1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Is een R6 dat wel dan ...

EDIT: @dyonko, wie zegt dat ik weinig verdien... heb 2 banen en 1 is horeca en bij me ander me vaders bedrijf..

Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Sorry dat ik het zeg maar als je dit doet ben je gewoon een sukkel, sowieso krijg je dat ding nooit op 25kw laat staan verzekerd. En dan ook nog eens vol vermogen willen rijden _0/

Ding is misschien "maar" 850cc maar heeft meer pk dan de 999 van 3 jaar terug. En een ducati is super spartaans dus je gaat er echt niet lekker op rijden als beginnend bestuurder, zou wel zonde zijn als je een fiets van 16.000 euro laat vallen. Haal gewoon een GSX-R 600 op 25kw oid heb je alsnog een dikke fiets als 18jarige. Ben je 20 (want na 2jaar mag je vol vermogen) haal je dan een 848.

€15.790,-

Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Tja een supermotard vraagt vaak veel onderhoud en er zitten vaak dure onderdelen op gemonteerd (gespaakte velgen, dure remklauwen etc) waardoor de prijs vaak ook hoger ligt dan een "betrouwbaar" supersportje. Ik zou zelf ook niet voor de goedkoopste gaan want met supermotards is het vaak goedkoop = duurkoop. Onderhoud is dan niet altijd even nauwkeurig uitgevoerd of er zit een blok revisie aan te komen. Verdiep je eerst goed in het supermotard wereldje voordat je wat koopt want er zit heel veel verschil in types/merken.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo nu mijn verhaal, dit weekendje naar de Eifel geweest met nog 2 motorvrienden en het was echt geweldig! Over de mooiste stuurwegen heengereden/gescheurt en telkens kwam je andere groepen nederlandse motorrijders tegen.

Ook nog bij de Nurgburgring geweest en tja, dan moet je natuurlijk een rondje maken ;)

Hier webcam shots van mij en 2 vrienden bij de poortjes.

Linksboven.

Rechtsonder.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    R6 is minder spartaans en beter te berijden maar:
    - Een R6 is naar mijn weten niet legaal in Nederland op 25 kw te zetten
    - Nog altijd een behoorlijke beginnersmotor (qua moeilijkheidsgraad, als iemand dit kan ontkrachten: ga uw gang)

Dan kan je toch beter een 2e hands kopen, desnoods een monster o.i.d. (die wel legaal op 25 kw staat) en dan over 2 jaar die begrenzing er af halen. Dan nog is 2 a 3 jaar rijden en dan overstappen op een droom motor?
    Zo zou ik het doen in ieder geval :)

Dit dus :cool:
    een gsx-r 600 wordt toch op gashendel begrenst?

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nee op CDI, gooien ze een andere unit in en klaar. De nieuwere modellen R6 kan je idd niet op 25kw krijgen, de oudere nog wel. Dat zijn tevens prima beginners motoren. Mijn advies: Kies een motor uit die gewoon legaal op 25kw te krijgen is, nieuw of 2de hands moet jezelf weten en rijd daar lekker 2 jaar op rond. Kan je genoeg rij ervaring opdoen en zodra je zwaar mag koop je je droom motor.

7. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ben op mijn 14e begonnen en er kon nog net een 15 jaar oude kawa van af na het rijbewijs :') Wat voor werk doe je in hemelsnaam.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, dan wordt het dat maar.;) @ Bazzie: Zit al 2 jaar in de horeca en bij me vader werk ik al sinds ik kon lopen zowat haha. En eigen bedrijf van me vader dus die geeft altijd wat meer dan dat een ander dat doet.

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Als hij in 2jaar tijd 16.000 euro heeft gespaard heeft hij 670 euro per maand verdient met bijwerken. Best een aardig hoog bedrag idd :emo:

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    heb je geen school ofzo gast 8)

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lekker boeiend? Laat die jongen een R6 kopen en val hem niet aan op zijn gespaarde geld?

Beuker werkt toch ook niet als CEO en ruilt zijn kanon op 2 wielen toch ook al vrij snel in?

Wat een jaloers gedrag hier :emo:

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Toch luxe zo'n papa :+

Trouwens Beuk, je vind het vast niet erg als ik volgend jaar ook mijn Monster voor een Hyper inruil eh?

13. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Dan wil ik wel een stukje achter jullie aan rijden. O-)

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Had verwacht dat de ducati rijders op dit forum eerder op een Duc Streetfighter zouden rondcrossen :+

Wil niet zeggen dat een Hyper ook godsgruwelijk vet is! :cool:

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

eeehhhhh....

een r6 is iets anders dan een 848........die maakt gehakt van die rijstkoker \o/

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    de monster gaat deels weg omdat ik er bijna niet meer normaal op kon rijden.
    ben verleden jaar ook al door het oog van de naald gekropen met een vriend wat de snelheid aangaat en sta as we speak letterlijk nog steeds op de zwarte lijst van de koos spee brigade......of inmiddels zijn opvolger.

de hypermotard.......eeehhhhh....daar rij je dan ook niet normaal op maar fluitend dik 280 kmph rijden doet hij gewoon niet.
    tis gewoon weer een leuk project en een heel ander ding waar we weer iets geks van gaan maken.

normale mensen en motoren zijn er toch al genoeg???

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

yup....

gewoon maar buschauffeurtje hier...:thumbs:

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

:eek:

19. beuker(sr)