De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een teruggeknepen motor kan je na je 25kw periode makkelijk terug zetten waardoor je langer van je fiets geniet. Als je deze na 2jaar weer verkoopt zal je zeker moeten rekenen op een afschrijving van 30% (nieuw kopen is eenmaal heel onvoordelig). En slechte ervaringen met 2de hands? Heb je dan eerder een 2de hands motor gekocht? En wanneer je een 2de hands motor bij een dealer koopt heb je meestal wel 6maand garantie dus ik zie het probleem niet echt. 4takt motoren zijn mechanisch over het algemeen heel betrouwbaar, dus je moet alleen goed kijken of de motor geen visuele gebreken heeft zoals kuipschade/overgespoten onderdelen.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    nou niet met motoren maar wel met scooters/auto's. 2x gezeik mee gehad terwiljl het er wel goed uitzag. Maar wat zijn dan goede (en ook wel redelijk mooie) motoren die ik voor max 5000 kan krijgen 2ehands (liefst niet teveel kilometers gelopen, zou idd fijn zijn als ik er over 3 jaar mee kan rijden en dat hij dan omgezet is).

3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Staat al op 25 kw zelfs. En dan heb je een echte motorfiets. Deze heeft maar 11k kilometer op de klok, ding is nieuw.

Als Ducati niet je ding is, kun je ongetwijfeld ook een hele mooie Suzuki SV 650 op 25 kw laten zetten.

(Voor 5000e kun je ook een nette R6 regelen, maar ik zou een 600cc I4 niet beperken.)

Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  4. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0

Heb de achterkant van mijn Aprilia RS50 MY08 opgefrist, vind het er top uitzien!

(heb niet het originele 'rek' verzaagt, maar een Evotech Tailtidy eronder gezet)

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ligt eraan wat je wil, racer, naked bike, supermotard of chopper :+

Aangezien je een Kawasaki al uitgekozen had heb ik ff gezocht naar een 636 ninja. Op marktplaats zijn het vraagprijzen dus je kan er vaak nog wat aflullen waardoor de prijs al snel op de 5000 euro is.

http://link.marktplaats.nl/272388581

En

http://link.marktplaats.nl/270144015

Deze Yamaha R6 is ook wel vet:

http://link.marktplaats.nl/261190086

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

sorry sjorrit.....

tis net ff anders wat je plaatje tevens ook aangeeft.

backfires komen 9 van de tien keer in het inlaattraject doordat "inlaatkleppen" niet goed sluiten wat 45 verschillende oorzaken kan hebben.......daarom heet het ook een "backfire"
    dit probleem komt overigens erg weinig bij motorfietsen voor en is echt iets voor auto's die met name op lpg rijden.
    lange inlaatspruitstukken nemen soms een slok lpg op dat daar dan ook ontbrand en zodoende je hele luchtfilterhuis eraf doen rammen.
    deze vorm van backfires kunnen op langere termijn schadelijk zijn voor je kleppen.......maar het inlaattraject/spruitstuk of luchtfilterhuis geven dan al 10 keer eerder de geest.

als je uitlaatje plof zeg(wat idd dan vreemd genoeg ook een backfire heet) is het is het niets meer dan wat onverbrand mengsel en geeft totaal geen gevaar voor kleppen of ook maar iets van het draaiende gedeeldte in het motorblok.
    let wel...........we gaan er dus vanuit dat er geen afterburner praktijken aan de achterkant plaats vinden.
    is dit wel het geval dan idd even langs de afstelboer.

tis schier onmogelijk dat dit mengsel wat tot ontbranding in de einddemper komt koolaanslag veroorzaken zou op kleppen en klepzetels.
    de uitlaat zou nog eerder in een baan om jupiter gebracht worden dan motorschade :+

ik snap je punt,maar zo hard zal het allemaal niet lopen met een plof en een enkel vlammetje uit je uitlaat.

Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zitten idd mooie motors tussen, maar hebben allemaal wel aardig wat km gelopen. Heb er toch liever 1 met niet meer dan 15000 km , aangezien ik er van plan ben vaak op te rijden (dus niet bepaald een mooiweerrijder), ook voor het woon-werk verkeer. Wat ik zelf ook 2 hele mooie vind :

Kawasaki z750

Suzuki Gladius

Helaas zijn die nergens te vinden voor onder de 5500 met een redelijk gereden aantal kilometers.

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Pff 15.000 of 30.000 kilometer maakt in principe niks uit hoor. Een 4takt motor gaat makkelijk over de 100.000. kilometer met normaal onderhoud.

Maargoed je geeft aan dat je de Gladius ook mooi vind? Dan kan je ook kiezen voor de SV650 (S). Die vind je al vanaf 4000 euro. Zelfde blok als de gladius heeft.

Aangezien het een V-twin is hebben deze fietsen op 25kw ook lekker veel trekkracht voor handen.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    de gladuis is idd nog te nieuw......wellicht met heel veel mazzel vind je ergens een demo terug die flink scherp aan de prijs is.

het blokje is megabetrouwbaar en komt op wat "up to date'tjes na" uit de sv-650,v-strom serie weg.
    superleuk L twin blokkie dat destijds nog in de sv-cup zijn eigen race klasse had.......pittig ding dus!!

als je nog een maand of 3 zou wachten dan zie je vanzelf de 2010 modellen in de boeken en op internet staan.......er zijn genoeg mooiweerrijders die tegen die tijd hun motor dan al inruilen ivm met een gunstige inruilprijs.
    in de herfst en winter rijden ze toch niet dus kan net zo goed hun fiets de handel in om in het voorjaar weer een nieuwe op de kop te tikken.

goed rondkijken aan het eind van het motorseizoen kan echt de moeite lonen!!

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    van die drie linkjes naar marktplaats verdenk ik de middelste (zwarte 636) van een serieus scheur/circuitverleden.

leuk ding op de foto maar de gebruikte opties en accesoires zoals oa stalen remleidingen,akra'tje,pirelli supercorsa's zeggen mij voldoende......een setje plakbanden als deze rij ik in 4000 km helemaal aan snot en ze zitten er niet voor niets op.

kan er naast zitten......maar ik zou deze even fijn bekijken.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    motor ga ik toch pas ov3er minstens een half jaar, ga net beginnen met mijn autorijbewijs namelijk en ben van plan daarna voor motor te gaan ;) Pff wat een geld kost dat allemaal, gaat een jaar werken 8)

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als je naar de banden kijkt zie je ook dat de randjes er af zijn... gebeurd vrijwel alleen op circuit. Of je moet er alleen maar rotondes mee rijden :+

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dat was mij (denk ik) nooit opgevallen! als ik een motor op het oog heb die 2ehands is zal die advertentie sowieso hier wel laten zien, voor een goed oordeel :+

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Op het circuit wordt er haast nooit met een aftermarket demper gereden ivm strenge geluidseisen en zijn genoeg mooi weer rijders die stalen remleidingen monteren. Heeft jouw Duc ook, veel beter gevoel tijdens het remmen.

Zijn inderdaad lui die vaak klaverbladen rijden en aangezien hij zachte banden heeft rijd je het randje er zo af hoor. Heb ik zelfs met mijn Dunflop sportmaxx bandjes onder mijn FZ1.

Als je wilt weten of er mee op het circuit is gereden kijk je naar borgdraad aan de oliedop en remklauw bouten, dat is namelijk verplicht. Daarvoor moet er een gaatje in de schroef/bout worden geboord zodat deze geborgd kunnen worden.

Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ook akra's zijn er in alle denkbare vormen met db killers sjorrit wat voor alle merken geld.

en waar ik regelmatig op het circuit rij en heb gereden gelden met dezelfde regelmaat helemaal geen geluidseisen.

op zolder in belgie mag bijna alles!!!!

bij het rijden van een normale circuitdag hoef je tevens niks te borgen.
    er vind slechts een sumiere technische keuring plaats,er wordt gekeken of je wel volledig in het leer zit en een knappe helm op je ei hebt.

het borgen van moeren zie je pas bij bv cup-races,endurance races en alles wat maar een beetje professioneel neigt.
    ik geloof niet dat deze kawasjakie daarvoor in is gezet.
    ga je echt alleen voor het circuit dan koop je een fiets zonder kenteken dus ex bpm,gooi er andere kuipen op en versleutel je een ongeluk wat je anders wilt hebben aan de motor om hem zo je eigen te maken.

een motor zoals deze zwarte kawa kan een prima aankoop zijn......maar net zo goed een miskoop als er niet extra goed na gekeken wordt.
    hij geeft mij genoeg signalen af dat dit ding niet is gebruikt voor het rondje om de kerk.

Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ach ja misschien heeft ie een paar keer circuit gereden, als hij geen prof was zoals jij zegt kan het geen kwaad. Die dingen zijn er immers voor gemaakt ;) En aangezien de verkoper in leeuwarden woont denk ik ook niet dat ie elk weekend op het circuit van Zolder te vinden was.

Maargoed Dyonko vraagt nu al advies over een motor terwijl hij eerst nog zijn autorijbewijs en daarna zijn motorrijbewijs wil halen. Denk dat ie volgend jaar beter weer wat kan vragen want dan heb je ook weer een heel ander aanbod aan motoren. Dan vind je vast wel een Gladius voor een kleine 5000 eu.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    jaa klopt, het was meer even kijken wat ik leuk/mooi vindt. Het geld is er opzich wel voor (nu bijna, over 3 kwart jaar zeker). Al is mijn budget eigenlijk wel begrenst tot 5000 euro voor een motor.

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    11 tot 13 september weekendje Eifel met nog 2 vrienden :D
    Één heeft een Garmin Zumo 660 en heeft al een aantal leuke routes gedownload. Lekker 2 dagen lang sturen!

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    @#$%^&*( Maat van me heeft een schuiver met mn fiets gemaakt.
    Gelukkig vooral optische schade (maar wel jammer)

Idee is nu om mijn motor opnieuw te laten spuiten, ik denk aan metallic wit en er dan deze stuurkuip op knallen:

Edit: Met mn maatje is niets aan de hand en dat is natuurlijk het allerbelangrijkst!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina