1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hehe, valt me mee dat ik de laatste jaren, sinds ik gestopt ben met sporten, gewoon niet aangekomen ben. Zelfs na feestmaanden, waarbij ik meer eet dan gebruikelijk en misschien ook wel minder doe, blijft mijn gewicht constant. :+
    Maar goed, nog even en het is weer 2 februari. Hopen dat het dan eens goed gaat. Met het mooie / betere weer in aantocht wil ik toch wel eens zelf op een eigen bike kunnen rijden met eigen pak en helm etc. Nu is het nog steeds kijken naar pics en filmpjes van anderen. :9
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Speciaal voor jou [2k]!
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De 696 heeft niks te lijden onder de pekel hoor. Maar dat is hoofdzakelijk omdat ik 'm continue was. Alleen het blok is niet zoals nieuw meer, maar dat is hoofdzakelijk te danken aan de kwaliteit van de coating, die vertoonde al na enkele maanden (pekelloze that is) gebreken. Maar dat scheen normaal te zijn :+

    Als ik 'm weer grondig poets, met allerlei middeltjes, ziettie er als nieuw uit. Dus dat zit wel goed. Komende zomer gaattie gewoon ingeruild worden voor een Multistrada 1200s met wat leuke opties.

    Las net een stuk over de Multi... echt prachtige techniek zit daar op zeg, echt een evolutie.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    toch vreemd want mijn monster was en bleef werkelijk "showroom nieuw" en de coating/lak is op alle ducatiblokken precies hetzelfde.
    het is met de koelribben op een 2 klepper iets meer poetswerk maar tis hetzelfde spul.
    persoonlijk vond ik het lakwerk op de duc van prima kwaliteit,ik heb bv 2 splinternieuwe yamaha xjr's 1300 gehad die hadden binnen no time problemen met de lak rond de voorvorkpoten en alle carterdeksels.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds meer kijk naar super motards, of iets in die richting (hyper motard / all road). Op weg naar school kom ik niet over de snelweg, dus wellicht dat er later nog eens een sm bij komt, als ik een bijbaantje heb en een 2de moto kan veroorloven. :)
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Raar ja, maar ik vermoed dat er dan toch wel verschil tussen de coatings zit. De 696 eigenaren hadden meer problemen met het blok, waren mensen al naar de dealer geweest voor een garantieclaim. Maar dat werd afgekaatst. Vooral in 'hoeken' wil de coating er af gaan. Nu moet ik erbij zeggen dat het maar enkele hele kleine plekjes zijn. Maarja liever een volledig strak blok ofcourse.

    Ik ga zo me is wagen aan de kou en de motor even een beurtje geven, ketting weer spannen, bespuiten, blok velgen en plastic ontvetten, lak weer een laagje wax geven...

    Heb trouwens een nieuw motorpak. Volledig goretex, Dainese Nector GTX, Rukka broek (geen idee welke) en Daytona laarzen. Allemaal top spul. Heeft wat gekost maar goed, kan ik straks alle dagen van het jaar op mn multi blijven zitten :thumbs:
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En er ligt weer sneeuw.. 8)
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, damnit. Hoop dat het snel weg is en de natte sneeuw deze week niet blijft liggen, anders wordt examen weer afgelast.
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe zit het nou met dat 25Kw regeling? Me vriend die zelf ook motor rijdt zegt dat elke 600cc naar 25kw kan worden begrenst, maar op internet lees ik weer dat er restricties zijn? Want zo zou ik graag een R6 willen, maar zo vind ik een rs250 snerpend jankend ook wel lachen!
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Het is volgens mij geen probleem een 25 KW kit aan te brengen op een R6.
    Maar ik hoor van vele dat zo,n rs250 ook erg leuk speelgoed moet zijn.

    Had SjoerdV niet zo 1,tje voor z,n duc?
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Rizoma handvatten eindelijk gemonteerd :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    RS250 is geweldig. Erg licht en makkelijk om te gooien. Zelfs langere stukken is goed te doen.
    Hoe lang ben je?


    Heb dit weekend ook wat geknutseld aan de Duc. Foto's blijven jullie me even verschuldigd :)
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Beuk Jij had het een tijdje terug over een soort van Tank Cover die goed op mijn motor zou passen.. waar kun je dat kopen? :)

    edit: Bagster tankhoes
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben net eff boven de 1.80 . Maar ik vroeg me af of die begrenst ook wordt of zit hij al standaard onder de 25kw regeling? Want ik wil wel een rap ding hebben ook al is hij 25kwO-).

    Vind deze werkelijk geweldig!

     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    De RS250 zit boven de 25kw. Er zit een 2 takt blok in en voor zover ik heb gelezen is het niet verstandig om 2 takt blok te begrenzen.

    Dan zou je voor de 125cc kunnen gaan, die zit wel net onder de 25kw, daar hoef je dus niets aan te veranderen

    /
    Beetje zoeken op Google doet wonderen:
    http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/184014/aprilia-rs-250-1.html
    Daar staat dus ook het verhaal van 2takt ;)

    Trouwens, motor-forum staat ontzettend veel informatie over het rijden op een 25kw motor, je bent uiteraard niet de enige met dit soort vragen.

    Wat!!?? Op een R6? 8)

    Kan aan mij liggen, maar je kan echt beter naar andere motoren kijken, er zijn nog zoveel die of 25kw zijn, of nog erg goed rijden (ook technisch zeg maar) als ze begrensd zijn op 25kw
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  16. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    De RS250 bij Toine staat op papier op 25Kw, is het echter niet O-)
    67 achterwielpk's, getuned, Jim Lomas uitlaat, woodcraft rearsetje.

    1.80 is een prima lengte. Nieuwe model is tikkie groter dan het oude, mijne oude staat iig erg hoog op zn poten, stepjes rij je niet aan de grond.
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke, dus zo'n 250cc is wel redelijk snel 25kw te verkrijgen op papier? Vervolgens wat je al zei het nodige tunewerk laten doen en het is :thumbs: ?
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Wanneer je een RS25 terug zet op 25kw kan hij niet boven een bepaald toerentall uit, terwijl een 2takt juist zijn vermogen pas hoog in de toeren kwijt kan. Als je er 1 terug zet hou je weinig vermogen over. Wat je kan doen is hem op 25kw begrenzen met uitdraai en dan de 25kw kit eruit halen, je rijd dan wel illegaal en onverzekerd rond. Een RS125 daarin tegen heeft precies 24kw op kenteken en hoeft niet begrenst te worden.

    Een 4takt laat zich vaak wat beter terug zetten op 25kw, bij veel 600cc supersport motoren kan dit. Echter de nieuwere modellen vaak niet. Zo kan je de R6 maar tot en met bouwjaar 2005 terug zetten, 2006 en hoger kan niet.

    Zelf heb ik een SV650S uit 2004 gehad in mijn 25kw periode en door het V-twin karakter heb je onderin nog een dikke berg koppel (meer dan een 600cc 4in1lijn) waardoor je weinig mist in de 2jaar 25kw.
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Uhm, ja daar heb je wel een punt, maar ik ben niet echt weg van dat soort type motoren. Ik ben meer van Hypermotard en supersport wat allebei al gauw lastig is volgens mij naar 25 kw. Op de site van Suzuki staat echter wel nieuw model GSX-R 600 met 25 Kw mogelijk is. Niet dat ik gelijk nieuw ga rijden! ben je gek, en over dat ontgrenzen ben ik ook nog niet zo zeker over. Verzekering die al gelijk niet meer dekt, enzovoort..mmmhh..
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja de GSX-R600 van alle model jaren is wel makkelijk terug te zetten, wel prijzig want er moet een nieuwe ecu(boordcomputer) in aangezien het een injectie fiets is.(moest in mn SV ook maar had een 2de hands voor 50 euro kunnen kopen, nieuw 350 euro).

    Ik weet je budget niet maar dat zou je ook kunnen doen. CBR600F of FS niks?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina