1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Grr, pleuris sneeuw. Als het zo door gaat en tegen zit, gaat het examen morgen weer niet door. :mad:
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik word ook niet blij van het weer. Ben nu aan het kijken naar een YZF 750 R, maar voordat ik een proefrit kan maken moet het weer wel iets beter worden.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag geslaagd! \o/\o/\o/\o/\o/
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Feli 2k!
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Proficiat man!
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd!
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dude het is zover \o/

    Vertel hoe ging het allemaal!

    :)
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Super vet man gefeliciteerd en veel veilige KM's gewenst!
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ging best ok. Was weer bijna maand terug dat ik gereden (gelest) heb, dus in het begin eventjes inkomen bij het rijden naar het CBR (afstand houden, niet te snel willen handelen bijv.).
    Examen ging verder redelijk goed, al kneep ik hem wel even. In het begin reden we door een straat waar het vol met putdeksels ligt, vaak per twee en flink over mijn helft verspreid. Daar wel eerder gereden en is daar onmogelijk om die allemaal te ontwijken, of het wordt echt een en al slalom rijden. In de regen zie je de putdeksels ook later en met tegen verkeer op de andere helft kun je ook niet altijd te veel naar links uitwijken. Je rijdt er sowieso wel over een paar heen. In de regen is dat wat minder (CBR (en rijinstructeur) ziet je liever niet over putdeksels en witte strepen rijden, omdat die glad zijn of kunnen zijn), maar anderzijds kun je er beter rustig, rechtdoor overheen rijden, dan chaotisch slalomrijden. Was dus niet zo een probleem, maar was even bang dat ze daarop zouden vallen.
    Verder gewoon lekker gereden, voldoende afstand gehouden en snelheid af en toe wat lager dan max (stond aardig wat wind, minder goed zicht door regen).
    Bij een afrit ging ik iets te hard door de bocht. Met droog weer niet zo een ramp, dan kan je ook wat feller insturen, maar nu met de regen, miste ik in die bocht een beetje grip. Wilde niet te fel insturen, plat gooien of flink remmen, dus gewoon rustig de bocht uitgereden en de motor iets naar de buitenkant van de bocht laten gaan. Niet zo een ramp, maar kon wel netter (rustiger), en dat was eigenlijk ook het kritiekpuntje.
    Na de rit en lopende van parkeerplaats naar het CBR gebouw, zag ik m'n instructeur een knipoog geven en toen wist ik dat het nu eindelijk gelukt was. :)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    En wat voor motor ga je rijden?
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb een Kawasaki ZX9R uit 96 op het oog. Wil daar eerders een proefritje op gaan maken.
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Is dat die op marktplaats voor 3750 euro?
     
  14. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    bobobobobobobobobobobobobobobobobobobobbob:+
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nope, staat niet op marktplaats oid. Via een collega van m'n instructeur. Hij rijdt er zelf nauwelijks op. Hij startte hem gister nog even, damn, wat een geluid uit die uitlaat. :cool:
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vind je 900 cc niet iets te snel? }:]
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijf het vreemd vinden dat ik met lessen niet op ongeveer die manier andersom op de motor mag gaan zitten. Kan de hele snelweg overzien op die manier, werkt toch veel beter dan dat gekloot met je spiegels en je over schouder heen kijken. OK, of het verstandig is door het verkeer je is punt 2 :9
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, in duitsland is het zelfs verboden om je handen van het stuur af te halen tijdens rijden. Dus daar altijd groeten met voetje naar buiten...

    Bas, wanneer komt de hieper?
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    kunnen ze je hier ook op pakken als je het te gek maakt :+
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is wel behoorlijk wat inderdaad. Zat zelf in eerste instantie aan een 600cc te denken, maar daarmee kan je ook enorm rap gaan, als je je rechterhand niet in bedwang houdt. :)
    Merk bij proefrit wel of ik een 900cc kan bedwingen, of dat het echt te veel voor me is en ik op wat rustigers begin. Als je gewoon 'rustig/normaal' rijdt moet het wel goed te doen zijn, maar dat verschilt ook per persoon. Heb zelf niet de itentie om gelijk als een Rossi te gaan lopen scheuren, zo snel mogelijk knee-downs en wheelies te maken en iedereen eruit te moeten trekken bij stoplichten. Dat zal later vanzelf wel komen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina