1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat en boxermotoren geven een hele andere vermogenscurve af......
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Verfrissend windje, zo WK finale lekker rustig op de weg, lijkt me perfect om zo een mooi rondje te gaan touren :)

    Inderdaad, met dit warme is een snelweg, zonder file, nog vol te houden. Maar de stoplichten bij de eerste kruising als je van een snelweg af komt, sodiejuh!
    Het is ook helemaal niets dat motor rijden. Of te warm, of te koud of regen :+
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo nu weet ik ook dat mijn ZRX het ook goed doet door het water!!
    Kom toch in die enorme onweersbui terrecht! op de snelweg fucking scary man!

    Maar ik en de fiets zijn heelhuids en doorweekt thuis
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Rekening eindelijk binnen gekregen, even flink schikken van de prijs.
    En als ik dan het advies voor volgend jaar zie... dan heb ik ongetwijfeld opnieuw zo een rekening en dan ben ik met 2 grote beurten meer kwijt dan dat ik voor mn bike heb betaald.
     
  5. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou m ook zeker niet voor alles weg laten brengen en gewoon een hoop zelf doen is allemaal niet zo moeilijk als het er uit ziet:)



    - vervangen olie en oliefilter
    - Luchtfilter reinigen of vervangen
    - Bougies controleren / vervangen
    - Ketting en tandwielen controleren / vervangen
    - Ketting spannen
    - Remblokken controleren / vervangen
    - Remvloeistof verversen

    dit als goede kleine beurt is zekerrrr heel goed zelf te doen bijvoorbeeld
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    160 dacht ik en de pro is 180, heb je wel wat meer bescherming en betere ventilatie. Alleen is ie nergens te vinden.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ok. Moet nog even kijken wat ik doe. Rekening is ook aan de hoge kant, dus waarschijnlijk ga ik gewoon voor een redelijk goedkoop setje handschoenen. Wellicht dat ik volgend jaar ofzo een duur(der) setje aanschaf, of leren combi pack, maar dat moet ik nog bekijken. Is geen noodzaak en is over een jaar toch ook nog even kijken of ik weer voor een dure onderhoudsbeurt ga, of motor voor een degelijke prijs weet te verkopen en er wat leuks voor terug kan komen (met wat bijleggen).
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heeft te maken met boring x slag en vulling, toerental enz enz. Street Triple heeft bijv. zijn 108pk bij 11.000tpm terwijl de bmw die 110pk al bij 5000 toeren heeft. Aantal cc's zegt niet altijd wat over het aantal pk's, wel koppel.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk ik net even stukje te gaan rijden om voor zomer handschoenen te gaan kijken, weer startproblemen. Startschakelaar die weer geen response geeft en na het nodige proberen nog niet. :mad:
    Geen idee waar het aan kan liggen, maar is gekomen sinds ie terug is van zijn beurt, dus dat wordt maar eens bellen voor ik rekening ga betalen.
     
  10. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    maken je draden wel goed contact dan,niet geoxideerd ofzo aan het begin?
    weet niet wat je heb laten doen uiteraard maar bij een grote of kleine beurt gebeurd er uiteraard verder weinig met je start knoppie:p
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor zover ik weet niets in de buurt van startschakelaar. En lijkt me niet dat vervangen linker knipper probleem veroorzaakt kan hebben. Is ook niet altijd zo, verlichting etc werkt gewoon en kan ik aan/uit zetten, dus wellicht enkel draadje van startschakelaar. Loopt een draad met sleeve omheen van/naar startschakelaarblokje bij rechterhandvat, wellicht dat die te strak afgekneld is met een tyrip en startschakelaar daar af en toe moeite mee heeft.
    Hoop iig dat ie morgen weer gewoon start als ik naar werk moet, iig maar eens bellen.
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Staat je standaard nog uit? Staat je dodemansknop om? Staat de motor nog in zijn versnelling? Is je accu gestolen? (eerste drie wel serieus bedoeld)
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nope, nope en nope. :)
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt mischien vaag maar ik verving 2 weken terug ofzo ook de knipperlichten hier en door 1 rotte aansluiting ervan deed al me verlichting vaag:)
    Kwam er op de snelweg ineens achter doordat een maatje zei aardig gek hoe doe je je gevaren lichten aan man,alles was aan het knipperen:p
    Mischien dat het iets kan doen in het electrisch circuit ofzo geen flauw idee:p

    Als dat verder allemaal goed is zou ik m is proberen aan te duwen op zo,n moment kijken wat tie dan doet:p
    En anders zou ik aan startmotor en startrelaise denken,daar heb ik bij de 600 hier ook volop problemen mee gehad.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  15. R4Z3R

    R4Z3R Active Member

    Berichten:
    241
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie motoren :) & Veel ducatisten! \o/
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ff gauw halve poser pic neer gooien hier(H):p
    [​IMG]

    En meteen ook nog eentje van die andere die hier nog staat op moment alleen zonder blok(A):)
    [​IMG]

    Ik heb trouwens bij die 900 ook die inspectieluiken en die luchtgaten achter opgevuld met ''racegaas'' zie nu dat dat hier op foto nog niet was:p
    Haha ziet er wel aardig uit en raad het iedereen aan 7 pk extra en een top van 15 kilometer hoger(H):p:p
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, vandaag ook even paar lederen handschoenen gehaald. Ventileert lekker bij de vingers en gevoel in bediening is net even wat fijner / directer.
    Bike lijkt sinds beurt minder zuinig te rijden, 1:12 met normaal rijgedrag.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    1:12? Tering, dat is echt heel slecht zeg. Krijd 1:20 met abnormaal rijgedrag.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou niet weten wat ik verbruik met de Duc. Nog nooit bijgehouden. Zijn toch plezierkilometers
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Pff ik rij 1 op 8 ofzo met mn KTM :') nee zal wel wat minder zijn. 180km en dan gaat er voor 20 eu benzine in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina