1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dats opzich wel waar maarja dan kan ik in ieder geval wel rijden, is het echt zo'n groot verschil trouwens?
    Misschien is het zelfs wel verstandig om eerst op lichtere motor te rijden mezelf kennende:p
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je kan toch ook op een 600 cc beginnen?

    Wat ik hier hoor (snelweg en dergelijke) geeft voor mij genoeg reden om tot juli te wachten.

    Kan je trouwens wel je avb halen op je 20e en afrijden op "zwaar" op je 21e?

    Daar had ik laatst een discussie over met iemand. Ik dacht van niet, hij van wel
     
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    lijkt me niet volgens mij moet je dan echt alles ook lessen enzo op zwaardere motor doen.

    tja ik wou dat ik eerst me motor rijbewijs had gehaald in plaats van auto rijbewijs dan mocht ik over 2 maandan al op zwaardere:p
    Maar een vriend van me heeft al sinds ze 18e motor rijbewijs en ik ging ook wel is achterop enzo maar vond dat de 'lichtere" ook al aardig wat power had hoor, is moeilijk besluit weet niet of ik er spijt van ga krijgen als ik binnenkort dus al ga beginnen...

    binnenkort begin ik ook met een cursus chinees naast me huidige opleiding dat totaal ergens anders in amsterdam is en zou dus wel makkelijk zijn om motor te hebben want van dat openbaar vervoer wordt ik echt ziek als ik daar zoveel mee moet gaan reizen.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Sjorrit en Beukers,

    Dank voor de uitleg.
    Ben me namelijk nog steeds aan het orienteren voor een naked bike.
    En heb een paar in gedachten.

    Street Triple (R)
    Speed triple? (2e hands bijna niet te vinden)
    Duc Monster
    Z750?
    Buell xb9 (xb12s)?

    De Speed triple 1050 spreekt me denk nog het meest aan,maar gaat financieel denk ik wat lastiger worden aangezien ze nieuw bijna 14000 euro kosten :eek:

    Binnenkort maar wat gaan proefrijden denk ik.

    Wilde eerst echt gaan voor een SS.
    Maar zit echt met de zithouding,bang dat het naar verloop van tijd wat gaat tegenvallen.

    Maargoed we zullen zien de nieuwe motor komt waarschijnlijk toch pas rond april 2010.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij gelijk. AVB heeft ook een onderscheiding tussen een lichte en zware motorfiets. Het enige wat je wel kan doen is beginnen met lessen op een lichte motor tot je 21 ben en vervolgens examen AVB en AVD doen op een zware motor.

    Licht is erg leuk, maar als je bijna 21 bent dan zou ik echt wachten tot je 21'e. Snelheid went.
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    nja ben er denk ik toch te ongeduldig voor dus kga wel gewoon voor lichte eerst, net met vriend van me gesproken die sinds 2 weken op zware mag rijden maar zei dat het misschien wel verstandig was om op lichte te beginnen mij kennende:+ en kan altijd af en toe wel is op zijn motor rijden;)
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je argument "mij kennende" vrij slecht. Als je jezelf niet kan beheersen moet je überhaupt niet op een motor stappen. Of hij dan licht of zwaar is maakt niet uit. Een lichte motor gaat ook nog gruwelijk hard en je bent zelfs misschien nog wel kwetsbaarder op een lichte motor simpelweg omdat je in hogere versnellingen minder power hebt. Als jij op de zware motor van je vriend rijdt ben je niet verzekerd omdat je simpelweg zijn voertuig niet mag besturen, onverzekerd rondrijden is absoluut af te raden.

    Aan de andere kant is een lichte motor rijden ook ontzettend leuk. Ik ervaar het nog bijna elke dag. Ik moet nog zo'n 1.5 jaar licht en mag zwaar op 'm 21é. Licht rijden is geen straf maar jouw leeftijd is net een moeilijk punt, of nog 2 jaar licht rijden tot je 23e en een beetje, of vanaf je 21'ste gelijk zwaar. Doe waar je zin in hebt is mijn advies! Motorrijden is zoiezo leuk, licht of zwaar rijden doet daar weinig aan af!
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Wacht nu maar ff tot april, je gaat er echt spijt van krijgen. Je kan dan ook direct een motor kopen die je mooi vindt of lekker vindt rijden ipv je te beperken op een 25kw fiets, want lang niet elke kan op lichtrijbewijs terug gezet worden. Het verschil tussen 25kw fiets een vol vermogen merk je echt wel, een vol vermogen zit al snel in 3seconden op de 100 terwijl een 25kw daar zo'n 6-7 seconden over doet. Ook kan je meestal maar de helft van het toeren bereik gebruiken.

    Ik moest ook 25kw en heb na 3 week officieel 25kw rijden de vol vermogen CDI erin gedaan. Achteraf super stom natuurlijk want je bent dan niet verzekerd.
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    nja ben niet iemand die als een gek gaat lopen rijden maar met zo'n zware motor trek je natuurlijk veel sneller op enzo dus zal wel wat meer boetes voor ete hard rijden krijgen dan daar doelde ik meer op.
    Maarja ik ga er nog even over nadenken.. maar het idee dat ik nog zolang moet w8en is wel tergend maar denk dat het idd het verstandigst is om te wachten tot ik 21 ben...
     
  10. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    maar waarschijnlijk ben je die kosten maar een keer kwijt aangezien de huidige modellen geen last meer hebben van problemen mbt tot het injectiesysteem. al met al ben ik nog steeds voorstander van de old skool carburateur.. het is veel goedkoper (en makkelijker) om zelf aan te sleutelen.

    al moet ik zeggen dat injectie de vermogens afgifte van de 50cc blokkies wel ten goede komt.

    ik zou de gok wel wagen.. het is en blijft een mooi ding die Jetforce. wellicht was het gewoon gebrek aan periodiek onderhoud, dat is ook vaak een boosdoener bij niet/slecht lopende scooters.
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ben nu echt van plan een motor aan te schaffen.
    Word waarschijnlijk een Street triple of een Speed triple.

    Kan alleen echt geen keuze maken:'-(

    Aan de ene kant zeg ik Street omdat ik beginnend motorrijder ben 675cc goedkoper dan een speed,licht en wendbaar.

    Andere kant Speed omdat ie toch meer power heeft en er gewoon zwaar vet uitziet(persoonlijk vind ik net iets mooier uitzien dan een street).

    Moeilijk moeilijk....
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    vind die motors altijd zwaar vet, behalve die afschuwelijke koplampen.. dat verpest voor mij die hele motor. Model zelf is wel prachtig
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277

    Is inderdaad echt een hate it or love it motor.
    Ik zelf vind het iets unieks hebben.

    :)
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    als het 1 koplamp was geweest ipv 2 kleine ronde had ik hem prachtig gevonden.
     
  15. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Street R :) Stuurt beter en heeft meer dan genoeg vermogen, zowel topvermogen als koppel.;)
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Street R duidelijk, heb zelf ook de R gehad en heb ook op de Speed gereden. Speed is wel leuk maar gaat een stuk slomer door de toeren heen en vind hem heel merkbaar zwaarder aanvoelen. Op de Street krijg je zeg maar bij 7000 toeren nog een trap onder je kont en veranderd het geluid in een mooi gehuil en sleurt ie lekker aan het gas. Op de Street R kan je echt heerlijk sturen en steeds maar platter gaan zonder dat je vertrouwen verliest in de motor. En voor het geld wat je overhoud ten opzichte van de Speed kan je een heleboel leuke accessoires kopen. En tevens liggen de Street en de Speed zowel kwa topsnelheid als acceleratie op gelijke hoogte!

    Het is dat mijn vriendin niet goed achterop zat anders had ik hem zeker gehouden. In februari begint ze zelf met haar rijbewijs en dan haal ik weer een motor met "karakter" en zal ik of een Street R weer nemen of een KTM 990 SM/950 SMR.
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Klinkt goed!

    Jou post heeft me nu echt heel erg aan het twijfelen gezet om toch voor de street te gaan.
    Ga vanmiddag langs Roke motors te Mijdrecht om te kijken naar de Street.

    Wat gewoon erg klote is is het feit dat ik m,n AVD nog niet heb dus nog niet kan proefrijden op de Speed/Street.
    Was wegens omstandigheden even gestopt met lessen maar heb inmiddels mijn theorie en AVB en ook al voorzien van kleding,helm,handschoenen,laarzen.

    Maargoed als ik alle lovende reviews hoor en lees is een proefrit al bijna niet meer nodig.

    Hoe zit dat eigenlijk met een arrow uitlaatsysteem?
    Kon de prijs ervan zo 1 2 3 niet vinden.
    En wat zijn de montagekosten ervan ongeveer?

    Maarre Sjorrit... jij had toevallig niet nog je street he :+
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De 3 in 1 Arrow is een compleet systeem zonder E keur (dus je kan in Duitsland problemen krijgen met de politie). Deze kost iets van 1200 eu. De Arrow 3 in 2 (die ik zelf ook had en een stuk mooier vind) kost iets van 800 euro. Laat hier wel ff de dB killers uithalen en dan heb je een waanzinnig geluid! Monteren zat bij mij bij de prijs in.

    En nog maar ff een paar foto'tjes toen ik hem verkocht, hij is dus helaas al weg ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lekker kontje!

    [​IMG]
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Foto,s hoef je niet te posten hoor,die heb ik allang geleden opgeslagen op m,n computer :+O-)

    Ik laat jullie later meer weten als ik ben wezen kijken.

    Als laatste nog even de vraag of de Street heel erg verschilt met de R versie?
    Want ja ik weet dat de vering en de remmen verbetert zijn maar merk je dit ook echt?

    Bvd
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Verschil merk je wel degelijk, vooral de veering. De motor "golft" minder door lange bochten en je ziet vaak dat mensen met de normale Street vaak hyperpro of wp veren in de voorvork laten monteren en de achterschokbreker vervangen voor die van de Daytona (die heeft namelijk piggyback reservoir).

    Remmen van de normale Street zijn al aardig goed en genoeg voor op de openbare weg. Maar de R heeft radiaal gemonteerde remklauwen wat zorgt voor meer feedback en met 1 vinger sta je echt binnen no-time stil! Zelf vind ik het er ook toffer uitzien.

    De meerwaarde van 800 eu is zeker wel de moeite waard om voor een R te gaan tenzij je perse een witte of zwarte Street wil hebben. (al zou ik gewoon kijken naar een tank op ebay.de en de plastic kapjes van het kontje los bestellen, kosten een keer 20 eu per stuk ofzo. Meer gekleurd plastic zit er ook niet op.)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina