1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zijspan tijd!

@Pimmy, lol. :D

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    VanBuuren in Den Haag?

@ Beuk, gefeliciteerd, veel succes ermee, laten we hopen dat hij gezond is!

3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd Beuker!

Toertocht? Wat hoor ik nou, gaat het nog gebeuren? Lijkt me leuk.

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    @beuker gaaf!! heb je al hele kleine motorlaarsjes? :cool:

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    mijn meisje vind het helemaal niks als hij straks in een ducati rompertje ligt.........maar stiekum kijk ik wel rond of ik iets vind haha :+

bedankt allemaal......nog een kleine 4 weken!!

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Haha geweldig, waar koop je die RC dingen? ;) heb ik wat te doen in afwachting op mijn fiets hahaha!

En die bolle is echt sneaky een piccie van geschoten :+

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Had vanmorgen weer een les, nadat ik laatst gezakt was, ca 1,5mnd terug.
    Maar damn, wat ging het vandaag slecht. Instructeur wilde al bijna stoppen gewoon. Ging eerst al te snel door een bocht (je mocht er 50, waar ik boven zat, vaak tegen de 60). Van andere instructeur leerde ik beetje vlot te rijden en doorrijden bij oranje. Nu was ik dus vaak te snel (boven de 50 ipv 50, en mocht eigenlijk niet doorrijden bij oranje als het niet nodig was). Nacontrole was vandaag ook ver te zoeken. Af en toe geen voorrang verlenen. De ander stopt, ik schiet er dan voor, ipv ook te stoppen en de ander toch eerder te laten gaan. Echt kl*te dat het vandaag zo slecht ging (zowel ik als instructeur waren niet bepaald happy ermee). Hopen dat het volgende les gewoon weer normaal tot goed gaat.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het is ook niet echt handig om dat ineens anderhalve maand niet te lessen.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, was voor de vakantie gezakt, waar ik erg van baalde. Toen vakantie en intro week ed.
    Had op zich geen probleem moeten zijn. Later kan het ook voorkomen dat je even niet rijdt.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarschijnlijk komt het door de introweek. Daar is je bloed zo vermengt met alcohol dat je gewoon nog steeds half zat bent en daardoor kon je niet zo goed rijden. Of je bent door alle alcohol gewoon de techniek kwijtgeraakt :+

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zou best kunnen, veel bier, weinig slaap. Ook al voel je je dan weer redelijk fit (veel geslapen dit weekend), dan nog mis je de scherpte en wellicht beetje concentratie en denk je er wat te makkelijk over, wat op de motor juist niet mag.

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ga er maar vanuit dat je naar nog 1 les het zo weer oppakt. Is gewoon weer even wennen.

Ik ben zelf van rijschool gewisseld tijdens mij lessen, dat was ook enorm wennen voor mij. Ineens ipv een motor uit '95 op een motor van 1 maand oud. Nog nooit zoveel laten afslaan/ gewicht totaal verkeerd geplaatst in langzame bochten.

Even doorzetten en je hebt het zo weer door.

14. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds vorige week bezig met mijn motorrijbewijs en ben vandaag geslaagd voor AVB :D ben egt superblij, ook al reed ik behoorlijk slecht. De langzame slalom ging vanochtend tijdens het inrijden eindelijk perfect, maar tijdens het examen vergat ik van de zenuwen helemaal de koppeling vast te houden en rustig te laten slippen.
    Gelukkig maar dat je 2 fouten mag maken tijdens AVB :p

op naar AVD :D

heeft iemand hier misschien nog een tip voor een goede startersmotor? ik ben op t moment voornamelijk aan het kijken richting r6/gsx600/xj600 of een fazer 600 naked..

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja dat denk ik ook. Zal het morgen wel merken. Motor is wel zelfde voor mij, had ook geen problemen met wegrijden / af laten slaan ed. Was meer puur beetje onveilig rijden (kijkgedrag, af en toe wat te snel en voorrang nemen door er voor te schieten als ander afremt of stil staat ed). Wellicht dat ik er te makkelijk over dacht, wat juist niet mag, omdat je erg kwetsbaar bent op de motor, en wellicht nog wat nawerkingen van vakantie / introweek of beetje spanning ofzo. Morgenochtend weer les en dan ga ik er vanuit dat ik weer gewoon normaal rijd. Wellicht dat positie op de weg hier en daar nog wat beter zal moeten, maar dat komt de 2 lessen erna dan wel.

Valt me trouwens op dat er dit jaar best veel motoren (en scooters) voor school staan, wat jaren terug altijd wel anders was. Hoop er eerders mijn eigen motor bij te kunnen zetten. :)

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort lessen heeft iedereen wel is. Ik heb ook echt lessen gehad waar ik compleet foutloos reed en lessen waar ik bijna elke fout maakte welke ik kon maken, ook in het einde van het traject. Hangt soms gewoon een beetje van je bui af. Dat merk ik nu ook steeds meer. Ik heb dagen dat ik heel rustig en defensief rij, geen haast, no risks. Andere dagen vind ik het allemaal maar sloom gaan, wil ik harder dan mijn motor kan, schuiner door de bochten dan waarbij ik me veilig voel en voel ik me daarnaast echt King of the Road. Soms heb ik het gevoel dat ik enorm hard ga op mijn motor, andere keren vind ik mijn motor niet vooruit te branden. Raar is dat toch.... Ervaren meer mensen dit?

17. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er aan te denken om een andere uitlaat op me motor te zetten alleen weet ik echt niet wat allemaal kan (of het past enzo). Iemand tips vor een goede site om te kijken.

Want ik trouwen wel vet vind is deze.

BTW. 8 okt voor me AVB, stuk later als gehoopt helaas. Ales gaat wel goed behalve de langzame slalom, maar die is gwoon kut. Nu dus ook al aan het oefenen voor AVD. en dat gaat ook wel volgens mij. Dus als het allemaal goed gaat heb ik em nog voor het hele slechte weer en kan ik nog een beetje rijden.
    In januarie ook voor een half jaar naar het buitenland dus dan klomt het er waarschijnlijk ook niet echt van.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Op zich niet zo erg als langzame slalom niet lukt. Van de 2 langzame oefeningen mag je er 1 (2x) fout hebben. Zelf had ik daar ook even moeite mee. Lukte meer niet dan wel. Op AVB examen lukte ie dan net niet.
    Zelf had ik enorm veel moeite met halve draai en achtje. Achtje oefende ik weinig, halve draai veel, maar dat lukte me totaal niet. AVB verder (met beetje mazzel met langzame oefening, wegrijden uit parkeervak ipv halve draai of achtje) gehaald.
    Zal jou ook wel lukken als enkel langzame slalom niet wil lukken. Gewoon ontspannen rijden en je er niet zo druk om maken. De mensen met meeste moeite halen het ook, en sommigen rijden zo goed, maar zakken dan, puur vanwege de spanning.

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    en sommige leren het nooit en hebben ook een rijbewijs gekregen O-)

Het valt allemaal wel mee. Ik kon de 8 niet. Maar die had ik ook maar 2x geoefend. Volgens mij had mijn instructeur zoiets van als je verder alles kan dan laat die 8 maar zitten :+

Wat een bagger rijschool was dat ook, na mijn voertuigbeheersing snel naar een andere rijschool gegaan :)

Reed vandaag ook slecht, ofja onveilig. Reed super gehaast wat in de spits de vieligheid niet ten goede kwam. Op van die 2baans wegen binnen de bebouwde kom in steden met veel afslaant verkeer (dus veel onverwacht remmen). Merkte dat ik de heletijd te laat reageerde en vooral overal te hard op af reed....

Maar wel snelle tijd gezet 8). Heb nu week in London gereden en daar wordt van je verwacht dat je over inhaalt met je motor... Moet het maar snel weer afleren, want in Nederland wordt dat toch minder gewaardeerd.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    heb zelf alleen nog mijn scooter :+ waar ik altijd wel constant mee rijd ,maar heb 1x moeten rijden naar de andere kant van A'dam en terug terwijl ik griep had.. Wat was dat eng zeg, mijn reactievermogen was echt naar de klote en ik voelde me gewoon echt niet fijn op de weg. Zal dan ook nooit met een zieke kop op een scooter/motor stappen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina