Ging best ok. Was weer bijna maand terug dat ik gereden (gelest) heb, dus in het begin eventjes inkomen bij het rijden naar het CBR (afstand houden, niet te snel willen handelen bijv.).
Examen ging verder redelijk goed, al kneep ik hem wel even. In het begin reden we door een straat waar het vol met putdeksels ligt, vaak per twee en flink over mijn helft verspreid. Daar wel eerder gereden en is daar onmogelijk om die allemaal te ontwijken, of het wordt echt een en al slalom rijden. In de regen zie je de putdeksels ook later en met tegen verkeer op de andere helft kun je ook niet altijd te veel naar links uitwijken. Je rijdt er sowieso wel over een paar heen. In de regen is dat wat minder (CBR (en rijinstructeur) ziet je liever niet over putdeksels en witte strepen rijden, omdat die glad zijn of kunnen zijn), maar anderzijds kun je er beter rustig, rechtdoor overheen rijden, dan chaotisch slalomrijden. Was dus niet zo een probleem, maar was even bang dat ze daarop zouden vallen.
Verder gewoon lekker gereden, voldoende afstand gehouden en snelheid af en toe wat lager dan max (stond aardig wat wind, minder goed zicht door regen).
Bij een afrit ging ik iets te hard door de bocht. Met droog weer niet zo een ramp, dan kan je ook wat feller insturen, maar nu met de regen, miste ik in die bocht een beetje grip. Wilde niet te fel insturen, plat gooien of flink remmen, dus gewoon rustig de bocht uitgereden en de motor iets naar de buitenkant van de bocht laten gaan. Niet zo een ramp, maar kon wel netter (rustiger), en dat was eigenlijk ook het kritiekpuntje.
Na de rit en lopende van parkeerplaats naar het CBR gebouw, zag ik m'n instructeur een knipoog geven en toen wist ik dat het nu eindelijk gelukt was.
Laatst bewerkt: 2 feb 2010