1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo morgen tot maandag een tripje naar London met de motor. (via channel tunnel). Wel jammer dat we door belgië heen moeten met hun 'top' wegen. Heb er wel zin in :D

@ Han: Aai, das altijd kut. Gelukkig alleen blikschade.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Precies de reden waarom ik niemand in mijn auto en op mijn motor laat rijden hehe. Maar gelukkig is het goed afgelopen. Metallic wit is wel tof alleen denk ik dat je met zo'n stuurkuip een beetje het 'motor-opgeleukt-na-de-crash' effect krijgt en dat je marktwaarde zal dalen. Origineel zijn ze toch het meeste waard.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    auw.....

zonde man!!!!

en idd.........je maat heeft niks en je motor wordt wel weer de oude.

pffffff...........wat doe ik hier man.

ik ben snurk doen..

truste allemaal.

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad dat is het allerbelangrijkst!

@Pimmy: Heb je ook gelijk in, ben ik ook naar deze harde les achter gekomen ;) vooral als je voertuig alleen WA verzekerd is.
    Denk dat het metallic wit inderdaad wel erg tof wordt.. de stuurkuip vind ik ook mooi maar houd de originele in mijn achterhoofd ;)

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ik ben er mega voorzichtig in bij het door anderen laten rijden op mijn motor.

er zijn 2 mensen die op mijn duc hebben gereden die ik voor 200% vertrouw omdat zij ook weten wat voor karakter de fiets heeft.
    het is niet de vriendelijkste motor die toch van de bestuurder verlangt dat hij zijn koppie erbij houd.

zelf zou ik er trouwens ook ontzettend van balen als ik iemand anders zijn spullen zou beschadigen ongeacht de schuldvraag........

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    2 mensen? Biggelaar en je alter ego? :+

Even iets anders:

Hebben mensen ervaringen met een Peugeot Jetforce?

Die kan ik overnemen, is uit 2003 en heeft maar 2 jaar gereden. Daarna spontaan uitgevallen en weggezet in een loods. Om er vervolgens niet meer uit te komen.

Mijn punt is, ik heb alleen ervaring met AC blokjes. Niet met die ongein van een Jetforce (er zit niet eens een kickstart op....wtf?)
    Is het lastig om een onderhoudsbeurtje uit te voeren op een jetforce?

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Is ook zo, ik vertrouw deze jongen ook helemaal.
    Hartstikke voorzichtig en mijn motor is goed mee te sturen! Van schrik is hij in de berm beland.
    Ik laat nu gewoon niemand meer op mijn motor rijden, hoe erg ik ze ook vertrouw er zit gewoon altijd een kans in dat het mis gaat.

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik had een vraagje.
    Je hebt verschillende monsters... de 696 de 1100 cc versie.
    Maar je hebt bijv ook de S4R Testastretta
    Wat zijn nou de verschillen zo,n beetje van deze monsters?

9. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Zou er niet aan beginnen aangezien het een van de eerste brommers was met injectie... met de nodige kinderziektes. onderhoud doe je ook niet een twee drie, zit teveel electronica in dat ding waar je rekening mee moet houden. opvoeren is daarentegen wel weer makkelijk en het ding ziet er blits uit (beetje zoals de Derbi GP1 uit datzelfde jaar) voor mij zou de prijs iig doorslaggevend zijn.. weet niet wat je ervoor moet betalen?

just my two cents

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niets waarschijnlijk......

11. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    dan is het wel de moeite waard...

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Naast de types die jij noemt zijn er nog een heleboel verschillende soorten Monsters van verschillende bouwjaren, grootste verschil is elke keer het vermogen.

De 696 en de nieuwe 1100 hebben een gewijzigd uiterlijk ten opzichte van de jaargangen daarvoor (het model gaat volgens mij al iets van 14 jaar mee).

Ook zijn de meeste Monsters lucht gekoeld, echter de S4R is vloeistof gekoeld en heeft het motorblok van de Ducati 999 eronder hangen.

De monsters met 2 kleppen per cilinder hebben doorgaans meer koppel en de 4kleps meer pk's en kunnen meer toeren maken.

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben van plan om binnenkort met een spoedcursus me motor rijbewijs te gaan halen, ben 20 jaar en heb me auto rijbewijs wel al. Nu hoorde ik alleen dat als je op je 20e je motor rijbewijs gaat halen moet je eerst 2 jaar op lichte motor blijven rijden voordat je op de zwaardere mag, terwijl als ik w8 tot ik 21 ben (april) mag ik meteen al op zwaardere...
    Is dit echt waar? zou kut zijn zeg|:-

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jij hebt zo te horen wel wat ervaring met injectie?

Ik dus niets, wat zou het kunnen zijn? Ding is feitelijk 2 jaar oud, heeft amper wat gelopen (in vergelijking met de +30 k wat mijn Peugeot Fox heeft gelopen) en op de 1 of andere dag startte hij niet meer.

Ik zie het er van komen dat ik straks 400 euro neer moet leggen bij een brommerboer......Nog niet veel voor een nagenoeg nieuwe scooter maar toch.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Is correct en tevens juist.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    de eerst genoemde monsters zijn de laatste uit de serie en zijn idd luchtgekoelde 2 kleppers.

wat nieuwe looks met herkenbare monster trekken.....mooi ding,makkelijk te rijden en niet eens zo gek duur in onderhoud.

de monster s4r en de s4rs komen nog uit het oude monsternest.
    dit zijn de laatste in hun soort in een poging van ducati om het ultieme monster te maken.
    vol behangen met mooi spul zoals gesmede alu marchesini wielen,ölhins vering,radiale remmen,radiale rem en koppelingspomp,enkelzijdige achterbrug,nieuw frame en het dikke 999s blok met standaard al 130 pk.

de huidige monsters doen het iets rustiger aan....de streetfighter heeft de stoel van de s4r overgenomen.
    tot een dik jaar terug waren de s4r en s4rs de ubernakeds van ducati.....nu is dat de streetfighter geworden..........over een poosje ook hier in de garage \o/

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De Streetfighter is echt geweldig! Heb er al ff op gezeten bij Goedhart motoren, best een hoge zit, kan mijn beide voeten niet plat neerzetten. Ook is de zit nog best extreem naar voren in vergelijking met een Monster. Wat me ook opviel is dat je zowat op het achterwiel zit, dus gegarandeerd powerwheelies :D

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Klopt, je kan al wel je theorie gaan halen en in april direct beginnen. Ik ben op mijn 18de begonnen en dan moet je vanaf het halen van je rijbewijs 2jaar licht rijden. Op mijn 20ste kon ik dus op een "zware" motor :thumbs:

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    mja kheb dus echt geen zin om te w8en tot april:+

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt straks nog minder zin om te wachten totdat je vol vermogen mag rijden als je nu je rijbewijs haalt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina