1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Jou avatar 8)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik wil er even op reageren, maar weet niet wat ik zeggen moet.
     
  3. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    zover als ik weet is dit niet tegen het forumbeleid :p ik vind er echter niets van terug en vind het wel een funny avatar LOL.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hahaha echt master, maar nu moet ik ff uitkijken met forum surfen op het werk :p
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Doet jullie vriendin dat nooit?

    Om één of andere reden verwacht ik een Hayabusa... R1... GSXR1000.... oid van je.
     
  6. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk houd ik niet van supersport motoren ik wil lekker cruisen.

    maarja morgen eerst halen :D

    * BTW nog Limburgers die naar Leopoldsburg gaan?

    H-D Rally
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Morgen heb ik mijn eerste motorrijles, gekregen voor mn verjaardag :D
    Iemand nog tips waar ik aan moet denken?
    En wat ga je doen in zo'n eerste les?

    Greetz
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    met koppeling spelen zal hij wel mee beginnen gok ik. En wat schakelen als tussen 1 en 2 als je dat meteen oppakt.

    Zo begon ik iig. Eerste ding was stapvoets rijden en koppeling beheersen. Bijvoorbeeld voorwiel tegen stoeprand aanzetten en dan alleen met de koppeling hem proberen de stoeprand op te trekken.
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je weet dat je je motor theorie danwel autorijbewijs moet hebben voor je eerste motorrijles?
     
  10. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoge stevige schoenen die je enkel bedekken :p

    * Als je op een afgesloten terrein begint dan heb je geen Rijbewijs/Theoriecertificaat nodig.
    Ik weet niet hoe het zit als je naar een terrein moet rijden.

    Morgen heb ik het laatste examen :D.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  11. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb lang aan motocross gedaan, dus weet erg goed hoe een motor werkt. Hoeveel rijlessen moet ik nu ongeveer doen?
     
  12. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de fiets goed beheerst dan heb je er niet veel nodig voor de bijzondere verrichtingen.

    Alleen op de weg ligt het aan je kijk-techniek en het heeft een voordeel als je een autorijbewijs hebt en al enige tijd rond rijdt i.v.m. verkeersinzicht en de verkeersregels.

    Lessen zijn zo persoonsgebonden. dus ik zou een proefles nemen dan weet je voor jezelf hoe goed je het beheerst.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat is heel verschillend. Motor beheersing zal je wel goed afgaan (AVB), maar verkeersdeelname is nooit te zeggen. De een heeft dat redelijk snel, de ander doet daar lang(er) over en/of zakt een paar keer.

    @Striker NL: Mijn eerste intake les was op een parkeerterrein. Beetje rijden, dan wat rondjes rijden, dan beetje slalommen. Koppeling is even aanvoelen (net als bij auto), maar uiteindelijk ging op laten komen me over algemeen bij motor makkelijker af dan bij auto, daar had ik wat meer moeite mee. Rustig op laten komen tot je voelt dat motor in beweging komt en klein beetje gas erbij. Zal ie vast ook wel uitleggen.
    Belangrijk is dat je kijkt waar je naar toe wilt. Werd mij niet gelijk gezegd en had moeite met een scherpe bocht, tot ik na een paar keer doorkreeg dat je motor (in grote lijnen) gaat waar je naartoe kijkt, dus bochten goed doorkijken naar het einde en niet voor je blijven kijken en proberen te sturen. Dan lijkt het net of ie niet gaat. En wat mij ook niet echt duidelijk verteld is en ik achteraf nog flink aan moest wennen/werken, is het sturen met de heupen, maar dat is meer voor later.
    Gewoon over je heen laten komen, niet bang zijn, en mocht je vallen, er zitten valbeugels op. Niet remmen in de bocht en lekker genieten!

    Vandaag weer even moeite met starten, startschakelaar die weer even geen response gaf. In eerste versnelling tikken, geen effect, rolde hem wat achteruit en toen gaf ie wel weer response en kon ik hem starten.
     
  14. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    YEAH Geslaagd in 1 x WOEHOEOEOEOEOEOE :p
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Gefeliciteerd, altijd lekker als zoiets meteen lukt :thumbs:(vu)
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik begon op een parkeerplaats naast de rijschool waar hij ging kijken wat ik al kon/wist. Koppelen ging goed en wegrijden ook dus hij pakte meteen zij eigen motor en we gingen gewoon de weg op. Ook dat ging goed, wel weer wennen met het geroutineerd kijken maar dat went vanzelf weer. Eerste les gehad op een kleine Yamaha 125cc maar omdat het zo lekker ging volgende keer op iets groter namelijk Honda CB 500.

    Heb mijn autorijbewijs al, maar bedankt ;)

    allereerst, gefeliciteerd met het behalen!! Hoeveel lessen heb je gehad?
    Kon gelukkig kleding lenen van rijschool :)
    Ik heb wel eigen 'kisten' (magnum laarzen voor mn werk) zijn die ook goed?

    Heb gelukkig mijn autorijbewijs al dus koppelen was meer een soort van wennen dat het geen pedaal is maar een handvat :)
    Opkomen ging goed, maar 1 keer laten bokken maar niet afgeslagen.


    Daar begon hij aan het begin meteen al mee dus daar ben ik blij om en het werkt ook nog echt :p

    heb dinsdag les 2, zin in!!8)

    @ All: rij-instucteur had het over korting bij bijv. van Wijk en Goedthart als ik mn leskaart liet zien, is dit standaard? Misschien omdat de rijschool vlak bij allebei de winkels ligt.:9

    bedankt voor de tips!(vu)
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vaak heeft een rijschool wel een connectie met een dealer of kleding center oid.
    10% korting op kleding, of een gratis test, korting op dyna run of onderhouds setje etc.
    Maar wel lekker meegenomen.

    @TDF GANGSTER NL: Gratz man!
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  18. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Peeps

    Heb in totaal 23 lesuren gehad, 12 voor ABV en 11 voor AVD.
    Binnen 3 maanden Theorie, ABV, AVD gehaald. En gelukkig alles in 1 X.

    Volgende week maar eens TDM 850 gaan touren (kan ik zolang lenen) ik weet nog niet wat ik zelf wil :p haha
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Bonjour allemaal.......


    Ben ff niet online geweest........alles goed met iedereen???
     
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Gefeliciteerd... Ik hoop dat ik het met hetzelfde aantal lessen afkan! Had je ook veel brom-ervaring vooraf? Ik heb dat popi-jopie-scooter-tijdperk grotendeels voorbij laten gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina