1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    1:12 en 1:8?
    Met mijn CB1 iets van 1:20, heb het de laatste tijd niet meer bijgehouden. Hoewel het maar een 400cc is (niet echt een vergelijking natuurlijk), valt het me wel mee, aangezien de motor echt veel toeren draait.

    + ver vooruitkijken op de weg. Flitspalen? :+
     
  2. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier rijd ik gemiddeld ook 1:8 of 1:10 ofzo,
    van het verbruik ervan lig ik verder niet echt wakker ook is toch om lol te hebben:p
    1:20 zou wel heel leuk zijn haha maar is zo moeilijk je eigen er na te gedragen(A):p
     
  3. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal.
    Ik ben afgelopen vrijdag geslaagd voor motor, En heb gister mijn motor gehaald een honda cbr 600 uit 2001. Maar houden jullie ook wel eens toer ritten. en zijn hier mensen uit de buurt van amersfoort die zin hebben om eens te toeren?
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatst nog een meeting / ritje gedaan, moet binnenkort maar weer eens gaan gebeuren.
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey motormuizen,

    Alles goed hier?
    Vanochtend terug van 12 dagen Turkije.

    Was vergeten de accu uit de triple te halen en aan de druppellader te hangen.
    Maar vanmiddag na 1x proberen al starten en gooaann... \o/
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zal wat zijn als de accu na 12 dagen al leeg zou zijn... Mijn FZ1 stond de gehele winter stil (4,5maand) en starte in 1x :thumbs:
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb in het verleden hier en daar wel wat kleine probleempjes met m,n accu gehad,dus was mischien een beetje angstig of ie wel wilde starten.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als het buiten vochtig is (motor heeft buiten gestaan en condens op spiegels ed), lijkt ie wel koud te blijven. Thuis aangekomen en bike was nog niet warm, in neutraal voor oprit en sloeg nog af. 8)
     
  9. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
  10. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan nog een Cbr:D
    Altijd goed(H)
    En [2k] ik zou toch als jou was dan een keer goed al je bedrading controleren,lijkt me vrij vervelend als dat ding om de haverklap uitvalt.
    Leuk als je m voor een druk stoplicht ff in zn vrij gooi om ff te rekken en strekken en het wil niet meer:p
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    M'n YZF heeft ook zo'n soort verbruik, 1 op 12 als ik heel erg m'n best doe. Maar, zoals je zegt, dat is moeilijk te halen.


    Mijn nieuwe Monster 1100 haalt echter 1:23,5 (als ik redelijk netjes rij)! Daar ben ik heel tevreden mee.



    Mooi CBR trouwens xbox360_rules, ziet er erg netjes uit.



    -------------


    Ben zelf net terug uit Frankrijk (wezen kamperen), was met m'n vriendin met de auto van haar ouders, omdat haar nieuwe Duc alweer bij de garage stond. Maar goed, haar pech hield niet op, want ze brak haar heup met wielrennen afgelopen zondag. De laatste 4 dagen van de vakantie waren dus in een Frans ziekenhuis. Oh well, we zijn weer thuis en haar operatie is goed verlopen. Haar motor is ook weer gefixt (zit een heel nieuw blok in), maar nu duurt het nog 6 weken voordat ze eventueel weer kan rijden (zal nog wel langer duren misschien).


    Een XBW ritje ben ik wel voor in trouwens, we moeten maar even kijken wanneer de meeste mensen beschikbaar zijn en zin hebben.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    damn dat klinkt niet echt lekker een gebroken heup:p
    Denk dat dat hogere verbruik vooral ligt aan dat het wat oudere apparaten met carbarateurs zijn,met injectie is dat allemaal wat zuiniger denk ik.
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn motor is ook injectie maar ik haal rond de 1op 12 a 13 is dit wel normaal voor injectie dan?
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Rij je vrij normaal dan of trek je m zoals hier vrijwel altijd lekker door?:p
    Ik weet verder daar ook niet zoveel van maar het lijkt mij zuiniger omdat het zichzelf afstelt aan de omstandigheden als ik goed heb?(A)
    en ik denk ik had dat hier met de 600 ook dat het iets meer verbruikt omdat het continu op hoge toeren loopt:)
     
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    bijna altijd lekker door*) maar als ik bijv een heel stuk 120 moet rijden dan gaat de versnelling gewoon in zijn 6. Maar hoorde van iemand dat als je een powercomander erop laat zetten dat het verbruik dan zakt naar 1 op16 a 17. maar dit zal wel niet goedkoop wezen vrees ik.

    Hoe vaak geven jullie je motor eigenlijk een service beurt dealer zij om de 6.000 maar hoor van anderen dat wanneer je niet op het circuit rijd en je zelf de ketting kan spannen dat om de 10.000 ook genoeg is. en wat kost zon beurtje ongeveer.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Kleine beurt ergens tussen de 250 en 350 euri als ik goed heb:)
    Meeste dingen doe ik hier gewoon zelf zoals de vloeistoffen en filters verversen,ketting spannen (dat moet ik om de 3 dagen geloof ik haha ligt er aan hoe raar ik mee gedaan heb(A))
    Remblokken enzo vervangen is ook niet zo,n probleem,en met de banden doe ik lekker makkelijk ik gooi m op bok hier in de tuin en loop met velg en band naar Benjan motoren hier 100 meter verderop en die legt m er ff omheen en balanceert m uit voor 10 hele euri(H)
    Meeste is echt niet zo heel moeilijk paar weken terug hier voor het eerst ook de koppeling gedaan en ook dat stelt weinig voor haha alleen ff je fractie platen goed op volgorde houden:)
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Gozer! Als ze al van haar fiets valt! Hoe moet dat dan met die Ducati?!



    :+
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Hehe, jij maakt je ook al zorgen? Moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen heb in motoren dan race-fietsen, heb zelf afgelopen april ook een goede klapper gemaakt met die klote fiets :D.

    Maar ja, haar 'oefen-periode' is nog niet afgelopen, je leert immers pas echt rijden na het halen van je rijbewijs denk ik. Hoop dat ze echt vol vertrouwen dat ding de hoek om gooit straks. Als ze weer op de been is moeten we maar veel gaan rijden.
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Right, jullie zullen het niet geloven, maar nadat de M796 donderdag uit Bodegraven is opgehaald, is ie nu afgelopen nacht gestolen :mad:. 2 dagen koud stond ie er.

    Nu begrijpt m'n schoonfamilie wel waarom ik altijd zo panisch ben met m'n Duc.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Klote voor je man. =(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina