1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Zag laatst ook weer paar motorrijders die waren opgemaakt door de vriendjes van Koos. Eentje maakt op een leeg stuk eventjes een 'wheelie' (dat is het volgens mij al als je band ook maar een centimeter van de grond komt) van hooguit 20-25 meter. "gewoon rijden is er niet meer bij hier'.

    Heb zelf nog geen motor, ga er nog wel een keer voor sparen, maar het moet wel leuk blijven om even te touren. Al die regeltjes; heeft echt niet allemaal meer te maken met inzicht.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De smt versie vind ik ook wel mooi! Alleen minimaal €13000...
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ik dit jaar gedaan op de KTM ontour dag, reed echt geweldig! superveel koppel voor handen en even aan het gas draaien en je schiet weg }:]
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Motor gerepareerd en dan zo'n mooi weekendje piccies:

    [​IMG]
    Sorry voor die kop 8)

    [​IMG]

    [​IMG]
    Heb ook een K&N filter besteld iemand ervaring met het plaatsen daarvan?
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog nooit op zo een ktm / hypermotard gezeten, maar vraag me af of het wel echt lekker zit, of alleen voor de korte stukjes. Voor op de snelweg lijkt het me niet echt prettig, en waar kan je er nou echt mee spelen? Of je moet zo een crossbaan in de buurt hebben.
    Lijkt me verder wel een leuk ding om eens op te rijden.
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De KTM 950/990 en de Hypermotard zijn een beetje afgeweken van het echte begrip "supermotard". Dit zijn namelijk v-twin motoren met een grote cilinderinhoud waardoor de motor zelf ook zwaarder is (200kilo) en ze hebben een wat relaxter zadel dan een echte SM. Je kan er prima mee over de snelweg net zoals een naked bike, de topsnelheid ligt ook aardig hoog. Je kan er lekker mee knallen over berg/dijkweggetjes en gaan ook nog eens makkelijk op het achterwiel. Op een crossbaan moet je zo'n ding niet doen, ten eerste is het gewicht veelte hoog en is de maat van de voorband te klein, ze missen ook noppen zoals echte crossmotoren.


    Een echte supermotard is vaak een 1 cilinder met een extreem laag gewicht (+-120kilo). Deze lijken veel op crossmotoren en er worden supermotard wedstrijden mee gereden, dit is een wegen circuit van +- 2 tot 4 kilometer met 70% asfalt en 30% offroad (met jumps). Doordat ze eigenlijk gemaakt zijn voor de racerij zijn ze erg extreem, denk aan fel motorblok waardoor je zelfs in de 3de versnelling nog powerwheelies maakt en een dun, hard zadel zodat de rijder gemakkelijk kan bewegen. Deze zijn voor snelweg gebruik ongeschikt aangezien ze dan teveel toeren draaien en erg trillen (immers 1 dikke stampende cilinder), ook door het lage gewicht voelen ze bij snelheden van 130+ heel onstabiel aan.

    Voorbeeld van een "echte SM", je kan wel zien hoe smal het zadel is.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Op de hypermotard is het zadel behoorlijk breed:

    [​IMG]

    En ook de SMR heeft bij het zitvlak een redelijk plat gedeelte:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zoek zelf eigenlijk zo'n 600cc 1 pitter als pekelfietsje en om in de stad een beetje makkelijk mee te rijden.

    Zat te denken aan een Yamaha XT600 of iets dergelijks.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Prima keus, wil je ook af en toe een keer snelweg dan zou ik een Honda NX 650 Dominator doen, super betrouwbaar.
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wat voor motor rijd jij nu eigenlijk?
    Of momenteel even motorloos?
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Yamaha FZ1:

    [​IMG]

    (even voorbeeldje van internet geplukt, heb zowat dezelfde alleen zijn mijn knipperlichten kleiner en zitten er geen waarschuwingsstikkers meer op het kontje)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    G*dver, gewoon weer gezakt. :mad:
    Reed niet vlot genoeg. Laatste lessen ben ik juist rustiger gaan rijden, nu was het dus te rustig. Na examen steeds flink gas opengedraaid, maar dan ga je ook snel te hard.
    Heb nog wel de nodige uurtjes te gaan, ook omdat ik met lessen steeds wel weer een foutje maak bijvoorbeeld. Wordt nu rustig aan lessen als er plek is en wanneer ik vrij heb van mijn studie en dan zien hoeveel uurtjes er nog nodig zijn en dan komt het examen vanzelf wel een keer. Tussendoor ook maar regelmatig de auto pakken om wat meer verkeerservaring / -inzicht op te doen.
    Voor auto had ik al de nodige lessen en een her nodig, motor is / wordt ook een erg dure grap zo. Maarja, is niet anders.

    Sowieso blijft het af en toe een beetje vaag hoe ze nou willen dat je rijdt. Dan ben je weer te vlot/snel, dan weer niet vlot genoeg. Kom je op een vrijwel lege weg, die over gaat in een snelweg, zie je rechts paar vrachtauto's staan en ga je vroeg alvast op de linkerbaan rijden, ben je weer te vroeg links. Rijd je op de snelweg links omdat je rechts regelmatig vrachtauto's inhaalt en het vaak krap is om er steeds tussen te rijden, rijd je weer te lang links. En op wegen binnen de bebouwde kom kun je ook niet altijd 50 rijden, als je regelmatig onoverzichtelijke zijstraten en drempels hebt, maar dan mag je ook weer niet constant 40 rijden, steeds gassen en weer afremmen (wat ook niet bepaald prettig rijdt). Maar goed, rustig aan blijven lessen en regelmatig met auto stukje rijden en dan zal dat ook wel stuk beter gaan. Sowieso lijkt het me veel prettiger om zelfstandig motor te kunnen rijden, dan dat er een instructeur of examinator achter je zit en steeds aangeeft waar je naartoe moet (regelmatig best laat), waardoor je al (on)rustiger en minder besluitvaardig gaat rijden.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Trek het je niet aan. Waarschijnlijk was het quotum voor de maand alweer gehaald.




    Er zal zo nu en dan evt een snelweg aan te pas komen ja. Ziet er wel geinig uit ook, die Honda.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heb die test idd hier liggen van de moto73..

    vind het zoiezo een beetje een "vaag" blad.....meer op de bmw rijder gericht zeg ik dan maar netjes :+

    het gekke is dat een ktm 990 sm'r getest wordt tegen een standaard hyper motard?
    op de "r" versie van de ktm zitten alle snoepjes die het geheel erg lekker maken.......dezelfde namelijk als op de hyper motard 1100 "s"

    verders zit het weer vol met fouten zoals gegevens rondom de voorvork,remmen,veerwegen etc etc.......

    ik zelf denk dat deze keuze gemaakt is vanuit het financiële oogpunt.
    de hyper motard 1100s kost een 15000 terreuries en das wellicht niet goed voor het vergelijk geweest.........persoonlijk had ik de laatste wel tegenover de ktm geplaatst.


    enne.......toeren???









    even om het blok warm te draaien zeker haha :)
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat ze niet de S hebben gepakt omdat de normale hyper en de 990 SMR dichterbij elkaar liggen kwa prijs ;)
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ving iets op over een 770 versie van de Hypermotard...

    Opzich wel leuk. Maar zou persoonlijk dan een tweedehandse 1100s uitzoeken.
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou een lichtere wel wat vinden, 10 kilo lichter dan de 1100 en nog steeds vermogen genoeg. Vond de 1100 destijds erg veel vermogen hebben, misschien zal dat nu anders zijn maar vanaf de 400 vond ik de overstap te groot om er echt vol op te kunnen knallen zonder me in te houden uit angst voor het vermogen. Zou ie wel in het rood beschikbaar moeten worden.
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.438
    Leuk Bevonden:
    213
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Omdat mat zwart mooi is maar ducati's rood horen te zijn.

    [​IMG]

    _O_
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    -edit- dubbelpost.. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina