wat slecht, vermoed dat hij al veel te lang geen fatsoenlijke beurt meer heeft gehad, dus hij gaat grondig onder handen genomen worden. Daarnaast zag ik vorige week ook dat er een fucking spijker in m'n bijna nieuwe achterband zat, dus daar gaat weer 200 euro|:-. Maar goed...

Hoop dat hij met een weekje of wat klaar is.

Daarna moeten we nou ook een keer gaan rijden met z'n allen vind ik. En dan ook een datum waarop iedereen beschikbaar is, zou chill zijn :D.

14. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    200 euro voor een achterband?

of is dat inclusief monteren enzo?

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Beide \o/

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Is geen Husqvarna maar een Husaberg ;)

17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe de eerste keren dat ik de acht deed, dacht ik van man die ga ik never nooit redden. En opeens, pling, ik had hem en ging die steeds beter. Idem voor de langzame slalom.

Uitwijkoefening had ik dus eigenlijk totaal geen problemen mee haha. Even naar links knallen en naar rechts klaaaar.. Ik vond die juist wel gaaf om te doen :D

Bijzondere verrichtingen moet mijn instructeur ook nog aanvragen, maar ach ben in de tussentijd lekker op de weg aan het rijden en doe tussendoor nog bijzondere verrichtingen.

Hier ben ik het zeker mee eens :) Maar als je eigenwijs bent en per se eerst je motor rijbewijs wilt halen O-) :x
    Al die punten die je opnoemt heb ik echt over nagedacht voordat ik met motor lessen begon. Maar ja, als je je sinds klein bent weet dat je motor wilt rijden en auto rijden je niet echt interesseert... Tjah, dan ben je gewoon eigenwijs en de voordelen die je kunt hebben als je eerst je autorijbewijs, ach jammer dan :+

Maar wat je zegt, of je bent wat langer met je autorijbewijs bezig omdat je dan alles moet leren, of je bent wat langer (en misschien wat onveiliger) met je motor rijbewijs bezig en dan haal je je autorijbewijs misschien sneller.

Veel plezier alvast!! Ik ben echt lekker slim geweest. 's Avond/'s nachts naar een party in de RAI... precies op 25 april. Ik kwam er paar weken terug achter, aaarrrghhh. Ga het niet redden qua tijd/fitheid om zowel naar Assen te gaan als naar de RAI... Ach laatste weekend van juni dan maar weer :D

Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  18. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

290 inclusief montage is de eerste prijs die ik tegenkom op google.

Breed bandje.

Maar goed, daar baal ik dus wel van. Band was echt goed nog, tot de ontmoeting met die spijker.

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Voor 290 euro heb ik een setje(dus voor en achter) Michelin Pilot Power inclusief montage. Gewoon beetje goed zoeken en niet naar de eerste de beste motoport gaan.

20. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Naja, de rest van alle problemen worden daar ook verholpen (onder garantie). Dus het is wel makkelijk. En Bridgestone > Michelin :D. Lees ik :confused:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina