1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Was dit op de N44, naast een matzwarte Porsche Turbo?
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat staat er normaal voor zo'n bandje? 20.000 km? :+

    Je voorvering en balhoofd zullen ook wel flink zweten.


    Denk eens na, hoe vaak zie je een porsche turbo en een motor duelleren waarbij de motorrijder nog eens in staat is om 300 meter op zijn achterwiel te rijden 8)
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dubbel......
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Binnenkort moet iedereen die in Noordwijk woont de 'boulevard' in de gaten houden.. Komen heel wat zwarte sportauto's langs, vrienden van me hebben wat georganiseerd.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa dikke 1000cc v-twin, normaal zon 7000-8000km denk ik.

    Keringen en balhoofd hebben het niet zwaar hoor, zit een superdikke voorvork in mijn SM met lange veerwegen, dus de boel word goed opgevangen. En een vleugje gas vlak voordat je land zorgt ervoor dat de boel rustig neerkomt.
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je weet dat dit een motor topic is en geen auto topic he? ;)
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, vanmiddag weer even ca 300km op de teller gezet, voornamelijk lekdijk. Was af en toe flink aanpoten om de andere 2 bij te houden. :+
    Was nog best te doen met winterhandschoenen, af en toe wat lastig aantrekken na een stop, maar op zich viel dat ook nog mee. En lekker plakken in je jas. :D
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan had ik je nog tegen kunnen komen op de lekdijk. Was ook met een maatje rijden. Eerst bij Goedhart op de Multistrada gegeilt. Binnenkort proefrit. Vervolgens ook mooie route gereden met oa lekdijk. Was lekker dagje. Had wel een partij last van de hitte, kreeg na een half uurtje rijden als last van alles en nog wat.

    Toch lekker kunnen scheuren, en er achter gekomen dat een wheelie in z'n 1 makkelijk is :+ Maar in de rest van de versnellingen moet je te erg spelen met je koppeling dat ik het niet echt verstandig vind qua slijtage. Komt denk ik deels door de slipperclutch, dattie het teveel aan vermogen gewoon wegslipt.
     
  9. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    De werking van je slipperclutch is toch om gewoon vanuit hoge toeren naar je lage versnellingen te trappen?
    Heeft verder niets met het vermogen voor je wheellie te maken toch of zie ik dat verkeerd?(A):p
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Op het vermogen komt het voorwiel niet omhoog. Dus dan kan je het nog proberen door je koppeling als het ware te laten schieten, dan schieten je toeren even omhoog en zo kan die dan die power sneller naar je achterwiel laten gaan. Maar ik heb dus het vermoeden dat die power uit die hoge toeren gewoon door de slipperclutch geslipt wordt. Zo voelt en klinkt het. Maar goed, aan de andere kant, misschien is mijn techniek niet goed. Ik wil het eigenlijk niet te vaak proberen in die versnellingen, je rijd dan meestal 80 in z'n 2 als je aan het begin van de powerband zit, en als je dan de clutch popt klinkt het niet echt lekker allemaal.

    In z'n 1 kom je overigens op vermogen ook bijna niet omhoog, maar daar is een klein beetje koppelingsactie al voldoende voor een steigerende italiaan.

    EDIT: Ik zie het al, slipperclutch beinvloed niks bij een wheelie. Kortom, ik bak er niks van :+
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Koppeling doe je echt heel snel in en uit, uit laat je hem gewoon schieten. Bij een v-twin kan je al in lage dit doen (+- 4500, 5000 toeren). Terwijl je dus heel even ontkoppelt draai je het gas verder open tot bijna volgas.

    Koppeling heeft niet veel te lijden van wheelies hoor. Koppeling slijt vooral van wegrijden (want dan laat je de koppeling langzaam opkomen) en file rijden waar je veel de koppeling half in hebt. Tevens is een slipperclutch slecht voor je koppelingsplaten wanneer je er gebruik van maakt (naam zegt het al "slipper) want het enige wat die doet is de koppeling platen langs elkaar laten slippen waardoor er wrijving tussen de koppelings platen is. Wanneer je bijv circuit dagen doet met een duc 1098 dan zijn je platen na 6000 tot 8000km versleten.
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb een paar keer de neiging gehad in z,n 1 een wheelie te maken,maar durf het gewoon echt niet:+

    De angst dat het verkeerd gaat ofzo is te groot8)
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Voordat je achterover kiepert heb je tijd genoeg om het gas dicht te draaien hoor ;)
    Was eerst van plan om volgend jaar een andere motorfiets te halen (soort van gewoonte ;p ) maar denk dat ik volgend jaar ook nog rond rij op de KTM, wat een adreline fiets is het zeg! Na een stukje knallen betrap ik mijzelf erop dat ik hardop lach onder mijn helm :p
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier trouwens een mooi stukkie video over de slipper clutch:)
    http://channel.nationalgeographic.com/episode/motorcycle-crash-tech-4238/Photos#tab-Videos/07137_00

    Verder moet ik zelf hier ook niets van wheellies hebben omdat een maatje hier zn eigen te pletter mee gereden heeft een aantal jaar terug,maar soms ontkom je er niet aan(A):p
    Waarschijnlijk wil ik wel een keertje gaan kijken ook voor een ktm 750 ofzo gewoon voor erbij om afentoe ff beetje mee door straatjes te blazen hier:p
    Leuk speelgoed:D
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb mijn 'Try the bike'-les toch even verzet na mijn vakantie (13 juli). Dan konden mijn vader en een vriend van me ook mee. Die vriend en ikzelf zijn van plan om direct door te gaan voor het rbw, paps wil het eerst proberen, maar zit waarschijnlijk met het tijd gebrek.

    Ik heb er zin in!
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gaat je zeker bevallen.

    Wellicht dat ik een kennis nog even naar m'n voorrem laat kijken. Heb toch ergens het idee dat ie niet krachtig genoeg remt. Moet hem echt flink inknijpen, bijna tegen handvat aan (raakt hem niet). Was altijd wel zo, remblokken vervangen, maar toch, zou wel prettiger zijn als remdruk net wat eerder komt. Wellicht nieuw remkabel ofzo, maar dat hoor ik wel als ik die gast er naar laat kijken. Is voorlopig nog geen probleem, maar gewoon iets wat voor je gevoel toch iets beter kan. :)
     
  17. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Is niet zo,n probleem toch om je rem iets strakker af te stellen zelf?
    gewoon ff die nippel die bij je hendel zit iets verder uit draaien tot je bij het moment ben waar je m wil hebben toch(H)
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee daarmee zet je hem niet strakker, en sommige motorfietsen hebben dit niet. Wat jij bedoelt is de verstelling van de rem waarmee je de remhendel dichtbij(kleine handen) of veraf(lange vingers) kan zetten.



    Remkabel :') is een leiding ;) Als je nog geen nieuwe remblokken hebt zou ik een revisie setje kopen voor je remhendel + reservoir, kan zijn dat hij daar ergens intern lekt oid.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  19. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    De nippel die ik hier heb doet verder weinig met de afstand tussen je stuur en hendel,sowieso omdat er al een veertje ook tussenzit die m toch naar zn uiterste laat terug gaan.
    Dacht dat de meeste het op die manier hadden:p
     
  20. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Pffooee, kwam er vandaag wel ff duidelijk achter dat ik nieuwe bandjes nodig heb. Het regende een beetje en het licht sprong op oranje en had nog ruim genoeg ruimte om te stoppen. Dus ik leg rustig me remmen aan, schakel terug om wat op de motor af te remmen, en ik voel zo me achterband heen en weer glijden. Dat was best wel ff scary. Dus deze week meteen maar ff een afspraak maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina